וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר אש"ף: "ניתוק היחסים עם ישראל – החלטה על בסיס רגש"

9.5.2016 / 11:01

חבר הוועד הפועל התייחס להחלטת פתח משבוע שעבר להפסיק את התיאום הביטחוני, וטען כי מדובר בהחלטה של אנשים ש"לא היו מחוברים למציאות". חרף ההחלטה, בפועל התיאום הביטחוני עדיין נשמר

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

(סרטון תעמולה של הרשות הפלסטינית: "אפרטהייד תוצרת ישראל")

"ניתוק היחסים עם ישראל היא החלטה אמוציונלית" – כך אמר היום (שני) חבר הוועד הפועל של אש"ף, רסאן א-שכעה, בנוגע להחלטת הוועד משבוע שעבר ולפיה יש לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל, כפי שהחליטה בעבר הוועדה המרכזית של פתח. ואולם, לפי שעה אין כל השלכות להחלטה על המצב בשטח והתיאום נשמר.

לדברי א-שכעה, רבים מאנשי המועצה המרכזית "הגיעו מביקורים בחו"ל במדינות כמו צ'ילה, רומניה ואוסטרליה, מה שגרם להם לפעול באופן רגשי בכל הנוגע לעניין הפלסטיני, במקום לפעול מהראש ולהיות מחוברים למציאות, כפי שפועלים אנשים הנמצאים בשטח הפלסטיני".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הנחיה חדשה לשוטרים: "היזהרו מפיגועים בעזרת מזרקים עם רעל"
חמאס העביר מסרים לישראל: מעוניין להשיב את השקט לרצועת עזה
מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS: ישראל הסיגה כוחותיה משטח הרצועה

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
"ישראל תעצור מבוקשים שמשוחררים לפי הסכם ברגע שנפסיק התיאום". שוטרים פלסטינים בא-ראם/רויטרס

"אנחנו צוחקים על עצמנו אם אנחנו אומרים שאנחנו מסוגלים לנתק את היחסים עם ישראל", אמר בריאיון לאתר "דונייא אל-ווטן". "איך בדיוק אנחנו אמורים להכניס (לשטח הגדה) נפט? קמח? חשמל? אנחנו יכולים לדון בביטול הסכמי פריז באופן תיאורטי, אך לא מסוגלים מעשית לחיות בלעדיהם. אלו שאלות שאנחנו חייבים לשאול את אלו שדורשים להפסיק את התיאום הביטחוני או לנתק את היחסים עם ישראל".

כמו כן, ציין א-שכעה כי כ-1,500 מבוקשים משוחררים כעת בזכות הסכמים שתלויים בהמשך התיאום. "לישראל יש יכולת מוחלטת לפעול בכל שטח פלסטיני, A, B או C, ואם נפסיק את התיאום - היא תעצור אותם מיד", אמר.

לדבריו, החלופה לצעדים חד-צדדיים מסוג זה היא "משא ומתן בין שני העמים אשר יתחיל מלמטה". זאת, לדבריו, מאחר שכל סבבי המשא ומתן בין ההנהגות על בסיס הסכמי אוסלו כשלו עד כה, וצפויים להיכשל גם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully