וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח מוחמד אבו חדיר

3.5.2016 / 18:32

השופטים החליטו לדחות את הטענה לענישה מופחתת עבור יוסף חיים בן דוד, שהורשע ברצח הנער הפלסטיני. עם הקראת גזר הדין פרצה מהומה באולם. עו"ד משפחת אבו חדיר: "פניתי לשר לביטחון פנים בבקשה לשקול את הריסת ביתו של בן דוד"

צילום: רוני כנפו, רויטרס; עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על יוסף חיים בן דוד, שהורשע לפני שבועיים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014. השופט יעקב צבן אמר כי הרכב של שלושה שופטים החליט לדחות את הטענה לענישה מופחתת ולגזור על בן דוד עונש של מאסר עולם בגין עבירת הרצח; 20 שנות מאסר בגין העבירות האחרות שבהן הורשע במצטבר למאסר העולם. כמו כן, בית המשפט גזר עליו מתן פיצויים בסך 20 אלף שקלים למשפחת הילד הפלסטיני שאותו חטף בלילה שקדם לרצח מהלילה הראשון, ופיצויים בסך 150 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר. עם הקראת הדין, פרצה מהומה באולם ובני המשפחה צעקו לעבר בן דוד: "גזען, בן זונה. תמות. צריך גזר דין מוות. נאצי!".

חוסיין אבו חדיר הוסיף לצעוק באולם: "רוצים שהוא יישאר כל החיים שלו בבית סוהר וימות שם, אני לא מקבל. יש לי פצע בלב שלי שלא הולך מאז שמוחמד נשרף". עו"ד מוהנד ג'בריה, המייצג את משפחת אבו חדיר, אמר לאחר תום הדיון: "מדובר ברצח מתועב שלא היה כמותו מאז קום המדינה. בית המשפט עשה צדק מינימלי היום בגזר דינו. אין עונש שיכול לאחות את הפצע של המשפחה. הבוקר פניתי לשר לביטחון פנים בבקשה לשקול את הריסת ביתו של בן דוד".

הפרקליטות בירכה על גזר הדין ומסרה בתגובה כי "בן דוד היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של הרצח. בית המשפט דחה את טענות ההגנה ובקשתה לענישה מופחתת בגין טענות שונות לגבי מצבו הנפשי של הנאשם. מדובר במקרה שזעזע את הציבור בארץ לנוכח אכזריותם הרבה של המעשים. יידע כל אדם, מכל דת וגזע, שמבצע מעשים מסוג זה - תהא האידיאולוגיה בשמה הוא מתיימר לפעול אשר תהא - כי מערכת אכיפת החוק תמצה עמו את הדין עד תום".

עוד על רצח אבו חדיר:
אביו של מוחמד אבו חדיר: "ראינו רק חלקים מהשחזור, זה קשה מדי"
"צעקתי 'תגמרו אותו' - ותוך שנייה כולו בער": שחזור רצח אבו חדיר
מאסר עולם לנער בן ה-17 שרצח את אבו חדיר: "נקטף בבחירה אקראית"

הנאשם ברצח מוחמד אבו חדיר, יוסף חיים בן דוד, בבית המשפט החוזי בירושלים, יוני 2015. נועם מושקוביץ
לא דיבר על שום לחץ שדחף אותו לכך מלבד נקמה". בן דוד בבית המשפט/נועם מושקוביץ

בגזר הדין הקצר שהגישו שופטי המחוזי כתבו כי "הנאשם אמנם נטל כדורים פסיכיאטריים והיה בטיפול אך רופאיו קבעו שאינו פסיכוטי". עו"ד אורי קורב, התובע מפרקליטות מחוז ירושלים, בירך גם הוא על גזר הדין ואמר כי "היום הגיעה לסיומה מערכה משפטית שהחלה לפני כשנה וחצי. הבטחתי שנעשה צדק והיום בית המשפט הראה שמערכת המשפט הישראלית תדון כל אדם בדין צדק".

בטרם הוקרא גזר הדין, דיבר בן דוד לראשונה בבית המשפט והביע חרטה: "אני מתנצל על מה שהיה. בעבר עבדתי בזק"א ואספתי גופות יהודים וערבים. תמיד קידשתי את צלם האנוש ואת כבוד המת. אני מבקש סליחה מהמשפחה על כל על מה שאירע. זה לא היה תחת שליטתי. יש לי רקע פסיכיאטרי. אני מתנצל שזה קרה דווקא למשפחה הזו ומהמניעים האלו. זה לא האופי שלי ואני לא בן אדם כזה. אני מתנצל ומבקש סליחה".

עו"ד אורי קורב, התובע מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר קודם להקראת גזר הדין כי הפרקליטות תבקש להטיל עונשי מאסר נפרדים ומצטברים על בן דוד, הן בשל רציחתו של אבו חדיר, והן בשל חטיפתו של הילד הפלסטיני בלילה שקדם לרצח. בסך הכול ביקשה הפרקליטות עונש של מאסר עולם ועוד 35 שנות מאסר. הסנגורים, עורכי הדין אשר אוחיון וחן הולנדר, טענו כי גם אם בן דוד כשיר לעמוד לדין, יש להתחשב בתיעוד הנוגע למצבו הנפשי. לפיכך, טענו הסנגורים, מוטלת עליו אחריות מופחתת למעשיו, מה שצריך להוביל להקלה ניכרת בעונש המאסר שיוטל עליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יוסף בן דוד משחזר את רצח הנער מוחמד אבו חדיר: "בשנייה אחת כולו בער". מערכת וואלה! NEWS
"אני לא בן אדם כזה". בן דוד בשחזור הרצח/מערכת וואלה! NEWS

עו"ד אוחיון אמר בדיון: "אני רוצה להזכיר את המתח שבו היינו כולנו בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים. לכולנו זה יצר שריטה עמוקה מאוד. הצירוף של זה עם המצב הנפשי של הנאשם הוליד את המעשה שלא ייעשה (רצח אבו חדיר – א"ס). בחקירתו, הנאשם הביע חרטה על מעשיו ולא ניסה למנף אותם לצרכים אידיאולוגיים. הוא אמר שהוא לא קולט כיצד התחבר למעשים כאלו. הוא אמר במפורש: 'יהודים רחמנים ולא אמורים לעשות מעשים כאלו'".

"הנאשם מתבייש במעשה הזה בושה אמתית. אני מבקש לקבוע לו אחריות מופחתת, ולחפוף את העונשים שיוטלו עליו בגין כל העבירות שבהן הורשע. יש היגיון לחפוף משום שלנאשם יש טענות שלא היו לנאשמים האחרים".

חוסיין אבו חדיר, הכרעת דין משלימה ברצח וחטיפת הנער מוחמד אבו חדיר. בימ"ש מחוזי ירושלים 19 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
חוסיין, אביו של אבו חדיר, בדיון הקודם/נועם מושקוביץ

צוות ההגנה של בן דוד לא חלק על כך שהוא ביצע את המעשה, אולם טען כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין בשל מצבו הנפשי. הסנגורים טענו כי בן דוד ביצע את המעשה בהשפעתם של קולות ומראות שגרמו לו לפחד מהנער אבו חדיר ולרצוח אותו.

בהכרעת הדין קבעו השופטים יעקב צבן, רפי כרמל ורבקה פרידמן פלדמן כי בן דוד "לא היה במצב פסיכוטי" בעת ביצוע המעשים. כמו כן, הם קבעו כי בעת שחזור המעשה בן דוד "נראה ונשמע רהוט, מודע, חד וברור, כשהוא מתאר היטב את המהלך, מסביר את הצורך בנקמה עקב רצח שלושת הנערים, מדבר על תכנון ופרטי האירועים באופן פתוח ובוטח, ולא מדבר על קולות או על לחץ חיצוני או פנימי שדחף אותו לכך מלבד נקמה".

מלבד בן דוד הועמדו לדין שני נערים בני 16 ו-17, והורשעו גם הם ברצח. על הנער בן ה-17, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הנער הפלסטיני, נגזר מאסר עולם ושלוש שנים נוספות, ואילו על הרוצח השני נגזרו 21 שנות מאסר. נוסף על כך, כל אחד מהם נדרש לשלם פיצויים בסך 30 אלף שקלים למשפחת אבו חדיר.

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully