וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח המבקר על "צוק איתן": הכנסת תקיים דיון מיוחד במהלך הפגרה

8.5.2016 / 19:06

מרצ הכריזה על גיוס מספר החתימות הדרוש לכינוס המליאה, לאחר שהצטרפו לבקשה ח"כים מהמחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד. גילאון: "מצפה מנתניהו שיגיע לכנסת לספק תשובות ברורות לציבור"

עריכה: ניר חן

(ליברמן באולפן וואלה! NEWS: לא הדלפתי את הדוח על צוק איתן)

הכנסת תקיים דיון מיוחד במהלך הפגרה, על רקע הדלפות טיוטת דוח מבקר המדינה בנושא מבצע "צוק איתן" וההסלמה ברצועת עזה. זאת, לאחר שסיעת מרצ הכריזה היום (ראשון) על גיוס מספר החתימות הדרוש לכינוס הכנסת בזמן פגרה. 53 חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד, הצטרפו לבקשת מרצ. טרם נקבע מועד כינוס המליאה.

יו"ר סיעת מרצ אילן גילאון מסר כי "מחדליה החמורים של ממשלת נתניהו הקודמת, כפי שמשתקפים בטיוטת הדוח המודלפת, מוכיחים כי ביטחונה של ישראל הופקד בידי חבורת חדלי אישים, שרשלנות היא מחמאה עבורם. אני מצפה, וביתר שאת על רקע האירועים האחרונים בגזרת הדרום, מראש הממשלה בנימין נתניהו שיגיע לכנסת לתת דין וחשבון ולספק תשובות ברורות לציבור".

עוד בוואלה! NEWS:
מפקד פיקוד הדרום לשעבר: "להנהגה אין עמוד שדרה, צוק איתן היה יכול להימנע"
ליברמן מכחיש שהדליף את דוח "צוק איתן": "מוכן לעבור פוליגרף"
בעיתוי הגרוע ביותר: דוח המבקר על צוק איתן מאיים לטלטל את הממשלה

: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר בגבול רצועת עזה יחד עם שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל רא"ל גדי איזקוט ומפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"חבורת חדלי אישים, שרשלנות היא מחמאה עבורם". יעלון ונתניהו במפגש עם חיילים, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טיוטת הדוח, שחלקים ממנה פורסמו בסוף השבוע שעבר בחדשות 2 ובעיתון "הארץ", מותחת ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בזמן המבצע, רב-אלוף (במיל') בני גנץ. לפי הדיווח, דוח המבקר יוסף שפירא נחשב לחמור יותר מדוח וינוגרד על כשלי מלחמת לבנון השנייה ב-2006. הביקורת החמורה ביותר נמתחת על הרמטכ"ל גנץ, אך גם נתניהו ויעלון מוזכרים בו לרעה.

בין היתר, לפי הדיווח, המבקר מצא כי הקבינט הוטעה באופן שהביא להארכת המבצע ואף לדשדוש. עוד נמצא כי התחולל חוסר קשר מוחלט בין הערכות הרמטכ"ל שנאמרו בביטחון רב לבין מה שקרה בשטח. כמו כן, גם מצוינים בו חילופי האשמות חמורים בין שרי הקבינט.

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
קרא לבדוק כיצד הודלפה הטיוטה לתקשורת. שפירא/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

מבקר המדינה שפירא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבדוק כיצד הודלפה לתקשורת טיוטת הדוח, המוגדרת סודית ביותר. לפי הודעתו, יש לבדוק מי מהמבוקרים בה, שקיבל את הטיוטה לידיו לשם מתן תגובה, חשף אותה. כמו כן, קרא המבקר למי שעומדים במרכז הדוח להתרכז בטיוטת הדוח שנשלחה להם כנדרש, לצורך מתן תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully