וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה חדשה לשוטרים: "היזהרו מפיגועים בעזרת מזרקים עם רעל"

9.5.2016 / 8:51

לאחר שפלסטינית בת 15 ניסתה לפגוע בחיילים עם מזרק שהכיל חומר ניקוי, דוח מודיעיני של משטרת ש"י מתריע בפני האפשרות של ניסיונות דומים. "מדובר בדרך יעילה וקטלנית בהרבה מהשימוש בסכין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בדרך יעילה וקטלנית בהרבה מהשימוש בסכין". זירת ניסיון הפיגוע במחסום בל, לפני כשבוע וחצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחוז ש"י במשטרה חוששים מפני פיגועים מסוג חדש, שבו ישתמשו פלסטינים במזרקים עם רעל נגד אנשי כוחות הביטחון. זאת בעקבות ניסיון פיגוע לפני כשבוע וחצי, שבו ניסתה פלסטינית בת 15 לפגוע בחיילים בעזרת מזרקים שהכילו חומר ניקוי.

בדוח מודיעיני של חוקרי המשטרה בעקבות המקרה, שהופץ ביום חמישי האחרון, צוין כי שני מזרקים נמצאו ברשותן של שתי נערות בנות 15, שאחת מהן אחזה בו, בעת שאלה הגיעו למחסום בל שליד בית חורון, בכביש 443. בעקבות זאת המשטרה קראה "לחדד עד אחרון השוטרים את האפשרות לשימוש במזרקים במהלך ביצוע פיגועים, וביצוע בידוק בהתאם".

עוד בוואלה! NEWS:
הירי במעבר קלנדיה: המאבטחים שירו למוות באחים ייחקרו באזהרה
ההסתה בהר הבית והחשש מהפסקת התיאום: צה"ל נערך להתגברות הטרור
דוח חדש של הקוורטט על ההתנחלויות צפוי להחריף את הטון נגד ישראל

הנערה שאחזה במזרק נורתה ונפצעה, וחברתה נעצרה, מבלי שנפגעו כוחות ישראליים. ברשותן של השתיים, תושבות אזור רמאללה, נמצאו גם שני סכינים ומכתב עם ציטוטים מהקוראן. על פי הדוח המודיעיני, מחקירתן של השתיים עלה רצון לבצע פיגוע. להערכת המשטרה, החומר שהיה במזרקים הוא ככל הנראה חומר לניקוי אסלות מעורבב עם חומר לניקוי כלים.

בדוח של משטרת מחוז ש"י מוזכר פרסום בפייסבוק מחודש אוקטובר 2015, הקורא להשתמש במזרקים מלאים בחומר רעיל, במקום בסכינים. "מדובר בדרך יעילה וקטלנית בהרבה מהשימוש בסכין", נכתב בהודעה, שפורסמה בדף הפייסבוק "נציבות ההסברה והגיוס האידאולוגי – תנועת פתח".

לפי הפרסום, "בשל הצבת מגנומטרים בכניסות לירושלים כדי למנוע שימוש בסכינים, יש דרך חדשה ופשוטה – שימוש במזרקים עם מי אש, למשל, גז או כל חומר רעיל אחר". עם זאת, מלבד המקרה האחרון, לא ידוע על מקרים נוספים שבהם נעשה שימוש במזרקים ובהם חומרים רעילים על מנת לפגוע בחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully