וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית כפר סבא הסירה שלט נגד הפרדה בין יולדות: "המסר פוגע בציבור"

3.5.2016 / 8:50

שלט שהוצב בסמוך לבית חולים מאיר קרא "לעצור את ההפרדה בין יולדות". פחות מ-24 שעות לאחר מכן השלט הוסר בצירוף התנצלות של העירייה. חבר מועצת העיר: "הסרת שלט החוצות - הוספת חטא על פשע"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(דיון בוועדה לקידום מעמד האישה על סערת ההפרדה בבתי החולים, בחודש שעבר)

שלט חוצות הקורא לא להפריד בין יולדות ערביות ליולדות יהודיות הוצב אתמול (שני) בכפר סבא, אך לאחר כמה שעות הסירה העירייה את השלט בטענה שהוא פוגע ברגשות הציבור. חברת השילוט, זכיינית של העירייה, הודיעה לארגון "זזים", שמימן את השלט בשיתוף עם ארגון "רופאים לזכויות אדם", כי "המסר לא עובר את העירייה", ולכן השלט יוסר באופן מידי.

השלט הוצב בסמוך לבית חולים מאיר בעיר, שנגדו עלו טענות על הפרדה בין יולדות ערביות ליולדות יהודיות. השלט פנה למנהל המרכז הרפואי ובו נכתב: "ד"ר איתן וירטהיים - עצור את ההפרדה במחלקת היולדות". במייל שהגיע לידי ארגון "זזים" מחברת השילוט נכתב בעקבות פנייה של עיריית כפר סבא: "הרינו להביא לידיעתך כי השלט שעלה פוגע בציבור ולכן יוסר במידי".

לקריאה נוספת:
מנהלת מחלקת יולדות בהדסה הר הצופים: "בוודאי שנאשר הפרדה מאתיופית"
ח"כ סמוטריץ' על הפרדה בבתי חולים: "אשתי לא רוצה חפלות של ערביות"
ח"כ לשעבר תמנו-שטה: "שתי יולדות שהיו איתי בחדר התנדפו. הסיבה ברורה"

שלט חוצות שפורסם בכפר סבא בנוגע להפרדה בין יולדות יהודיות לערביות. מאי 2016. פייסבוק, צילום מסך
"המסר לא עובר את העירייה". השלט בכפר סבא, לפני שהוסר/צילום מסך, פייסבוק

ההחלטה של עיריית כפר סבא היא המשך ישיר לסאגה דומה מאוד שהתרחשה בעיר רק לפני כמה שבועות. עם פרסום הידיעה על הפרדה בחדרי הלידה פנה חבר מועצת העיר עילאי הרסגור הנדין למנהל בית החולים ודרש הבהרה.

העירייה, מצדה, תמכה בעמדת בית החולים ואף תקפה את חבר המועצה. "המרכז הרפואי מאיר הוא מקור גאווה לעיר כפר סבא, מטפל במקצועיות ובמסירות אין קץ בילדים ומבוגרים, בנשים ובגברים, ללא הבדל דת, גזע ולאום", מסרה העירייה. "כל הטוען כי קיימות תופעות של גזענות ואפליה בבית החולים לא מכיר את המציאות ולא חי את העיר".

"העירייה מנסה לטאטא את הפרשה מתחת לשטיח"

הרסגור הנדין אמר כי מהרגע שבו נחשפה פרשת ההפרדה בין יהודיות וערביות בבית החולים מאיר, עיריית כפר סבא עושה הכול על מנת להגן על בית החולים. "לאחר ששלחתי מכתב חריף בנושא למנהל בית החולים, זומנתי לשיחת נזיפה בלשכת מנכ"לית העירייה, ודוברות העירייה פרסמה הודעה המוקיעה את ההתקפות על בית החולים", סיפר. "לא ברור לי מדוע העירייה נזעקת להגן על מעשה שלא ייעשה ומנסה לטאטא את הפרשה מתחת לשטיח. הסרת שלט החוצות היא הוספת חטא על פשע".

מנכ"לית "זזים", רלוקה גנאה, מסרה: "שלטי החוצות שלנו מומנו באופן מלא על ידי אזרחים ואזרחיות שהיה להם חשוב להשמיע קול ברור נגד הפרדה. התגובה של עיריית כפר סבא לא רק פוגעת באופן חמור בחופש הביטוי של האזרחים האלו, אלא נותנת רוח גבית למדיניות ההפרדה בבתי החולים, כשהיא מסמנת את ההתנגדות שלנו כפוגענית ודוחקת אותנו מחוץ למרחב הציבורי".

מארגון רופאים לזכויות אדם נמסר על הורדת השלט: "במקום להצטרף לקריאתנו, עיריית כפר סבא מנסה להשתיק את הביקורת. הגזענות הקיימת בישראל נוכחת גם במערכת הבריאות, והשתקה שלה לא תעלים אותה אלא רק תחזק אותה. האתיקה הרפואית מחייבת טיפול שוויוני ומכבד, ועל כל בתי החולים לפעול על פי כללים אלו ללא יוצא מהכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully