וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפצרות ארגון הבריאות: ישראל לא פועלת נגד תחליפי חלב אם

בדוח שפרסם ארגון הבריאות העולמי עלה כי ישראל, בדומה ל-40 מדינות אירופיות אחרות, עיגנה רק מעט תקנות לשיווק תחליפי חלב אם ולקידום הנקה. הדוח מצא כי רק 39 מדינות עקבו אחר ההוראות

עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על יתרונות ההנקה בגיל מבוגר)

דוח חדש של ארגון הבריאות העולמי, יוניצ"ף וארגון הפעולה למזון תינוקות (IBFAN) ומתפרסם אתמול (שני) חושף את מצב החקיקה שנועדה לקדם הנקה. מתוך 194 המדינות שנבדקו בדוח, 135 מהן נקטו צעדים משפטיים במסגרת הקוד הבינלאומי לשיווק תחליפי חלב אם והחלטות שאומצו על ידי האסיפה של ארגון הבריאות העולמי. מדובר בעלייה מהדוח שנבדק ב-2011, אז 103 מדינות נקטו צעדים כאלה. בדוח נמצא כי ישראל עיגנה רק מעט תקנות מהקוד הבינלאומי בחקיקתה, בדומה ל-40 מדינות אירופיות אחרות. לעומתן, רק 39 מדינות עיגנו את כל התקנות של הקוד.

ארגון הבריאות ויוניצ"ף ממליצים זה תקופה ארוכה כי תינוקות יוזנו רק בחלב אם למשך ששת החודשים הראשונים לחייהם, לאחריהם מומלץ כי ימשיכו בו, לצד מזונות אחרים, עד גיל שנתיים ומעבר לכך. לפיכך, מדינות החברות בארגון הבריאות העולמי מחויבות להגיע ליעד שהציב הארגון - להעלות את שיעור ההנקה בששת החודשים הראשונים לתינוק בלפחות 50% עד 2025.

הקוד, שנחתם ב-1981, דרש לאסור כל קידום של תחליפי חלב אם, בהם פרסומות, מתנות לעובדי בריאות וחלוקת דוגמיות בחינם. הוא קרא למדינות לקדם הנקה באמצעות עצירת שיווק לא הולם של תחליפי חלב אם ושל בקבוקים לתינוקות. הוא גם קרא לוודא כי בתחליפי חלב אם נעשה שימוש בטיחותי אם אכן יש צורך בהם. יתירה מכך, נכתב כי התוויות על התחליפים לא יכולות להכיל טענות ליתרונות תזונה ובריאות או לכלול תמונות שמאדירות פורמולות לתינוקות. עליהן לכלול הוראות ברורות על איך להשתמש במוצר ומסרים הנותנים העדפות להנקה על פורמולה וכן המדברים על הסיכונים באי-הנקה.

הנקה. ShutterStock
משרד הבריאות ממליץ על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה/ShutterStock

"זה מעודד לראות עוד מדינות מעבירות חוקים שנועדו לקדם הנקה, אך ישנם עוד מקומות רבים בהם אימהות מוצפות במידע לא מדויק ומוטה באמצעות פרסומות וטענות לא מבוססות ליתרונות בריאותיים. התוצאה היא שיותר מדי ילדים מפספסים את היתרונות הרבים בהנקה", אמר ד"ר פרנצ'סקו ברנקה, מנהל מחלקת תזונה עבור בריאות והתפתחות בארגון הבריאות העולמית.

לפי ארגון הבריאות העולמי, ענף תחליפי חלב אם מגלגל בשנה 45 מיליארד דולרים והוא צפוי לעלות ב-55% ל-70 מיליארד דולרים עד 2019. "תעשיית תחליפי חלב אם חזקה וגדלה, וכך גם הקרב להעלות את שיעור ההנקה הבלעדית ברחבי העולם", אמר ראש אגף התזונה ביוניצ"ף. לפי הדוח, מדינות עשירות מפגרות בנושא אחר עניות. האזור שבו יחס המדינות בעלות החקיקה המחמירה ביותר בהתאם לקוד הוא הגבוה ביותר הוא דרום-מזרח אסיה (36%, או ארבע מתוך 11 מדינות), אחריו מדורג אזור אפריקה (30%, 14 מתוך 47 מדינות) ואזור המזרח התיכון (29%, שש מתוך 21 מדינות).

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה להודעת ארגון הבריאות העולמי כי "מדובר בטיוטה שנמצאת בדיון. משרד הבריאות ממליץ בכל מקרה על הנקה בלעדית עד גיל חצי שנה. המשרד ישתתף בדיון שייערך באסיפה השנתית של ארגון הבריאות העולמי".

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully