וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייסיק פרש מהמרוץ הרפובליקני; טראמפ נותר המועמד היחיד

5.5.2016 / 1:58

קייסיק הכריז על הפרישה בעקבות הכישלון לעצור את טראמפ. כעת, נותר המיליארדר מניו יורק המועמד היחיד לראשות המפלגה הרפובליקנית, ואמר כי בקרוב כבר יוכל "להתחיל למסור הודעות קבינט"

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: ניר חן

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית ג'ון קייסיק הודיע הלילה (חמישי) על פרישתו מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית. הדבר מותיר את דונלד טראמפ המועמד היחיד לראשות המפלגה בבחירות שייערכו בנובמבר, ודרכו ככל הנראה כבר סלולה.
מוקדם יותר ביטל קייסיק אירוע בחירות בווירג'יניה.

טראמפ התייחס לפרישתו של קייסיק בריאיון לרשת "פוקס ניוז", ואמר: "אני אוהב את הרעיון שאוכל למסור הודעות קבינט לפני שנגיע לקליבלנד. כן, אוכל לעשות זאת ואני חושב שזה יתקבל בברכה". בדבריו הזכיר את ועידת המפלגה הרפובליקנית שתתקיים בקליבלנד בחודש יולי, ובה יוכרז באופן סופי שמו של נציג המפלגה לבחירות לנשיאות.

איש העסקים אף אמר בריאיון לרשת NBC כי ככל הנראה יפעל בשיתוף עם ועידת מפלגתו לגיוס מיליארד דולר לטובת קמפיין הבחירות לנשיאות. "אנחנו הולכים לנסות לגייס יותר ממיליארד דולר, וזה יהיה נחוץ. הדמוקרטים עשויים לגייס אפילו שני מיליארד", טען. זאת, על אף שבעבר הצהיר כי יממן את הקמפיין מכספו הפרטי. לאחר ההצהרה כבר נאמר כי טראמפ צפוי לגייס תרומות אם יזכה לעמוד בראשות המפלגה, אך זו הפעם הראשונה שהוא מודה בכך בעצמו.

עוד כתבות בנושא:
אל תאמרו "לעולם לא טראמפ": הניצחון שגורם לכולם לאכול את הכובע
ניצחונות לטראמפ ולסנדרס באינדיאנה; קרוז פרש מהמרוץ הרפובליקני
דונלד טראמפ: ישראל צריכה להמשיך לבנות בהתנחלויות

ג'ון קייסיק בוועידת המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה, ארצות הברית, 29 באפריל 2016. רויטרס
לא הצליח לעצור את טראמפ. קייסיק, בחודש שעבר/רויטרס

קייסיק, בדומה לטד קרוז, נחל כישלון חרוץ בפריימריז שהתקיימו אמש באינדיאנה. המיליארדר מחץ את הסנאטו מטקסס ואת קייסיק כשגרף את כל 51 הצירים שחולקו מתוך 57 בסך הכל. בנוסף, קייסיק הובס כמעט בכל הבחירות המקדימות שנערכו עד כה, וניצח רק במדינת הבית שלו - אוהיו. הוא צבר בסך הכול 153 צירים, ואיבד כל דרך להשיג את 1,237 הצירים הנדרשים למועמדות.

קייסיק נותר עד כה במרוץ מתוך מחשבה שטראמפ לא יוכל להשיג מספיק צירים על מנת להבטיח את המועמדות, כך שבמהלך הוועידה הרפובליקנית יוכלו הצירים להצביע לפי רצונם. הוא אף שיתף פעולה עם טד קרוז, והשניים קבעו כי קייסיק לא יתחרה על הקולות באינדיאנה, ויאפשר לקרוז להתחרות ראש בראש עם טראמפ בפריימריז במדינה, וקרוז יעשה מהלך דומה עבור קייסיק באורגון ובניו מקסיקו. עם זאת, העסקה לא הניבה פרי והשניים הבינו כי המועמדות של טראמפ היא עובדה מוגמרת.

לאחר הבחירות המקדימות באינדיאנה, טראמפ חצה את רף 1,000 הצירים ונותרו לו קצת פחות מ-200 כדי להבטיח את מועמדותו. בנאום הניצחון שלו התייחס טראמפ לפרישתו של קרוז, שהיה יריבו המרכזי, ואמר: "פגשתי כמה מתחרים מדהימים פה במפלגה הרפובליקנית. אני לא יודע אם טד קרוז מחבב אותי או לא, אבל הוא מתמודד מדהים. הוא בחור קשוח. יש לו עתיד מדהים לפניו". הוא בירך את קרוז על הקמפיין שניהל וציין: "אני יודע שזה קשה, גם לי היו רגעים לא טובים ואני מבין איך הוא מרגיש. הוא היה מתמודד קשוח".

כעת, תימשך ההצבעה ביתר המדינות שנותרו למען הפרוטוקול, ובשבועות הקרובים צפוי טראמפ להבטיח את 1,237 הצירים הדרושים על מנת לקבל את המועמדות בוועידת המפלגה בחודש יולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דונלד טראמפ לאחר הניצחון באינדיאנה. רויטרס, רויטרס
"קרוז היה מתמודד מדהים. טראמפ, הלילה/רויטרס, רויטרס

במרוץ הדמוקרטי ניצח אתמול ברני סנדרס את הילרי קלינטון בפער מזערי. סנדרס זכה ב-52% מהקולות, בעוד שרת החוץ לשעבר זכתה ב-47% . על אף ההפסד, קלינטון מתקרבת בצעדי ענק לקראת המועמדות. אחרי שזכתה בשבוע שעבר בארבע מתוך חמש מדינות בחוף המזרחי של ארצות הברית, היא עומדת כעת על 2,220 צירים – כ-150 צירים פחות מהרף. זאת בעוד יריבה סנדרס עומד על 1,449 צירים ומתעקש להישאר במרוץ עד תומו.

(עדכון ראשון: 19:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully