וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחונות לטראמפ ולסנדרס באינדיאנה; קרוז פרש מהמרוץ הרפובליקני

הסנאטור מטקסס הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו לאחר שהובס בידי המיליארדר מניו יורק בפער משמעותי, וסיכוייו לנצח אפסו. "הלילה נסגר הנתיב לניצחון", אמר. בצד הדמוקרטי גבר סנדרס על קלינטון, אך סיכוייו לזכות במועמדות נותרו כמעט בלתי-אפשריים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

טד קרוז הכריז הלילה (רביעי) כי הוא פורש מהמרוץ לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. ההודעה מגיעה לאחר שקרוז נחל תבוסה מול דונלד טראמפ, שקטף הלילה ניצחון נוסף בבחירות המקדימות שנערכו באינדיאנה. תבוסה זו מתווספת לשורת הפסדים בחוף המזרחי של ארצות הברית בשבוע שעבר, שהובילו לכך שסיכוייו של הסנאטור להיבחר לייצוג המפלגה אפסו.

"כבר בהתחלה אמרתי שאמשיך במרוץ כל עוד יש לנו נתיב אפשרי לניצחון. הלילה לצערי נראה שהנתיב הזה נסגר", אמר קרוז לקהל תומכיו המאוכזב. "ביחד נתנו את הכל באינדיאנה, אבל המצביעים בחרו בנתיב אחר וכך, בלב כבד ובאופטימיות רבה באשר לעתיד האומה שלנו בטווח ארוך, אנחנו משעים את הקמפיין".

"אני לא משהה את מאבקנו לחירות. אני לא משהה את מאבקנו להגן על החוקה ועל הערכים היהודו-נוצריים שבונים את אמריקה", הוסיף. "התנועה שלנו תמשיך ואני נותן לכם את מילתי שאמשיך במאבק הזה בכל כוחי ובכל יכולתי. נמשיך להיאבק בשבוע הבא, בחודש הבא ובשנה הבאה. ביחד נמשיך כל עוד אלוהים נותן לנו את הכוח להמשיך להילחם".

עוד כתבות בנושא:
דונלד טראמפ: ישראל צריכה להמשיך לבנות בהתנחלויות
טראמפ: "סין אונסת אותנו, היא אחראית לגניבה הגדולה בהיסטוריה"
עוד ניסיון לבלום את טראמפ: קרוז הכריז על פיורינה כסגניתו

טד קרוז מודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות. AP, AP
"לא משעה את המאבק לחירות". קרוז, הלילה/AP, AP

מספירת רוב הקולות בבחירות המקדימות באינדיאנה עולה כי טראמפ זכה ב- 53% מהקולות, בעוד קרוז זכה ב-36% וג'ון קייסיק ב-7% בלבד. במרוץ הדמוקרטי ניצח ברני סנדרס את הילרי קלינטון בפער מזערי. מתוצאות חלקיות עולה כי סנדרס זכה ב-52% מהקולות, בעוד שרת החוץ לשעבר זכתה ב-47% . על אף ההפסד, קלינטון מתקרבת בצעדי ענק לקראת המועמדות. אחרי שזכתה בשבוע שעבר בארבע מתוך חמש מדינות בחוף המזרחי של ארצות הברית, היא עומדת כעת על 2,220 צירים – כ-150 צירים פחות מהרף. זאת בעוד יריבה סנדרס עומד על 1,449 צירים ומתעקש להישאר במרוץ עד תומו.

טראמפ גרף בזכייתו 51 צירים. הוא חצה את רף 1,000 הצירים ונותרו לו קצת פחות מ-200 כדי להבטיח את מועמדותו. הניצחון הסוחף של טראמפ הגיע על רקע הניסיונות של קרוז וקייסיק למנוע ממנו להגיע למספר הצירים הדרוש, כך שצירי המפלגה יוכלו לבחור בהם במהלך ועידה רפובליקנית פתוחה, שבה לא יהיו מחויבים לתוצאות הבחירות המקדימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דונלד טראמפ לאחר הניצחון באינדיאנה. רויטרס, רויטרס
"קרוז מתמוד מדהים". טראמפ בנאםו הניצחון, הלילה/רויטרס, רויטרס

טראמפ התייחס לפרישתו של קרוז, שהיה יריבו המרכזי, בנאום הניצחון שלו ואמר: "פגשתי כמה מתחרים מדהימים פה במפלגה הרפובליקנית. אני לא יודע אם טד קרוז מחבב אותי או לא, אבל הוא מתמודד מדהים. הוא בחור קשוח. יש לו עתיד מדהים לפניו". הוא בירך את קרוז על הקמפיין שניהל וציין: "אני יודע שזה קשה, גם לי היו רגעים לא טובים ואני מבין איך הוא מרגיש. הוא היה מתמודד קשוח".

טראמפ הודה לאזרחי אינדיאנה שבחרו בו, והעביר ביקורת על המועמדת המובילה לייצוג המפלגה הדמוקרטית. "אנחנו מתמודדים נגד הילרי קלינטון. היא לא תהיה נשיאה טובה, היא תהיה נשיאה גרועה", אמר. "היא לא מבינה במסחר. בעלה חתם על הסכם הסחר הגרוע ביותר בעולם שממנו קיבלנו רק דבר אחד - אבטלה. זה לא יקרה יותר חברים. זה לא יקרה. אנחנו נחזיר לאנשים משרות ואנחנו נשמור על המשרות האלה".

ברני סנדרס בעצרת תומכים באינדיאנה. רויטרס
ניצח את קלינטון. סנדרס/רויטרס

אתמול, במהלך עצרת בחירות, ניסה קרוז לשווא לשכנע את המצביעים במדינה לבחור בו ולא במיליארדר מניו יורק. הוא אף הוציא קיטור על טראמפ, לאחר שזה אמר כי ייתכן שאביו קשור לאיש שרצח את הנשיא ג'ון קנדי. "האיש שקרן פתולוגי. הוא לא יכול לומר את האמת משום שהוא נרקיסיסט", אמר הסנאטור מטקסס. "נרקיסיסט ברמה שאני לא חושב שהמדינה הזאת אי פעם ראתה". בתגובה, אמר טראמפ כי "טד קרוז הוא מועמד נואש שמנסה להציל את הקמפיין הכושל שלו. זה לא מפתיע שהוא נוקט את טקטיקות הרטוריקה הרגילות שלו, שלהן אף אחד לא מאמין".
.

הילארי קלינטון פוגשת תומכים במערב ויר'יניה. רויטרס
מוסיפה להיות המועמדת המובילה. קלינטון/רויטרס

במקביל, לאחר נאומו בשבוע שעבר על מדיניות החוץ שאותה ינקוט אם יזכה לשבת בחדר הסגלגל, התייחס אתמול טראמפ לגישתו כלפי ישראל והתבטא באופן הנוגד את העמדה האמריקנית שבה מחזיק ממשל הנשיא ברק אובמה וכן קודמיו בתפקיד. בריאיון לעיתון הבריטי "דיילי מייל" אמר כי ישראל צריכה להמשיך בבנייה בהתנחלויות ולא להפסיק.

טראמפ נשאל בריאיון אם צריכה להיות הקפאה בבנייה, שאותה דרש ממשל אובמה מממשלת ישראל כדי להחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן, והשיב: "לא, אני לא חושב שצריכה להיות, משום שאני חושב שישראל צריכה באמת להמשיך. הם חייבים להמשיך להתקדם". טראמפ הוסיף: "אני לא חושב שצריכה להיות הקפאה. טילים משוגרים לעבר ישראל, וישראל, אני חושב, מעולם לא זכתה ליחס הוגן מארצנו. אני מתכוון, אתה מבין מה זה אומר, כמה הרסני זה?".

(עדכון ראשון: 02:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully