וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 36 שנים: נפתח קונגרס מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית

אלפי נציגי מפלגת הפועלים הגיעו לפיונגיאנג כדי להשתתף באירוע שנערך לאחרונה ב-1980. קים בפתח האירוע: "ההצלחה הגדולה של ניסוי הגרעין בינואר ושיגור הלוויין בפברואר הביאה לתוצאות חסרות תקדים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית פתחה היום (שישי) את הקונגרס השביעי של המפלגה - אירוע פוליטי ענק הנערך לראשונה זה 36 שנים. בפתח הוועידה בפיונגיאנג, אמר המנהיג קים ג'ונג און כי "ההצלחה הכבירה" של הניסוי הגרעיני שערכה המדינה בחודש ינואר ושל שיגור הלוויין לחלל בחודש פברואר הביאה ל"תוצאות חסרות תקדים".

אלפי נציגי המפלגה ובכיריה הגיעו לאולם הכנסים המפורסם "ה-25 באפריל" בבירה, וכל העיר לבשה חג לקראת המאורע ההיסטורי. עד כה טרם התבררר מה תכלול הוועידה, אך עיני מדינות העולם נשואות אליה על מנת לבחון אם יוכרז בה על שינוי מדיניות או שינוי משמעותי בהנהגת המדינה. כמו כן, קיים חשש כי במהלך הוועידה ייערך ניסוי בטיל בליסטי או בגרעין.

יותר ממאה עיתונאים זרים הוזמנו לאירוע כדי להעניק תהודה עולמית לכנס. עם זאת, איש מביניהם לא נכנס לתוך האולם. קיום הקונגרס נועד בין היתר כדי להציג לעם ולעולם יציבות ואחדות בשורות המפלגה, על אף הביקורת הבינלאומית והסנקציות החדשות שהוטלו על המדינה המבודדת בשל הניסויים הגרעיניים וניסויי הטילים הבליסטיים שהיא עורכת.

עוד כתבות מהעולם:
הפרו את דממת המוות: תזמורת רוסית ניגנה בהיכל ההוצאות להורג של דאעש
תוצאות חלקיות בבחירות המקומיות בבריטניה: הלייבור מאבד מכוחו
יו"ר בית הנבחרים: "לא מסוגל לתמוך בטראמפ כמועמד לנשיאות בשלב זה"

סביבת אולם הכנסים בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצופנית, שבו נערך קונגרס המפלגה השביעי, מאי 2016. רויטרס
עיני העולם נשואות לקונגרס. אולם הכנסים "ה-25 באפריל"/רויטרס

לכבוד המאורע הבירה פיונגיאנג קושטה באדום – צבעה של מפלגת הפועלים, כמו גם בסמלי המפלגה ובתמונת מנהיגה הנוכחי ומנהיגיה הקודמים. בנוסף, קבוצות גדולות של סטודנטים ופועלים הגיעו לעיר לקראת צעדה שייערכו במקביל לקונגרס. לפי ההערכות, הקונגרס צפוי להתייחס להישגי המדינה בתחום הגרעיני ולהבטיח שיפורים בתחום הכלכלי - שני נושאים שבהם נגעה רבות סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה עם התקרבות מועד המאורע. כמו כן, הקונגרס צפוי לעסוק במנהיג קים, במטרה לפאר את שמו בעיני העם והעולם.

הפעם האחרונה שבה נערך הקונגרס הייתה בשנת 1980 – לפני שקים בכלל נולד. המפלגה קיימה ועידות גדולות מאז, אך כל ששת הקונגרסים התקיימו בעת תקופת שלטונו של המנהיג הראשון קים איל סונג, שמת ב-1994. באופן רשמי, הקונגרס הוא גוף קבלת ההחלטות הבכיר ביותר של המפלגה, למרות שבפועל ההחלטות המשמעותיות נקבעות על ידי קים ומקורביו. על כן, אלפי הנציגים המגיעים לכנס צפויים לכל היותר להביע תמיכה בהחלטותיו של קים ולא לקבוע מדיניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סביבת אולם הכנסים בפיונגיאנג, בירת קוריאה הצופנית, שבו נערך קונגרס המפלגה השביעי, מאי 2016. רויטרס
"חגיגה היסטורית". סביבת אולם הכנסים שבו נערך הקונגרס/רויטרס

מומחים רבים צופים כי קים יחליף את הגוורידה הישנה של המפלגה באליטה צעירה הנאמנה לו. הוא עשוי למנות באופן רשמי את אחותו הצעירה קים יו ג'ונג לסגניתו. קים הצעירה, ככל הנראה בשנות ה-20 המאוחרות של חייה, מכהנת כעת כסגנית מנהל מחלקה בוועדה המרכזית של המפלגה. היא מרבה להופיע לצד אחיה באירועים פומביים.

"אנו נברך על העידן החדש של קים ג'ונג און", אמר צ'ו און סו, בן 75. "עלינו לגרום לחיילים האמריקניים לצאת מקוריאה הדרומית ותחת כהונתו של קים אנו יכולים לפתוח את הדרך לאיחוד מחדש של הקוריאות". הטלוויזיה הממלכתית במדינה הודיעה שעות לפני פתיחת הקונגרס כי יהיה מדובר ב"חגיגה היסטורית בשל העובדה שהנהגתו של קים ג'ונג און הפכה את המדינה למעצמת גרעין וחלל, ולאומה משגשגת".

(עדכון ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully