וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מהדק אחיזה: ראש הממשלה יודח, לא יערכו בחירות חוזרות

במפלגת השלטון הבהירו כי דאווטאולו יוחלף בשבועות הקרובים, במועמד שמוכן ליישם באופן מלא את מדיניותו של הנשיא הטורקי. בין המועמדים להחליפו, דובר הממשלה וכמה שרים, כולל חתנו של ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו: עשרות הפגינו נגד ארדואן בעת ביקורו בוושינגטון)

יום לאחר שבכירי מפלגת השלטון בטורקיה, AKP, מסרו כי ראש הממשלה אחמט דאווטאולו יודח, יועץ הנשיאות הבכיר ג'מיל ארטם הבהיר היום (חמישי) כי לא ייערכו בחירות חוזרות. בריאיון לרשת הטורקית NTV, אמר ארטם, המקורב לנשיא רג'פ טייפ ארדואן, כי מנהיג חדש ייבחר והממשלה הנוכחית תמשיך למשול עד למועד הבחירות המתוכננות הבאות, בשנת 2019.

לדבריו של ארטם, הכלכלה הטורקית תתייצב לאחר שימונה ראש ממשלה חדש, שפועל בהתאם לקווי המדיניות של ארדואן. ההחלטה על הדחתו של דאווטאולו בשבועות הקרובים התקבלה לאחר פגישה ארוכה בינו לבין הנשיא, בתום כמה שבועות של מתח ציבורי גואה בין השניים.

במסיבת עיתונאים שכינס בתום פגישת חירום עם מקורביו, אישר דאווטאולו את הדברים. מהמפלגה נמסר כי ייערך כינוס ב-22 במאי, שמטרתו למנות לו מחליף.

עוד בוואלה! NEWS:
גם אחרי 101 שנים לרצח העם הארמני, הפצעים הפתוחים מסרבים להגליד
הרדיפה נמשכת: טורקיה עצרה עיתונאית הולנדית שביקרה את ארדואן
מכה לארדואן: בוטלה הרשעת מאות בכירים בתכנון הפיכה נגדו

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו משליך פרחים לתומכיו על רקע תמונת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, יוני 2015. רויטרס
"אני לא חושב שדאווטאולו יתמודד שוב". ראש הממשלה משליך פרחים לתומכיו, על רקע תמונתו של ארדואן/רויטרס

ארדואן, שממשיך לפעול לכינונה של נשיאות בעלת סמכויות מורחבות, במקום המערכת הפרלמנטרית הנוכחית, צפוי למנות במקום ראש הממשלה אדם שמוכן לתמוך באופן מלא בשאיפותיו. "הנשיא וראש הממשלה הגיעו להסכמה", הסביר אחד מבכירי המפלגה, "אני לא חושב שדאווטאולו יתמודד שוב".

על פי גורמים המקורבים לנשיאות, צוינו כמה מועמדים מובילים להחליף את דאווטאולו. שמו של דובר הממשלה נעמאן קורטולמוש נמסר כאחד מהמועדים הפוטנציאליים, כמו גם שר המשפטים בקיר בוזדה ושר התחבורה בינאלי ילדרים. שמו של שר האנרגיה בראט אלבייראק, הנשוי לבתו של ארדואן, גם עלה כמחליף אפשרי.

המחלוקת בין ארדואן לדאווטאולו נגעה בעיקר ביחסים עם האיחוד האירופי, על רקע ההסכם להשבת פליטים לטורקיה תמורת סיוע כלכלי, ובמעצרם של מתנגדי השלטון. ארדואן ביקש להקטין בעיני הציבור את הישגיו של דאווטאולו במגעים עם האיחוד האירופי, כולל ההקלות באשרות הכניסה למדינות האיחוד, שנחשב בעיני רבים להישג משמעותי. נקודת השבירה הגיעה בשבוע שעבר, כשארדואן הפקיע מידי דאווטאולו את הסמכות למנות בעלי תפקידים במחוזות המפלגה.

(עדכון ראשון: 11:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully