וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: למרות "האביב הערבי" - השחיתות במדינות ערב רק החמירה

תושבי תשע מדינות שנשאלו על ידי ארגון שקיפות בינלאומי סבורים שטוהר המדינות בארצם רק הידרדר בשנה האחרונה, בעיקר בלבנון. בתימן, כ-75% מהאוכלוסייה שילמה שוחד כדי לקבל שירות ציבורי. ומי נקודת האור?

צילום: ערוץ היוטיוב You Stink

(תיעוד מן האוויר: כך נראה משבר האשפה המתמשך בלבנון)

תושבי תשע מדינות ערביות חשים שהשחיתות החמירה בארצם במהלך השנה האחרונה – כך עולה מדוח שפרסם היום (שלישי) ארגון "שקיפות בינלאומית". המחקר סקר כ-11 אלף נשאלים, ו-61% מהם סבורים שטוהר המידות במדינותיהם הידרדר ב-2015.

"חוסר שביעות הרצון הציבורי מהמנהיגים ומהמשטרים המושחתים היה זרז חשוב לשינויים במזרח התיכון ובצפון אפריקה, במיוחד בהקשר ל'אביב הערבי'", מסר הארגון שמקום מושבו בברלין. "ועדיין, על אף שעבר חצי עשור מאז שאותן מחאות התקיימו, מדד השחיתות הגלובלי שלנו מוצא כי יש חוסר שביעות ציבורי נרחב כלפי המאמצים של הממשלה להילחם בשחיתות הציבורית".

בלבנון, 92% מהנשאלים חושבים כי השחיתות החמירה, בתימן 84% ובירדן 75%. מנגד, רק 28% במצרים ו-27% באלג'יריה סבורים כך. מקרב הנשאלים, 77% בתימן ומחצית מאלו שנסקרו במצרים סיפרו כי הם שילמו שוחד כדי לקבל שירות ציבורי, בהשוואה ל-9% בתוניסיה ו-4% בירדן.

ערימות זבל בביירות, 19 בינואר 2016. רויטרס
המצב בלבנון "מדאיג במיוחד". אשפה שלא פונתה, ביירות/רויטרס

מחברת הדוח קוראלי פרינג אמרה כי הארגון "מודאג במיוחד" מהמצב בלבנון, שבה אין נשיא מאז מאי 2014 בשל מחלוקות פוליטיות עמוקות. "מתוך מספר רב של שאלות, הציבור היה מודאג מאוד לא רק מהמאמצים למלחמה בשחיתות אלא גם מרמת השחיתות הגבוהה במגזר הציבורי", אמרה.

שביב של תקווה מגיע מתוניסיה, שלא חוותה כאוס או דיקטטורה בדומה ליתר המדינות שעברו את "האביב הערבי". "תוצאות הסקר הנוגעות לתוניסיה חיוביות מאוד", אמרה פרינג. "אנשים רבים חושבים שהם יכולים להביא לשינוי במלחמה נגד השחיתות. לרוע המזל, אפילו שם, רוב התושבים אומרים כי הממשלה שלהם לא עושה די כדי להילחם בשחיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully