וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראש השב"כ היוצא: "עם ישראל חייב לך הרבה מאוד"

8.5.2016 / 21:47

"האחריות כבדה", קרא ראש הממשלה בטקס רשמי לרגל כניסתו של נדב ארגמן לתפקיד, "אתה מקבל מערכת מסודרת ומתפתחת, שצריך להמשיך לחזק אותה". ארגמן: "חולמים את השלום, אך ערוכים למאבק נחוש"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: מתן חדד

נדב ארגמן נכנס היום (ראשון) באופן רשמי לתפקיד ראש השב"כ, בטקס שנערך במשרד ראש הממשלה, במעמד ראש השב"כ היוצא יורם כהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים ובכירים נוספים. "עם ישראל חייב לך הרבה מאוד על מה שהוא יודע ועל הרבה דברים עלומים שאיננו יודע", אמר נתניהו לכהן, "המשא הכבד יורד עתה מכתפיך".

"בחמש השנים האחרונות, אתה הובלת את השירות במקצועיות ובנחישות", הוסיף ראש הממשלה. "אני חייב להגיד שעשית את זה בשקט האופייני לך, בהצנע לכת, בתכליתיות, בענייניות, בלי מלים מפותלות, והעיקר - עם הרבה מאוד תוצאות. כשמיניתי אותך לראש השב"כ לפני חמש שנים, אי אפשר לומר שידענו עד כמה אתגרי הביטחון יהפכו למורכבים יותר מאי פעם. מדינות רבות מגלות היום אמת פשוטה: מי שלא נלחם בטרור בעוצמה, הופך במהירות לקורבן של הטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
הדתי הראשון בראשות השב"כ - שהכריז מלחמה על הטרור היהודי
האיש שפיקד על חיסול אחמד ג'עברי: זהו ראש השב"כ הבא
ראש השב"כ הבא: סגנו של ראש השירות, נדב ארגמן

טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השב"כ היוצא יורם כהן וראש השירות הנכנס נדב ארגמן. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הובלת את השירות במקצועיות ובנחישות". כהן, ארגמן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו התייחס למחליפו של כהן בתפקיד, ארגמן, ואמר: "יש לך הצלחות מוכחות כמפקד אמיץ, מקצועי ומעולה. האחריות היא כבדה, אבל אני יודע שאתה כבר שקדת על תכניות העבודה ואתה משחיז את היכולות של הארגון. אתה מקבל מיורם מערכת מסודרת, מתפתחת, שצריך להמשיך לפתח ולחזק אותה". לדבריו, "המזרח התיכון הוא ממלכת אי הוודאות, ועלינו להיערך לכל תרחיש, מצוידים בעוצמה הנדרשת. אני משוכנע שתוכל להתמודד בהצלחה עם כל האתגרים הללו ותצעיד את השב"כ קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגמן, נשוי ואב לשלושה בן 55, כיהן עד היום כסגן ראש השב"כ. הוא התגייס לצה"ל ליחידה מובחרת בשנת 1978. חמש שנים אחרי התגייס לשירות הביטחון הכללי ושירת במגוון רחב של תפקידים מבצעיים. בין השנים 2003 ו-2007 הוא כיהן כראש אגף המבצעים בשב"כ. לאחר מכן שימש במשך ארבע שנים נציג שב"כ בארה"ב. ב-2011 הוא מונה לתפקיד סגן ראש השירות במשך שלוש שנים. בספטמבר 2014 הושאל לוועדה לאנרגיה אטומית, ובספטמבר שנה שעבר חזר לתפקיד סגן ראש השירות בעקבות בקשתו של ראש השירות יורם כהן, עם מינוי של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה.

לארגמן תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במדעי המדינה ותואר שני נוסף בביטחון ואסטרטגיה מאוניברסיטת חיפה, שאותו סיים בהצטיינות יתרה, במסגרת הלימודים במכללה לביטחון לאומי.

טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש השב"כ היוצא יורם כהן וראש השירות הנכנס נדב ארגמן. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישנם לא מעטים, במקומות שונים ובתחומים רבים, המסייעים לשב"כ לממש את ייעודו". ארגמן, כהן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש השב"כ היוצא הוסיף: "זכות גדולה הייתה לי לעמוד בראש ארגון מודיעין מסכל מתקדם ומוביל בקרב ארגונים עמיתים בעולם". הוא הבהיר כי "אמון הציבור בשירות ובאנשיו הוא בעל חשיבות מכרעת, בכל הנוגע להשגת יכולת למימוש ייעודו", וביקש להודות "לעובדות ולעובדי השירות, הפועלים ללא ליאות, לילות כימים, על מנת להגן על מדינת ישראל מפני איומי טרור וריגול".

"מעבר לעובדים, ישנם לא מעטים, במקומות שונים ובתחומים רבים, המסייעים לשב"כ לממש את ייעודו", הוסיף כהן. "אנשים אלה הם עלומים וחסויים אף יותר מעובדי השירות עצמם, ופועלים במקרים רבים תוך סיכון חיים, למען ביטחונה של מדינת ישראל. ברגע זה אני מוצא לנכון להביע בפני אותם אלה המסייעים לשירות את תודתי ואת תודת השירות והמדינה, על תרומתם המכרעת לעשייה הסיכולית".

לדבריו, "ברגעים אלה, בהם אני מסיר מעליי את 'מעיל העופרת' ומעביר את האחריות והובלת הארגון לחברי נדב, אני משוכנע כי ניסיונו המקצועי, המבצעי והניהולי הרב ויכולותיו האישיות הגבוהות הינם ערובה להצלחתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זוהי זכות גדולה ובצידה חובה עמוקה, לעמוד בראש שירות הביטחון הכללי", קרא ארגמן. "שנים רבות אני חי בליבת העשייה המבצעית, באתגרים ובמשימות של שירות הביטחון הכללי", סיפר, "הבחירה בעיסוק הביטחוני הייתה והינה טבעית בעבורי. אנחנו אנשי השירות, בחרנו לחיות את חיינו בדרך זו".

"אנחנו כאן כדי לשרת את המדינה ולאפשר ביטחון לאזרחיה. אנחנו חולמים את השלום, אך ערוכים למאבק נחוש וללא פשרות", הוסיף. הוא התייחס לכהונתו הצפויה, ואמר כי "המענה המבצעי הכולל הנדרש מאיתנו יתבסס על יכולות מגוונות, על חשיבה יצירתית ותעוזה פורצת גבולות, בכל תא שטח, בכל שעה ומול מגוון של יעדים בכל זירות הפעולה".

בפנייה לקודמו בתפקיד, הוסיף ארגמן: "למדתי ממך רבות על מנהיגות ועל מקצוענות, על נחישות ועל ערכיות. אתה משאיר אחריך ארגון בריא, מקצועי וערכי שהכין את עצמו היטב לאתגרים שעוד נכונו לו בעתיד". לדבריו, "אני ניצב פה בתחושת מחויבות עצומה להמשיך ולהנהיג את השירות בתבונה ובערכיות, במקצוענות ובנחישות למימוש יעדיו. השירות ימשיך לפעול בדרכו, כארגון ממלכתי ברוח ערכי הדמוקרטיה, בכפיפות לחוק ועל פי הנחיות ממשלת ישראל".

שיא המדינה ורעייתו אירחו בבית הנשיא היום את ראש השב"כ היוצא וראש השב"כ הנכנס. יום ראשון, ל' ניסן, 8 במאי. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני זוכה כנשיא להחליף שוב משמרות בין האנשים אשר מנהיגים את כולנו". הטקס בבית הנשיא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כמו כן, הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו היום בבית הנשיא את כהן ואת ארגמן. "אני זוכה כנשיא להחליף שוב משמרות בין האנשים אשר מנהיגים את כולנו", אמר ריבלין. "אתה, נדב, נכנס למקום בו צמחת. קיבלת כמה החלטות גורליות, וידעת תמיד לשמור על האיזון הנדרש בהגנה על ביטחוננו. זוהי בהחלט משימה לא פשוטה. אני רק יכול לומר יחד עם רעייתי, ובשם האזרחים כולם, אנחנו מודים לך, יורם. נדב, אנו מתפללים ומקווים שתוביל אותנו בדרך שלך, עם היכולות והכישורים בזכותם נבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully