וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו למען "בחור ישיבה" סרבן גיוס – שנעצר בבילוי באילת

חרדים הפגינו ביומיים האחרונים למען צעיר שנעצר מאחר שערק משירות צבאי בשנה האחרונה. ואולם, על פי המשטרה, האיש נעצר כשיצא ממועדון בעיר הדרומית ולא היה כלל בעל חזות דתית. "אנחנו לא בודקים בציציות"

עריכה: אוהד פיטר

מאות חרדים הנמנים על הפלג הירושלמי, זרם חרדי-ליטאי שמנהיג הרב שמואל אוירבך, הפגינו היום (חמישי) במחאה על מעצרו של "בחור ישיבה", כלשונם. אף שאמש מדובר היה בערב יום השואה, המפגינים חסמו כבישים, קראו קריאות "נאצים" לעבר שוטרים ונקטו אלימות כלפי חלקם.

ואולם, על פי המשטרה, הבחור שנעצר יצא בכלל ממועדון מקומי באילת בדרכו אל מתחם הפאבים במרכזי התיירות בעיר והוא "היה לבוש כבליין לכל דבר". בסמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר התקבל דיווח מנהג מונית מאילת כי חבורת צעירים מסרבת לשלם לו את מלוא דמי הנסיעה. מברור שערך השוטר במקום, עלה כי חבורת צעירים נסעו ממועדון ה"קרייזי אלפנט" באילת אל מתחם הפאבים במרכז התיירות וסרבו לשלם חמישה שקלים חסרים לנהג המונית. השוטר, שערך ברור בין הצדדים, ביקש מנהג המונית לגשת לתחנה ולהגיש תלונה וכל הצדדים עזבו את המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חרדים בהפגנה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך, חזר השוטר למשרדי התחנה ושם גילה כי אחד הבליינים משתמט משירות סדיר. הוא יצר קשר עם החשוד, ביקש להיפגש עמו ועצר אותו. בתחנה הבחור סיפר שהוא חרדי, על אף שלא היה בו כל סממן דתי כלל והיה לבוש כחילוני שיצא לבלות, ואמר לשוטר: "אתה התיקון שלי". לאחר מכן, הוא עבר להמשך טיפול בצה"ל. גורמים המעורים בפרטי המקרה הסבירו כי הבחור מוגדר עריק במשך יותר משנה ובמהלך התקופה קיבל זימונים מצה"ל, אך הוא בהוראת רבו, שנחשב למוביל קו מיליטנטי במאבק נגד גיוס חרדים, סירב להתייצב.

המבוכה הגדולה של אנשי הפלג הירושלמי, שהכריזו כי ההפגנות שהתקיימו אתמול הם למען "בן תורה". ישעיהו ויין, מפעילי הקבוצה, טען בתגובה: "אנחנו מפגינים נגד כל אדם שנעצר בשל היותו בחור ישיבה המוגדר עריק. הוא הרי לא נעצר בגלל שרקד לצלילי מוזיקה, אז מה זה רלוונטי? אנחנו לא בודקים בציציות של כל בחור. העיקרון והמחאה שלנו ברורה. אם הבחור בסדר או לא בסדר במעשיו – זה לא העסק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully