וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאמרו "לעולם לא טראמפ": הניצחון שגורם לכולם לאכול את הכובע

4.5.2016 / 16:17

המיליארדר לא רק הבטיח את מועמדותו לייצוג הרפובליקנים, הוא גם הצליח לנצח את ברית יריביו, את הממסד הרפובליקני ואת ארגון "לעולם לא טראמפ". כעת נותר לו לאחד את המפלגה ולהילחם בקלינטון

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: ניר חן

ניצחונו הסוחף והשביעי ברציפות של דונלד טראמפ, הלילה באינדיאנה, היה המתוק מכולם עד כה. המיליארדר מניו יורק לא רק הבטיח הלכה למעשה שיהפוך למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, הוא גם הצליח לנצח את הברית שכרתו יריביו ג'ון קייסיק וטד קרוז בניסיון למנוע ממנו את המועמדות, במובנים רבים גם את הממסד הרפובליקני כולו, והנחית מכה ניצחת על ארגון "לעולם לא טראמפ" שפעל במרץ נגד בחירתו למועמד המפלגה.

לאחר שבמשך חודשים ארוכים ראו בו נטע זר, אורח לא רצוי במפלגה הרפובליקנית, נאלצו ביממה האחרונה כמה מבכירי המפלגה, להביע בו תמיכה או לכל הפחות להכיר בכך שהוא מועמד המפלגה שלהם. לחלקם זה גרם להתפתל לא מעט. ריינס פרייבוס, ראש הוועידה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית, צייץ הלילה בטוויטר: "טראמפ יהיה מועמד המפלגה, על כולנו להתאחד ולהתמקד בהבסת הילרי קלינטון".

מושל לואיזיאנה לשעבר, בובי ג'ינדאל, שרק לפני שבעה חודשים לעג לטראמפ ואמר ש"נראה כאילו סנאי יושב לו על הראש", כבר שינה הלילה את הטון, והצהיר בריאיון ל-CNN: "אם הוא יהיה המועמד אני אתמוך בו ואצביע לו". ג'ינדאל ופרייבוס הם לא היחידים שאינם נמנים עם מחנה אוהדיו של טראמפ שנאלצו לבצע פניית פרסה ביממה האחרונה. רבים אחרים שהבינו לאן נושבת הרוח החליטו בימים האחרונים להתייצב לצד איל הנדל"ן, והוא אף התייחס לכך הלילה בנאומו.

עוד באותו נושא:
דונלד טראמפ: ישראל צריכה להמשיך לבנות בהתנחלויות
עוד ניסיון לבלום את טראמפ: קרוז הכריז על פיורינה כסגניתו
חיים בסרט: המאבק האחרון של הברית נגד טראמפ

דונלד טראמפ לאחר הניצחון באינדיאנה. רויטרס, רויטרס
מדגיש את הצורך בלכידות. טראמפ חוגג, הלילה/רויטרס, רויטרס

מיד אחרי שהחמיא לקרוז הפורש וכינה אותו "מתמודד קשוח וחכם" - לאחר שבמשך חודשים כינה אותו "טד השקרן" - עבר המועמד המיועד לדבר על הצורך בלכידות. "אנחנו חייבים להביא אחדות למפלגה. רבים מתקשרים, אתם לא תאמינו, אנשים שאמרו לי את הדברים הגרועים ביותר, הם אומרים לי 'נשמח להצטרף לרכבת של טראמפ'. דיברתי עם אחד כזה היום. אמרתי לו 'אני אשמח שתצטרף, אבל אחרי מה שאמרת, איך תוכל להצטרף לצוות שלנו?' והוא אמר לי 'מר טראמפ אל תדאג, יהיה בסדר'. במילים אחרות, הוא פוליטיקאי. רבים מצטרפים אלינו".

עבור טד קרוז ההפסד באינדיאנה הוא בגדר התבזות. הוא שם את כל הז'יטונים שלו על המדינה, והפסיד בענק. ההסכם המוזר שכרת עם קייסיק שבמסגרתו מושל אוהיו "יפנה לו את הדרך" באינדיאנה מתוך מחשבה שינצח – לא עזר לו, וכך גם הגימיק התמוה מלפני שישה ימים של שליפת קרלי פיורינה והצגתה כמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא בניסיון לשנות מומנטום. בסופו של דבר, זה נגמר בכך שמנכ"לית HP לשעבר תיזכר בתור האישה שהייתה מועמדת לתפקיד סגן הנשיא למשך הזמן הקצר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טד קרוז מודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות. AP, AP
ההפסד באינדיאנה - התבזות. קרוז, הלילה/AP, AP

ובכל זאת, לא הכול דבש מבחינתו של המועמד הרפובליקני המיועד. כמה מהתומכים האדוקים של תנועת המחאה "לעולם לא טראמפ" סירבו להשלים עם העובדה שהמועמדות נמצאת במרחק נגיעה ממנו. רבים מחברי התנועה פרסמו הלילה ברשתות החברתיות פוסטים הכוללים צילומים של הסרת החברות שלהם מהמפלגה הרפובליקנית. לטראמפ אולי אין עוד הרבה עבודה בדרך להבטחת המועמדות, אבל בהחלט יש לו עבודה בכל הנוגע לליכוד השורות.

"כבר לא רפובליקני"

"לעולם לא טראמפ"

בינתיים, עובר טראמפ הלאה. הלילה הדרמטי האחרון היווה גם את יריית הפתיחה בדרך למרוץ הדו-ראשי שלו מול קלינטון. חלקים נרחבים מהנאום שלו הוקדשו למתקפה ישירה נגדה, כזו שתלך ותתגבר כעת, במיוחד כשאין לו יותר מתחרים רציניים על המועמדות. כמובן אם שמים בצד את קייסיק, שמשום מה ממשיך במרוץ.

סנדרס לא מוותר: יפעיל לחצים על צירי העל

גם הלך הרוח של קלינטון דומה. אתמול, למשל, היא בילתה באוהיו, מדינה שהפריימריז בה נערכו ב-15 במרץ, במה שנראה כבר כמו התחלה של קמפיין למרוץ לנשיאות, ולא המשך המאבק הישיר מול ברני סנדרס סביב השאלה מי יהיה מועמד המפלגה. הסנאטור היהודי מוורמונט הצליח הלילה לרשום הישג מכובד כשניצח למרות הכול במדינת אינדיאנה, זאת בעוד שסיכויו להפוך למועמד המפלגה שואפים לאפס.

ברני סנדרס בעצרת תומכים באינדיאנה. רויטרס
אין עתיד להאמין בו. סנדרס/רויטרס

הלילה נחסמה מתמטית הדרך בפני סנדרס לקבל את המועמדות באמצעות גיוס מספר צירים גדול יותר משל קלינטון. כדי להצליח ולהפוך למועמד המפלגה יהיה עליו לגייס עוד כ-970 צירים, אלא שגם אם ינצח ב-100% מהקולות בכל אחת מהמדינות הבאות, הוא יגרוף לכל היותר 933 צירים.

עם זאת, המועמד הסוציאליסט מאותת שאינו מתכוון ללכת לשום מקום. כעת, הוא מקווה לרשום עוד כמה ניצחונות כדי לנסות ולהפעיל לחצים על צירי העל – כמה מאות בכירי מפלגה שיכולים גם הם להצביע בוועידה באופן בלתי מתחייב, שרובם הודיע כי יתמוך בקלינטון – לעבור ולתמוך בו בנימוק שיש לו סיכוי טוב יותר לנצח את טראמפ בבחירות הארציות מאשר קלינטון. אף שהסיכויים של מהלך כזה אינם ריאליים, תיאלץ קלינטון, בניגוד לטראמפ, להשקיע עוד לא מעט אנרגיה בפריימריז, אף שתוצאותיהם ברורות כבר כעת.

הילארי קלינטון פוגשת תומכים במערב ויר'יניה. רויטרס
המרוץ הפנים-מפלגתי טרם נגמר. קלינטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully