וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "חשוב לקחת ברצינות את טראמפ, זה לא ריאליטי"

7.5.2016 / 0:24

נשיא ארצות הברית הבהיר במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן כי "חשוב להדגיש שזו תקופה רצינית וזה תפקיד רציני". בתוך כך, הולכת ומתארכת הרשימה של הרפובליקנים שהודיעו כי לא יתמכו באיל הנדל"ן

צילום: מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של הילרי קלינטון, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אתמול (שישי) כי "חשוב שניקח ברצינות את הצהרות העבר" של דונלד טראמפ. במסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן, הוסיף: "יהיה מספיק זמן לדבר על העמדות שלו. יש לו רקורד ארוך שצריך להיבחן".

"חשוב להדגיש שזו תקופה רצינית וזה תפקיד רציני", הבהיר אובמה. "זו לא תכנית ריאליטי. העם האמריקני צריך לבדוק איפה המועמדים עומדים בנוגע לסוגיות שעל סדר היום. אני מודאג מזה שבדיווחים בחדשות מתחילים להדגיש את האלמנט הקרקסי".

עוד בוואלה! NEWS:
"פוגעני וחסר מודעות": טראמפ ניסה לחגוג עם המקסיקנים - וזכה לביקורות
שלדון אדלסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "הוא טוב לישראל"
יו"ר בית הנבחרים: "לא מסוגל לתמוך בטראמפ כמועמד לנשיאות בשלב זה"

דונלד טראמפ לאחר הניצחון באינדיאנה. רויטרס, רויטרס
"העם האמריקני צריך לבדוק איפה המועמדים עומדים בנוגע לסוגיות שעל סדר היום". טראמפ, לאחר הניצחון באינדיאנה/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, ביממה האחרונה הודיעו מספר בכירים במפלגה הרפובליקנית כי לא יצביעו עבור טראמפ. הראשון בהם היה יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין הרפובליקני, שאמר כי הוא עדיין אינו מוכן לתמוך בטראמפ כמועמד המפלגה בבחירות לנשיאות. הוא דחה את האפשרות שהוא ייצג את המפלגה בעצמו.

"אני עדיין לא מוכן לעשות זאת (לתמוך בטראמפ). אני עדיין לא במקום הזה", אמר ראיין, הרפובליקני הבכיר ביותר, בריאיון לרשת CNN. יו"ר בית הנבחרים, שהוסיף כי הוא מקווה שיוכל לתמוך במיליארדר, דיבר לראשונה מאז יריביו של טראמפ - טד קרוז וג'ון קייסיק - פרשו מהמרוץ בעקבות ההפסד הצורב שנחלו בפריימריז באינדיאנה.

"כדי שנהיה מפלגה מוצלחת ונצליח להגיע לפסגה ולזכות בנשיאות, אנחנו צריכים נושא דגל שיוכל לאחד את כל הרפובליקנים, את כל השמרנים ואת כל אגפי המפלגה, ואז נצא עם אג'נדה שיכולה לגעת גם בעצמאיים וגם בדמוקרטים לא מרוצים", הוסיף ראיין. "יש לנו עבודה לעשות בחזית הזאת ואני חושב שעל המועמד שלנו להוביל את המאמץ הזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 6 מאי 2016. רויטרס
"מודאג מהדיווחים". אובמה, אמש/רויטרס

אל ראיין הצטרף אמש הסנאטור לינדזי גראהם הרפובליקני, ממבקריו החריפים של טראמפ, שאמר כי לא יצביע בבחירות הקרובות - לא למועמד הרפובליקני ולא למועמד הדמוקרטי. לדבריו, המפלגה הדמוקרטית "רומתה". "אני לא חושב שהוא רפובליקני אמין", אמר. "אני לא מאמין שלטראמפ יש את המזג ושיקול הדעת כדי להיות המפקד העליון. אני חושב שהוא הולך למקומות שמעט מאוד אנשים הלכו אליהם, ואני לא הולך איתו".

בתגובה, מסר טראמפ כי הוא "מבין" מדוע גרהאם, מתמודד לשעבר לראשות המפלגה הרפובליקנית, לא יכול לתמוך בו. "אם הייתי מובס כמו שהבסתי אותו, וכל שאר המועמד שבהם תמך, לא הייתי מסוגל להביע תמיכה גם. כמועמד שלא קיבל 1% מהקולות במדינה שלו, יש לו אפס אמינות. הוא היה נציג גרוע ומביך לאנשי קרוליינה הדרומית. הוא הראה שהוא בלתי-ניתן לשיקום, ואני דוחה אותו כמו המצביעים שדחו אותו".

דונלד טראמפ מגיב בזלזול לביקורת שהשמיע ג'ב בוש בעימות הרפובליקני החמישי. רויטרס
בוש, קרוז וטראמפ בעימות הרפובליקני, בדצמבר/רויטרס

אל הרשימה ההולכת ומתארכת הצטרף הלילה גם מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, שפרש לפני מספר חודשים מהמרוץ לנשיאות בעצמו. גם אחיו ואביו של בוש, הנשיאים לשעבר של ארצות הברית, ג'ורג' וג'ורג' האב, הודיעו כי לא יתמכו בטראמפ.

"טראמפ לא הראה שיש לו את מזג או את החוזק המתאים", אמר בוש. "הוא לא שמרן עקבי. בגלל זה לא אתמוך בו לנשיאות".

לצד שלושת חברי משפחת בוש, ראיין, גרהאם ומיט רומני, שהודיעו כי לא יצביעו למועמד היחיד במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, בין תומכיו של טראמפ ניתן למנות את בן קרסון וכריס כריסטי - מתמודדים לשעבר לראשות המפלגה, ואת בוב דול, שהיה המועמד לנשיאות של המפלגה הרפובליקנית ב-1996. "עלינו להתאחד כמפלגה על מנת להביס את הילרי קלינטון, אמר דול בהודעה שהפיצה הלילה לשכת טראמפ. "הוא הסיכוי הטוב ביותר שלנו". אתמול הודיע איל ההון היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, אחד התורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית, על תמיכתו בטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully