וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת התקיפות המיניות בקלן: בוטל האישום נגד צעיר אלג'יראי

בבית המשפט במערב גרמניה החל המשפט הראשון של חשוד בתקיפת הנשים ההמונית שהתרחשה בעיר בערב השנה החדשה. בדיון דחה השופט את אישום התקיפה המינית בטענה שלא ניתן להוכיח זאת, והצעיר הורשע בגניבה בלבד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(אלפים הפגינו בקלן נגד קליטת מהגרים, בינואר)

בבית משפט בעיר קלן שבמערב גרמניה החל היום (שישי) המשפט הראשון של חשוד בתקיפת הנשים ההמונית שהתרחשה בעיר בערב השנה החדשה. מדובר בצעיר בן 26 ממוצא אלג'יראי, שהואשם בניסיון תקיפה מינית ובגניבה. במהלך הדיון דחה השופט את האישומים על תקיפה מינית.

דובר בית בית המשפט אמר לרשת BBC כי השופט דחה את האישומים משום שלא ניתן להוכיח שהנאשם לקח חלק בתקיפה מינית. הנאשם וצעיר נוסף ממוצא אלג'יראי, בן 23, הורשעו בגניבה ובית המשפט גזר עליהם שישה חודשי מאסר על תנאי.

לקריאה נוספת:
שוב תקיפות מיניות בקלן: 22 תלונות על הטרדה במהלך "קרנבל הנשים"
דוח משטרתי חושף: תקיפות מיניות בידי מהגרים בגרמניה הפכו למכת מדינה
לאחר סערת התקיפה המינית בקלן: קבוצות מהגרים הותקפו

צעיר אלג'יראי שנאשם בהשתתפות בתקיפת הנשים ההמונית בקלן בערב השנה החדשה בבית המשפט בקלן, 6 במאי 2016. רויטרס
האלגיראי בן ה-26 בבית המשפט בקלן, היום/רויטרס

הפרשה שהסעירה את גרמניה החלה בחגיגות השנה החדשה בעיר. כאלף גברים שתויים תקפו עשרות נשים בתחנת הרכבת המרכזית בעיר. גם בעיר המבורג אירעו תקיפות מיניות בליל הסילבסטר, אך אלו בקלן, שהתרחשו בסמוך לקתדרלה המפורסמת, היו החמורות ביותר.

חודש וחצי לאחר התקיפה הודיעו פרקליטים במשרד התובע בקלן כי רוב החשודים בסדרת אירועי השוד והתקיפה המינית הם מהגרים. התובע הכללי של קלן, אולריך ברמר, מסר כי 73 חשודים זוהו. כ-1,075 תלונות הוגשו במסגרת האירועים בסך הכול. 497 מהתלונות הוגשו על ידי נשים שהתלוננו על תקיפה מינית, בהם שלושה מעשי אונס.

תחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן, גרמניה, ינואר 2016. רויטרס
הכיכר שבה אירעה התקיפה, בתחילת השנה/רויטרס

הפרשה עוררה דיון טעון בנוגע למדיניות קליטת מבקשי המקלט שהובילה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שבמסגרתה נכנסו למדינה יותר ממיליון מבקשי מקלט ב-2015, ובעיקר על החרפת החוקים הנוגעים לגירוש מבקשי מקלט שהורשעו בפלילים.

כחודש לאחר התקיפה פורסם דוח משטרתי מסווג שחשף כי תופעת התקיפות המיניות והגניבות על ידי מהגרים התרחשה בהיקף נרחב בהרבה מזה שחשבו במדינה. במסמך הסודי, שהוכן עבור שרי הפנים של מדינות המחוז של גרמניה על ידי הבולשת הפדרלית, קיים כיסוי מלא של מגוון עבירות מין שאירעו במקומות ציבוריים, ושבהן גם נגנב רכוש מהקורבנות. בדוח תוארה גם שיטת פעולה של חלק מהעבריינים, שהגיחו מאחורי הקורבן, הפתיעו אותה ואף חיבקו אותה – מתוך מטרה להסיח את דעתה ולכייס אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully