וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדויק לחלוטין": איראן ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי

9.5.2016 / 12:10

גנרל בכיר בצבא אמר כי הטיל, בעל טווח של 2,000 ק"מ, פגע בדיוק של שמונה מטרים מהמטרה. זאת במסגרת שיפור היכולות של הרפובליקה האסלאמית, חרף הסנקציות שהטילה עליה ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

איראן ערכה שיגור מוצלח של טיל בליסטי לטווח בינוני לפני שבועיים - כך אמר היום (שני) גורם צבאי ברפובליקה האסלאמית. זאת במסגרת המשך המאמצים של טהראן לפתח את תכנית הטילים שלה, שלדבריה משמשת רק למטרות הגנתיות.

"שיגרנו טיל עם טווח של 2,000 ק"מ, שפגע שמונה מטרים מהמטרה, כלומר מדויק לחלוטין", צוטט גנרל עלי עבדולהאי על ידי סוכנות הידיעות האירנית תסנים. בשנה האחרונה פועלת איראן ביתר שאת כדי לשפר את הטווח ואת הדיוק של טיליה, כדי להרתיע את אויבותיה, ובראשן ישראל.

ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות טוענות כי שיגורים אחרונים שביצעה טהראן מפרות החלטות של האו"ם האוסרות עליה מלשגר טילים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני. איראן, מנגד, טוענת כי טילים אלו אינם מסוגלים לשאת ראשי נפץ כאלו, שבהם היא כלל לא מחזיקה.

וושינגטון הטילה סנקציות חדשות על טהראן בעקבות שיגוריה האחרונים, גם לאחר הסרת העיצומים הקשורים לתכנית הגרעין שלה. האחרונים בוטלו בינואר השנה, עם יישום הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ביולי שעבר. המנהיג העליון עלי חמינאי אמר במרץ כי פיתוח הטילים הכרחי לעתידה של הרפובליקה האסלאמית. זאת, לדבריו, כדי לשמר את כוחה ולהתגבר על איומים חיצוניים.

עוד ידיעות בנושא
היועץ הבכיר של אובמה חושף: כך "מכרנו" את הסכם הגרעין לעולם
איראן: המתונים זכו בסיבוב השני בבחירות - אך לא יחזיקו ברוב

טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
שיגור טיל בליסטי בחודש מרץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully