וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית: לבטל את הצורך בוויזות לתיירים טורקים

4.5.2016 / 14:11

בכיר בנציבות גיבתה את ההחלטה, הקוראת לממשלות המדינות החברות באיחוד לתמוך בה. גם הפרלמנט האירופי נדרש לאשר את הדרישה המרכזית שהציבה אנקרה כדי להוציא לפועל את ההסכם לעצירת זרם המהגרים

הנציבות האירופית הציעה היום (רביעי) לממשלות האיחוד האירופי לבטל עד לסוף חודש יוני את האשרות הנדרשות לתיירים טורקים. הנציבות, הגוף הביצועי של האיחוד, מצפה שאנקרה תמלא עוד חמישה תנאים שעליהם התחייבה במסגרת ההסכם לעצירת זרם המהגרים עד לאותו תאריך. ממשלות מדינות האיחוד וכן הפרלמנט האירופי צריכים לאשר גם הן את המהלך.

האיחוד האירופי תלוי בטורקיה בצמצום זרם המהגרים ליבשת, אולם ההסכם שנחתם בין הצדדים ספג ביקורת נרחבת מצד ארגוני זכויות אדם וגורמים פוליטיים שונים בשל מה שהם מגדירים "כניעה" למשטרו של רג'פ טייפ ארדואן, שמפר בשיטתיות זכויות בסיסיות.

סגן ראש הנציבות האירופית, פראנס טימרמנס, אמר לכתבים כי טורקיה טרם מילאה חמישה מתוך 72 התנאים שהציבה בריסל. "אין כרטיסים חינם כאן", הוא אמר והדגיש כי על אנקרה לעמוד בסטנדרטים הנדרשים גם ממדינות אחרות כדי להיות פטורה מאשרות תיירים.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לצד ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור במחנה פליטים סורים במדינה, 23 באפריל 2016. רויטרס
עוד צעד בדרך ליישום ההסכם. דאווטאולו ומרקל חונכים מרכז חינוכי במחנה פליטים, בחודש שעבר/רויטרס

הוא גם הציע מנגנון שיאפשר לממשלות לבטל את הפטור הזה במקרה שיתעוררו בעיות. ההצעה הועלתה על ידי צרפת וגרמניה, ששתיהן מתמודדות עם חשש ציבורי מהאפשרות שיוקלו האשרות ל-79 מיליון תושבי טורקיה.

עם זאת, בפועל, מעט מאוד טורקים אם בכלל יוכלו להיכנס למדינות החברות באמנת שנגן מאחר שהתקנות דורשות שהם יחזיקו בדרכונים חדישים וביומטריים, שלמעט מאוד מהם יש כיום. טימרמנס התעקש כי רק אלו שיש להם דרכונים ביומטריים יוכלו להיכנס ללא אשרת כניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully