וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת הפרקליטות: עונשו של שלומי לחיאני קוצר בשליש

9.5.2016 / 11:38

ראש עיריית בת ים לשעבר, שנשלח לשמונה חודשי מאסר בגין עבירות של הפרת אמונים, יצא לחופשי מכלא חרמון ביום שישי לאחר החלטת ועדת השחרורים של שב"ס לנכות שליש מעונשו. זאת חרף עמדת המדינה

צילום: ערן גילווארד, עריכה: ניר חן

ועדת השחרורים של שב"ס החליטה היום (שני) לקצר את בשליש את עונשו של ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני, בניגוד לעמדת הפרקליטות. לחיאני נשלח לכלא חרמון לשמונה חודשי מאסר בחודש דצמבר, אחרי שהורשע בעבירות של הפרת אמונים. הוא יצא לחופשי ביום שישי הקרוב. על ראש עיריית בת ים לשעבר הוטל קלון של שבע שנים, ולפיכך הוא לא יכול לכהן בתפקיד ציבורי עד תום התקופה.

כתב האישום המקורי שהוגש נגד לחיאני כלל גם שני אישומים של שוחד, אולם במסגרת הסדר הטיעון שהוסכם בספטמבר 2014 בוטל אחד מהם והשני - שנוגע לקבלת צ'ק בנקאי מבעלי עסקים בעיר כ"הלוואה" - הפך גם הוא לעבירת מרמה והפרת אמונים. לחיאני אמנם החזיר חלק מהכסף שניתן לו, אך במשך השנים קיבלו אותם בעלי עסקים הקלות בהיתרי בנייה מטעם הוועדה המקומית של העירייה, תוך ידיעתו המלאה של לחיאני.

לקריאה נוספת בנושא
"תעבדו בשבילי - קבלו בי"ס": ההקלטה שחושפת מעורבות לחיאני בבחירות
לחיאני התייצב בכלא: "מרגיש כמו רץ מרתון שהגיע לישורת האחרונה"

שלומי לחיאני מתחיל לרצות היום את מאסרו בכלא חרמון. ערן גילווארג
לחיאני עם כניסתו לכלא חרמון, דצמבר/ערן גילווארג

בתחילה גזר בית משפט השלום בתל אביב עבודות שירות בלבד על לחיאני, לצד הקלון. ואולם, באפריל אשתקד החמיר בית המשפט המחוזי בעיר את עונשו וקבע כי הוא ירצה שמונה חודשי מאסר בפועל. בנובמבר האחרון דחה בית המשפט העליון את בקשת רשות הערעור שהגיש לחיאני על עונשו.

בחודש שעבר ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב את תוצאות הבחירות בבת ים וקיבל את עתירו של אלי יריב, שהפסיד ליוסי בכר, מקורבו של לחיאני. בין היתר נטען כי בכר הבטיח הבטחות שלטוניות אסורות על פי חוק בסמוך למועד הבחירות, בעזרתו של ראש העיר לשעבר, שכבר לא כיהן בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully