וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עיתונאי בכיר ניצל מניסיון התנקשות – ונשלח למאסר

בית משפט באיסטנבול גזר עונש של חמש שנים ועשרה חודשי מאסר על ג'אן דונדר, העורך הראשי של העיתון "ג'ומהורייט", בגין הדלפת סודות מדינה, לצד עיתונאי נוסף. זמן קצר לפני כן ניסה חמוש להתנקש בחייו

צילום: רויטרס

בית משפט באיסטנבול גזר היום (שישי) מאסר של לפחות חמש שנים על שני עיתונאים שהורשעו בהדלפת סודות מדינה. ג'אן דונדר, העורך הראשי של העיתון "ג'ומהורייט" נידון לחמש שנים ועשרה חודשים בכלא. ארדם גול, ראש מערכת העיתון באנקרה, נידון לחמש שנות מאסר. השניים הועמדו לדין אחרי שחשפו כי משטרו של הנשיא, רג'פ טייפ ארדואן, סיפק נשק לקבוצות ג'יהאדיסטיות בסוריה. הם זוכו מאשמת ריגול וניסיון הפיכה.

מוקדם יותר ניצל דונדר מניסיון התנקשות בחייו. אדם חמוש המתין לו מחוץ לבית המשפט באיסטנבול ופתח בירי לעברו עם הגעתו. לפי כלי תקשורת טורקיים, החשוד ירה לפחות שלוש יריות לעבר דונדר, שלא נפגע. עיתונאי אחר שסיקר את המשפט נפגע מהירי ונפצע באורח קל.

עוד ידיעות מהעולם:
אובמה: "חשוב לקחת ברצינות את טראמפ, זה לא ריאליטי"
נבחר ראש עירייה מוסלמי ללונדון: "חזון חיובי ויושרה"
מדליף "מסמכי פנמה" שובר שתיקה: "פעלתי מטעם עצמי בלבד"

קאן דונדר, עיתונאי בכיר בטורקיה, ניצל מניסיון התנקשות מחוץ לבית משפט באיסטנבול, 6 במאי 2016. רויטרס
היורה מחוץ לבית המשפט באיסטנבול, היום/רויטרס

היורה נעצר על ידי המשטרה. עדי ראייה סיפרו כי לפני הירי ניגש החשוד לעיתונאים שהגיעו לסקר את המשפט ואמר להם כי הוא ממתין שם משעות הבוקר ומקווה שדונדר יימצא אשם. לפני שפתח בירי צעק לעבר דונדר: "אתה בוגד, אתה תשלם את המחיר".

"זוהי תוצאה של פרובוקציות", אמר דונדר זמן קצר לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו. הוא הוסיף כי אינו מכיר את האדם שניסה לירות בו. "רק ראיתי אקדח מכוון לעברי", אמר, "אם הופכים מישהו למטרה, זה מה שקורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קאן דונדר, עיתונאי בכיר בטורקיה, ניצל מניסיון התנקשות מחוץ לבית משפט באיסטנבול, 6 במאי 2016. רויטרס
עיתונאי שסיקר את המשפט נפצע קל מהירי. מעצר החשוד אחרי ניסיון ההתנקשות/רויטרס

משפטם של השניים החל לפני כחודש. בין המתלוננים בתיק היו הנשיא ארדואן וסוכנות הביון הטורקית MIT. הם נעצרו אחרי שפרסמו לפני שנה תיעוד של העברת נשק על ידי סוכנות הביון הטורקית לסוריה. הנשיא ארדואן הגדיר את הסיקור התקשורתי כ"ניסיון לערער את מעמדה של טורקיה בעולם", והבטיח כי דונדר "ישלם מחיר כבד".

ממשלו של ארדואן הודה כי המשאיות שנחשפו בגבול שייכות ל-MIT, אולם טען כי הן נושאות סיוע לטורקמנים בסוריה, הנאבקים בכוחות הנשיא בשאר אסד ובארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). אנקרה סירבה לבקשות לפרט בנוגע לתכולת המשאיות, וטענה כי מדובר במזימה של "המדינה המקבילה" שמבקש להקים יריבו של ארדואן פתהוללה גולן.

קאן דונדר, עיתונאי בכיר בטורקיה, ניצל מניסיון התנקשות מחוץ לבית משפט באיסטנבול, 6 במאי 2016. רויטרס
דונדר אחרי ניסיון ההתנקשות, מחוץ לבית המשפט באיסטנבול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully