וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשא, לא חולה": הצעיר שרוצה לחשוף את האמת על HIV

3.5.2016 / 17:17

עמית תורג'מן החליט "לשאוב כוח" מהגילוי כי הוא נשא של הנגיף. הפוסט שפרסם זכה לאלפי לייקים, ובריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר: "רוב האוכלוסייה נשענת על אמונות משנות ה-80"

עריכה: ניר חן

"מה שגרם לי לבחור לכתוב את המילים האלה הן הבורות, הסטיגמות שמשויכות לנשאים, הרתיעה והאפליה נגד נשאים" – כך סיפר עמית תורג'מן, תושב תל אביב בן 30, בריאיון לוואלה! NEWS, יום לאחר שחשף בפייסבוק כי הוא נשא HIV. ההודעה שפרסם, שנחתמה במילים "נשא, לא חולה", זכתה עד כה לקרוב ל-6,000 לייקים וכמעט לאלף שיתופים.

"מהיום הראשון ידעתי שאני אעשה צעד כזה ואיחשף", סיפר, "רוב האוכלוסייה פשוט לא מכירה ונשענת על דעות ואמונות משנות ה-80 וה-90". כחצי שנה לאחר שנדבק, החליט תורג'מן להיחשף ברשת החברתית, כשהבין את היקף הבורות סביב אורח חייהם של נשאי HIV. "לפני שבוע סיפרתי למישהי שאני נשא, ואחרי שהפרצוף שלה הפך לבן, הבנתי שהיא חושבת שאני עומד למות בקרוב", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: נשא HIV ביצע מעשה מגונה בילדה בת שבע בבית שמש
מחקר: קשר בין HIV ל-ALS עשוי לסייע במציאת טיפול לניוון שרירים
קמפיין חדש ומרים: "עפים ביחד על בדיקה של HIV"

אחרי "20 דקות של הלם ראשוני" כשגילה שהוא נשא, סיפר תורג'מן כי הוא החליט "לשאוב מזה כוח לשנות, ולא חולשה". לדבריו, "הדבר הזה נמצא כאן. אני בוחר לשתף את זה ולעשות טוב". בנוגע לחשיפה שלה זכה בעקבות הפרסום, הבהיר: "אין לי במה להתבייש. להפך, מבחינתי זה מקור עוצמה".

לטענתו, "יש פה בעצם פער. עיקר ההסברה נעשית בעיקר במובן של ללכת להיבדק והחשיבות של אמצעי מניעה". הוא הבהיר כי "זה חשוב מאוד", אך הוא ביקש להסביר כיצד נראים חייו של נשא. "לא קורה יותר מדי בתור נשא", סיפר תורג'מן, "אני לוקח שני כדורים פעם ביום. הדבר הזה ממזער את רמת הנגיף בדם עד לכדי זה שהוא בלתי ניתן לגילוי. זה אומר שהסיכון להדבקה הוא אפסי עד לא קיים".

"עד היום, בישראל כמו בכל העולם, אומרים להשתמש בקונדום גם ביחסי מין עם נשאים", הוסיף, והסביר כי קיים מקרה אחד מתועד של הדבקה ב-HIV על ידי נשא כמו תורג'מן, שרמת הנגיף בדם ממוזערת ובלתי ניתנת לגילוי, כתוצאה מהטיפול. הוא סיפר כי הרופא שחשף בפניו את תוצאות בדיקת ה-HIV לפני כחצי שנה, אמר לו: "עדיף שתהיה נשא מאשר חולה בסכרת. כל עוד אתה מקבל את הטיפול באופן קבוע אין סיכוי שתחלה, גם מבחינת אריכות ימים וגם מבחינת איכות חיים. הדברים רגילים לחלוטין. הטיפול היום כל כך אפקטיבי שאין את הסכנות האלה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עמית תורג'מן ודב גילהר. ספק 500
"המון פחד מתחיל להתפוגג". תורג'מן באולפן וואלה! NEWS, היום/ספק 500

עם זאת, חלק מהתגובות להודעה שפרסם בפייסבוק טענו כי הוא מסכן אחרים בקביעה כי הסיכוי להדביק אחרים הוא אפסי. "אני לא לוקח אחריות על אף אחד", הבהיר תורג'מן, "אני לא ממליץ לעשות שום דבר". תורג'מן הודה כי "ברור" שבני זוג פוטנציאליים נרתעים ממצבו.

לדבריו, "עם העלאת הפוסט קיבלתי המון פניות שמודות על השיתוף, אנשים שמודים שהדעות היו אחרות, המון פחד שמתחיל להתפוגג. מבחינתי זה היה זכות לבוא ולשתף את זה, ולתת פרספקטיבה אחרת, לשנות את הדרך שבה מסתכלים על זה".

על פי ההערכות, יש בעולם כ-37 מיליון נשאי HIV וחולי איידס. מנתוני הוועד למלחמה באיידס עולה כי בישראל ידועים כ-6,500 נשאים של הנגיף, אולם על פי ההערכות יש במדינה כ-9,000 נשאים בסף הכול. על פי סקרים של הוועד למלחמה באיידס, רק 65% מהאוכלוסייה נבדקה לגילוי הנגיף, ולכן נשאים רבים אינם מודעים למצבם, והם גם אחראים לפי ההערכות למרבית מקרי ההדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully