וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 300 הרוגים: הפסקת אש הושגה בעיר חאלב שבסוריה

ארה"ב הודיעה על הסכם עם רוסיה שלפיו תורחב הפסקת האש לחאלב, שם מתנהלים קרבות עזים בין הממשל והאופוזיציה בשבועיים האחרונים. הצבא הסורי הבהיר כי התקיפות ייפסקו למשך 48 שעות בלבד

עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית ורוסיה הגיעו אמש (רביעי) להסכם על הרחבת הפסקת האש בסוריה, כך שתחול גם על העיר חאלב שבצפון המדינה, שם מתנהלים קרבות ענפים בין כוחות המשטר והאופוזיציה בשבועיים האחרונים, שגבו את חייהם של מאות בני אדם. לפי הודעת מחלקת המדינה האמריקנית, שתי המדינות יערכו תיאומים כדי לפקח על יישום הפסקת האש.

דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, אמר כי הכרחי שמוסקבה תלחץ על נשיא סוריה בשאר אסד כדי שיתחייב ליישום הפסקת האש, בעוד וושינגטון תעשה את אותו הדבר מול כוחות האופוזיציה הסורית. "המטרה שלנו נותרה יישום של הפסקת אש בכל סוריה ולא שורה של הפסקות אש מקומיות", אמר.

צבא סוריה אישר כי הפסקת אש בעיר חאלב תיכנס לתוקפה בשעה 01:00 בלילה, והיא תימשך 48 שעות. הצהרת הצבא שונה מההצהרה האמריקנית, שכן לפיה מדובר בהסכם נפרד מהסכם הפסקת האש המוחל בכלל המדינה, שיימשך יומיים בלבד.

עוד כתבות בנושא:
קרי מזהיר את אסד: להמשך המלחמה יהיו השלכות
בפתח השיחות על סוריה, מאמץ להפסקת אש בחאלב: "שעות קריטיות"
תיעוד: הפיצוץ הקטלני שהחריב את בית החולים בחאלב

ילד סורי דורך בתוך הריסות בניין בחאלב, בשכונה בעיר אשר נשלטת על ידי כוחות המורדים. רויטרס
הריסות באזור בחאלב הנשלט בידי המורדים/רויטרס

הקרבות בחאלב מהוות את ההפרה החמורה ביותר של הפסקת האש שהוכרזה בפברואר האחרון, וידעה הפרות רבות באזורים שונים. כ-300 איש נהרגו בעיר בשבועיים האחרונים והטלוויזיה הממלכתית דיווחה אמש כי לפחות 14 בני אדם נהרגו בירי רקטות של המורדים לעבר אזורים שבשליטת הממשלה, כולל שלושה בבית חולים. כמו כן, מוקדם יותר אתמול דיווחה הטלוויזיה בסוריה כי שלושה בני אדם נהרגו במתקפה של המורדים באזורים בעיר הנמצאים בשליטת הממשל.

סטפן דה מיסטורה, שליח האו"ם לסוריה והמתווך במשא ומתן בין הממשל לאופוזיציה, אמר כי החלופה להפסקת אש בחאלב היא "קטסטרופה". "האלטרנטיבה תהיה למעשה קטסטרופה, שכן אנו יכולים לראות 400 אלף איש עושים את דרכם לעבר הגבול עם טורקיה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סבב חדש של שיחות השלום בסוריה נפתח בשוויץ: "החלופה היחידה היא מלחמה". רויטרס
"האלטרנטיבה להפסקת האש היא קטסטרופה". דה מיסטורה/רויטרס

ג'פרי פלטמן, תת-מזכ"ל או"ם לעניינים פוליטיים, אמר כי המתקפה של הממשל הסורי בחאלב בשבועיים האחרונים היא בין "המתקפות חמורות ביותר" בחמש שנות המלחמה, והדגיש כי על האחראים למתקפות לעמוד לדין בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי. לדבריו, האו"ם קורא לכל הצדדים "ליישם את הפסקת האש באופן מידי. הוכח כבר כי היישום הוא מאתגר, גם כאשר הוא הוביל להפחתה באלימות".

אתמול הזהיר שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי את נשיא סוריה אסד מההשלכות של קריסת הפסקת האש. הוא אף שב על האולטימטום שלפיו על תקופת המעבר השלטונית להתחיל באוגוסט.

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully