וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים: מועצת התלמידים הודיעה על סיום השביתה בתיכונים

4.5.2016 / 19:20

השביתה תיפסק מחר בשל אירועי יום הזיכרון לשואה, והיא לא צפויה להימשך. יו"ר ועדת החינוך פנה לשרי החינוך והתחבורה שיפעלו להפסקת עיצומי ארגון המורים ובוחני הנהיגה, שהובילו לשביתה

עריכה: ניר חן

(ריאיון עם יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אליאב בטיטו)

אחרי יומיים שבהם שבתו תלמידי התיכונים במחאה על שביתת בוחני הנהיגה וביטולן של פעילויות החוץ על ידי ארגון המורים, התכנסה אחר הצהריים מועצת התלמידים והחליטה לסיים את העיצומים. בהודעת המועצה נאמר כי מחר לא יושבתו הלימודים בבתי הספר התיכוניים על מנת לקיים את הפעילויות לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "מתוך אחריות עצומה לחשיבות יום זה, החלטנו שלא להשבית גם מחר את יום הלימודים בבתי הספר התיכוניים", נכתב בהודעה.

השביתה לא תתקיים גם ביום שישי. במוצאי שבת יתכנסו התלמידים להחלטה על המשך צעדיהם, אך הם ככל הנראה יחליטו שלא לחדש את השביתה.

עוד כתבות בנושא:
תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים: "לא ירמסו את זכויותינו"
מנהיג שביתת התלמידים: "יו"ר ארגון המורים מתנהג כאילו מייצג בריונים"
התלמידים ישבתו מחר? "המאבק של ארגון המורים מונע רק מאגו"

תלמידים מוחים על ביטול הטיולים, בי"ס דרור מועצה אזורית לב השרון. 11 באפריל 2016. סער להיס, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים מוחים על ביטול הטיולים בשרון, אפריל האחרון/מערכת וואלה! NEWS, סער להיס

מוקדם יותר היום פנו לתלמידים יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ופורום ועדי ההורים היישוביים, וביקשו להשהות את העיצומים כדי לאפשר את ציון יום השואה במערכת החינוך. במקביל, הם פנו לשר החינוך נפתלי בנט ולשר התחבורה ישראל כץ כדי שיתערבו באופן מידי ויפעלו לסיום המשבר.

ח"כ מרגי אמר כי "לאור אכזבתי מיו"ר ארגון המורים רן ארז, אני פונה אל האחריות והערכיות של מועצת התלמידים וקורא להם שלא להמשיך את השביתה". לדבריו, "אני כיו"ר ועדת החינוך ביחד עם נציגות ההורים ומנכ"לית משרד החינוך מתחייבים לא להרפות מהסוגיה עד שארז יגלה אחריות ויפסיק את העיצומים. ולארז אני אומר - זו השבתה אחת יותר מדי ואתה נושא באחריות בפגיעה במעמדם ובתדמיתם של המורים".

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
"מתחייב לא להרפות מהסוגיה". ח"כ מרגי/מור שאולי

מפורום ועדי ההורים הישוביים נמסר כי "התלמידים לקחו אחריות ומנהלים את מאבקם בצורה ראויה להערכה. ביחד עם יו"ר ועדת החינוך פנינו אל מועצת התלמידים בבקשה להשהות את העיצומים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. השיטה שבה משרד ממשלתי וארגון עובדים מתעמתים ותוך כדי כך נותנים בקלות דעת לפגוע באופן ישיר בציבור התלמידים חייבת להיפסק. עכשיו הזמן של נבחרי הציבור, ובראשם שר החינוך ושר התחבורה, לקחת את האחריות המוטלת על כתפיהם ולהביא לפתרון מיידי של שתי הסוגיות המוטלות על הפרק".

תלמידי בי"ס תיכון בית ירח בעמק הירדן מנקים את חופי הכנרת בזמן שביתת הלימודים. 3 במאי 2016. מועצת התלמידים בית ירח, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים ששבתו מנ'קים את חופי הכינרת/מערכת וואלה! NEWS, מועצת התלמידים בית ירח

במהלך היום הראשון של השביתה נעדרו מהלימודים כ-350 אלף תלמידים, ומאות בני נוער יצאו לטיולים אלטרנטיביים, בהם יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אליאב בטיטו, שטייל עם עשרות אחרים במעיין הסטף. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS תקף בטיטו את יו"ר ארגון המורים רן ארז וסיפר על התמיכה שלה זכו התלמידים מצד מורים המתנערים ממנו. "נמאס להם ממנו. במקום לייצג אותם הוא מתנהג כאילו הוא מייצג בריונים שאיבדו שליטה", אמר.

"הוא כינה אותנו דור ה-Y, דור של מפונקים. חשוב שיתעדכן, אנחנו דור ה-Z. אנחנו מבינים שהוא תקוע כמה שנים אחורה", הוסיף בטיטו. "לא יכול להיות שהוא יחשוב שבני הנוער הם בני ערובה במאבק שלו. יו"ר ארגון לא אמור לחשוב ככה. אם זו גישתו, הגיע הזמן שיקום מהכיסא ויסיים את תפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully