וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי במעבר קלנדיה: המאבטחים שירו למוות באחים ייחקרו באזהרה

5.5.2016 / 19:38

המשטרה הודיעה כי היחידה המרכזית ש"י תנהל את החקירה, שצו איסור פרסום הוטל על פרטיה. שני הפלסטינים, צעירה הרה ואם לשניים ואחיה, בן 16, נורו למוות ביום רביעי שעבר לאחר שנחשדו שבכוונתם לדקור את הכוח במעבר

עריכה: ניר חן

(אבי האחים הפלסטינים מבקש לפרסם את תיעוד התקרית, דיווח לאולפן וואלה! NEWS)

המשטרה תחקור באזהרה את המאבטחים שירו למוות בשני אחים פלסטינים במחסום קלנדיה שנחשדו בניסיון לבצע פיגוע דקירה. היום (חמישי) הטילה משטרת ישראל על היחידה המרכזית יהודה ושומרון (ש"י) לחקור את תקרית הירי שאירעה ברביעי שעבר. על פרטי החקירה הוצא צו איסור פרסום.

השניים, בת 23 הרה ואם לשניים ואחיה בן ה-16, עשו את דרכם לירושלים לקבלת טיפול רפואי עבור האחות לאחר שקיבלו אישור לכך. לפי המשטרה, האחות התקדמה לעבר השוטרים והמאבטחים במקום עם סכין בידה, השליכה אותה לעברם ונורתה למוות. לאחר מכן נורה למוות גם אחיה. לאחר הירי בהם טענו במשטרה כי בכיסו נמצאו אולר וסכין.

לעומת זאת, בני משפחתם ופלסטינים שהיו עדי ראייה לאירוע, הגיעו למעבר ולא נשאו עליהם סכין. לדבריהם, הם לא סיכנו איש אך כיוון שעברו במעבר לכלי רכב ולא במעבר של הולכי הרגל נחשדו והכוח פתח באש לעברם. המשפחה אף דרשה לפרסם את התיעוד ממצלמות האבטחה במקום כדי להוכיח לכאורה את טענתם.

עוד באותו נושא:
משפחת ההרוגים מקלנדיה: "שתלו עליה סכין, מסתירים את האמת"
מח"ש: מאבטחים ירו למוות בפלסטינים בקלנדיה - ולא שוטרים
ניסיון פיגוע דקירה במעבר קלנדיה: שני מחבלים נורו למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר בדיקה ראשונית של האירוע נמסר כי השוטרים במקום פעלו על פי הנהלים וביצעו נוהל מעצר חשוד אך המאבטחים האזרחיים, שגם הם תחת אחריות המשטרה, ירו לעברם וגרמו למותם. על פי עדי ראייה, האחות נורתה ביותר מעשרה כדורים ולדברי אביהם של השניים, אחיה בא לעזרתה ונורה למוות ללא סיבה, כהגדרתו.

השבוע קבעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי שני האחים נורו בידי מאבטחים אזרחים ולא בידי שוטרים כפי שדווח לראשונה. לפיכך, הודיעה מח"ש כי "היא אינה הגוף המוסמך לטפל בעניין. המשך החקירה והבדיקה, על פי ההודעה, ייערך על ידי משטרת מחוז ירושלים". במשטרה הדגישו כי המאבטחים ירו שלושה כדורים לעבר השניים, וזאת רק לאחר שהשוטרים ירו ירי אזהרה באוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully