וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ: ישראל צריכה להמשיך לבנות בהתנחלויות

בחריגה בוטה מעמדת הממשל האמריקני, אמר המועמד הרפובליקני כי לא צריכה להיות הקפאה בבנייה מעבר לקו הירוק. הלילה ייערכו בחירות מקדימות באינדיאנה, שלפי הסקרים, איל הנדל"ן מוביל בהן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

דונלד טראמפ, המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, התבטא אתמול (שלישי) בניגוד לעמדה האמריקנית שבה מחזיק ממשל הנשיא ברק אובמה וכן קודמיו בתפקיד. בריאיון לעיתון הבריטי "דיילי מייל", שנערך לרגל הבחירות המקדימות שיחולו הלילה באינדיאנה, אמר כי ישראל צריכה להמשיך בבנייה בהתנחלויות ולא להפסיק.

טראמפ נשאל בריאיון אם צריכה להיות הקפאה בבנייה, שאותה דרש ממשל אובמה מממשלת ישראל כדי להחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן, והשיב: "לא, אני לא חושב שצריכה להיות, משום שאני חושב שישראל צריכה באמת להמשיך. הם חייבים להמשיך להתקדם". טראמפ הוסיף: "אני לא חושב שצריכה להיות הקפאה. טילים משוגרים לעבר ישראל, וישראל, אני חושב, מעולם לא זכתה ליחס הוגן מארצנו. אני מתכוון, אתה מבין מה זה אומר, כמה הרסני זה?".

בהמשך ציין טראמפ, "לצד זאת, הייתי מאוד מעוניין לראות משא ומתן שיוביל לשלום. אנשים רבים אומרים שזה לא אפשרי. אבל אני מתכוון לשלום אמיתי ולא לשלום שנמשך שבועיים ואז הם מתחילים לירות טילים שוב". איל הנדל"ן ציין כי היה רוצה לתווך במשא ומתן. "עבורי, זה התיווך של כל הזמנים".

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 - סיקור מיוחד:
רואה את הסוף? סנדרס יפטר מאות מעובדי הקמפיין שלו
טראמפ: "סין אונסת אותנו, היא אחראית לגניבה הגדולה בהיסטוריה"
"השטן בהתגלמותו": יו"ר בית הנבחרים לשעבר במתקפה חריפה נגד קרוז

דונלד טראמפ בעצרת תומכים באינדיאנה. רויטרס
"מאוד מעוניין לראות משא ומתן שיוביל לשלום". טראמפ/רויטרס

בבחירות שיתקיימו הלילה באינדיאנה, מקווים יריביו של טראמפ, ג'ון קייסיק וטד קרוז לנסות ולעצור את שעטתו לעבר הבית הלבן. אם המיליארדר מניו יורק יזכה ב-57 הצירים של המדינה, וכך עולה מהסקרים האחרונים, דרכו ל-1,237 הצירים הדרושים למועמדות תהיה ככל הנראה סלולה. לטראמפ יש כעת את תמיכתם של 996 צירים, לקרוז יש 565, ואילו לקייסיק יש 153.

קרוז, שעלול לספוג הלילה מכה קשה לקמפיין שלו, הוציא קיטור על טראמפ, לאחר שזה אמר כי ייתכן שאביו קשור לאיש שרצח את הנשיא ג'ון קנדי. "האיש שקרן פתולוגי. הוא לא יכול לומר את האמת משום שהוא נרקיסיסט", אמר הסנאטור מטקסס. "נרקיסיסט ברמה שאני לא חושב שהמדינה הזאת אי פעם ראתה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
טד קרוז בעצרת תומכים באינדיאנה. רויטרס
"טראמפ שקרן פתולוגי". קרוז באינדיאנה/רויטרס

בתגובה, אמר טראמפ כי "טד קרוז הוא מועמד נואש שמנסה להציל את הקמפיין הכושל שלו. זה לא מפתיע שהוא נוקט את טקטיקות הרטוריקה הרגילות שלו, שלהן אף אחד לא מאמין".

בצד הדמוקרטי של המפה הפוליטית בארצות הברית מראים הסקרים כי צפוי מרוץ צמוד בין הילרי קלינטון לברני סנדרס. עם זאת, אם סנדרס ינצח באינדיאנה, ניצחונו לא ישנה בהרבה את הפער הגדול של קלינטון ממנו. קלינטון זוכה לתמיכתם של 2,165 צירים, בעוד סנדרס ל-1,357.

ברמה הארצית, בסקר טלפוני שערך מכון המחקר "רסמוסן" בקרב אלף נשאלים, מוביל לראשונה טראמפ על קלינטון בשני אחוזים על טראמפ. לפי הסקר, שלא זכה לתהודה רבה בכלי תקשורת אמריקניים, טראמפ זוכה ל-41%, בעוד קלינטון ל-39%. עם זאת, בממוצע הסקרים שעורך האתר RealClearPolitics קלינטון מובילה על טראמפ בפער של 7.3% - 47.4% אל מול 40.1%.

(עדכון ראשון: 23:36)

הילארי קלינטון פוגשת תומכים במערב ויר'יניה. רויטרס
ממשיכה למדינות אחרות. קלינטון במערב וירג'יניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully