וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחשים התעוררו מוקדם מהרגיל: מקרה הכשה שני בגולן תוך שבוע

3.5.2016 / 18:56

החום הביא לתחילתה של עונת ההכשות, ושני צעירים שטיילו בצפון הוכשו בימים האחרונים. מנהל המיון בבית החולים בצפת: "חשוב להישאר רגועים, ובשום אופן לא לרוץ". ריאיון באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חייל בן 20 מבית שמש הובא הלילה (שלישי) במצב בינוני למרכז הרפואי פוריה בטבריה, לאחר שהוכש על ידי נחש בכף ידו במהלך טיול ברמת הגולן. יומיים לפני כן הוכשה סטודנטית בת 27 מירושלים שטיילה עם חברה באזור בית המכס העליון ברמת הגולן והובאה לטיפול בבית החולים זיו בצפת. השניים טופלו באנטי סרום ומצבם יציב.

לדברי ד"ר יוסף נאבי, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו שבצפת, המקרים הראשונים של הכשות טופלו בבית החולים כבר בחודש פברואר, ביניהם גם ילד בן עשר שהוכש בעת טיול בנחל ראש פינה עם כיתתו. עונת הכשת הנחשים החלה השנה מוקדם מהרגיל, ככל הנראה בשל הטמפרטורות הגבוהות והקיץ שהקדים.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג שביתת התלמידים: "יו"ר ארגון המורים מתנהג כאילו מייצג בריונים"
אחד מכל ארבעה ניצולים עני, מחציתם חשים בדידות
רצח הישראלי בהונגריה: "הוכה למוות בלבנים, רכושו נגנב ונמכר"

מטיילים בנחל יהודיה שברמת הגולן, אפריל 2016. יחידת חילוץ גולן, ספק 500
ללון רק בחניונים מסודרים. מטיילים ברמת הגולן, לפני כשבועיים/ספק 500, יחידת חילוץ גולן

מדי שנה מטופלים בחדר המיון במרכז הרפואי זיו 30 מקרים בממוצע של הכשות נחש, כשבשנים מסוימות הגיע המספר אף ל-50 נפגעים. ד"ר נאבי הבהיר כי במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית ובמינימום תזוזה לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון הקרוב, כי רק בחדרי המיון קיימים אנטי סרומים לטיפול בהכשות.

"חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר בגלל שעלייה בדופק ובלחץ דם מזרזת את התפשטות הארס בגוף", הסביר. "חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים. בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ בגלל שהריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נחש הצפע שהובא לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, אוגוסט 2015. המרכז הרפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
הנחשים מתעוררים מתרדמת החורף ובגופם ארס רב. נחש צפע/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי זיו

עוד ציין ד"ר נאבי כי בראשית הקיץ הנחשים מתעוררים מתרדמת החורף ובגופם ארס רב, ולכן הינם מסוכנים יותר בעונה זו. לדבריו, על המטיילים לנעול נעליים גבוהות וקשיחות, ולהשתדל שלא להיכנס לסבך קוצים, אלא ללכת בשבילים מסומנים, וכן לא להרים או להזיז אבנים וסלעים במהלך הטיול. כמו כן, הקמת אוהלים מומלצת בחניונים מסודרים שנוקו מקוצים וסלעים, וקיימת בהם תאורה ופעילות סדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully