וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מגעים של חודשים: נתניהו וכחלון סיכמו על תקציב דו-שנתי

ראש הממשלה ושר האוצר גיבשו סופית את מתכונת התקציב ל-2017 בהתאם להסכמים הקואליציוניים, כאשר ההסכמה צפויה לתרום ליציבות כהונת הממשלה. בעבר התבטא כחלון נגד התקציב הדו-שנתי, וטען כי הוא "משרת רק את נתניהו"

עריכה: ניר חן

(ריאיון שנה לכנסת עם שר האוצר משה כחלון, חודש מרץ)

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון סיכמו היום (ראשון) באופן סופי על כך שתקציב המדינה לשנת 2017 יוגדר תקציב דו-שנתי. מגעים בנושא התקיימו בין השניים זה כמה חודשים, והיום הושגה הסכמה סופית בנושא. מבחינה פוליטית, ההסכמה הזו צפויה לתרום להארכת משך כהונתה של הממשלה, ואולי אף להוביל למצב בו הממשלה תמלא את מלוא תקופת כהונתה, עד שנת 2019.

נתניהו וכחלון נפגשו לאחר ישיבת הממשלה כדי לסגור את ההסכמות בנושא. בישיבה השתתפו נגידת בנק ישראל קרנית פלוג ובכירי משרד האוצר. בתמורה להסכמה לתקציב הדו-שנתי, דרש שר האוצר לקבל סמכויות מלאות לעשות שינויים נדרשים בתקציב בנובמבר 2017, התאריך שבו צפוי להיות מוגש התקציב לשנת 2018. ההתאמות והשינויים הללו יחייבו את כלל סיעות הקואליציה במסגרת משמעת קואליציונית. מנגנון זה אמור למנוע מההחלטה על תקציב דו-שנתי ליצור השלכות בלתי-צפויות מבחינה כלכלית בשנה השנייה של התקציב המדובר.

בעבר יצא כחלון נגד התקציב הדו-שנתי, שאותו רצה להנהיג ראש הממשלה. בכנס של מפלגת כולנו שנערך בסוף חודש מרץ, אמר כחלון כי "אם מישהו חושב שתקציב דו-שנתי הוא תעודת ביטוח ליציבות הקואליציה הוא טועה". לדברי כחלון, "מפלגת כולנו היא הדבר הכי יציב בקואליציה. אנחנו לא רוצים לעזוב את הממשלה, אבל הגיע הזמן שהשותפות שלנו יפתרו את הבעיות שלהן".

לקריאה נוספת:
השר גבאי: "תקציב דו-שנתי אינו טוב, אבל 'כולנו' התחייבה לכך"
כחלון נגד שטראוס: "אנשים אטומים שנוזל להם שומן מהשפתיים"
כחלון: מגעים להרחבת הקואליציה נקטעו בשל הבדיקה נגד הרצוג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייתכן שהמהלך יביא לכך שהממשלה תסיים כהונתה ב-2019. נתניהו וכחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון באולפן וואלה! NEWS בתחילת חודש מרץ, התייחס כחלון למתכונת התקציב הדו-שנתי וטען כי הסוגייה משרתת את נתניהו, ולא את הכלכלה. "ראש הממשלה רוצה זאת רק בגלל יציבות פוליטית, אין שום היגיון למהלך הזה", אמר כחלון. הוא הוסיף כי אמנם תמך במהלך כאשר מפלגת כולנו חתמה על ההסכמים הקואליציוניים, אולם הוא לא רואה טעם בו. "אין פה התקפלות. חתמתי על הסכם קואליציוני, ואחרי שנה כשר אוצר הגעתי למסקנה שזה פחות טוב לכלכלה של ישראל. אנסה לשכנע את ראש הממשלה", הסביר.

על אף ההתנגדות שהביע למהלך, טען כחלון לאורך הדרך כי מפלגתו לא תפר את ההסכמים הקואליציוניים בנושא התקציב.
"כל הזמן שאנחנו מיישמים את האג'נדה אנחנו בממשלה. ברגע שמישהו יסיט אותנו, לא נהיה שם. לא משנה אם תקציב חד-שנתי או ארבע-שנתי", אמר בריאיון. בהזדמנות אחרת, ציין כחלון כי "גם אם בסופו של דבר אאלץ להעביר תקציב דו-שנתי, אני אגיד את האמת – שזה תקציב לא טוב, ושנאלצתי לעשות אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully