וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לבג"ץ: החזירו הדרכון השייך לאמו האמריקנית של סרבן גט

3.5.2016 / 10:45

אישה חרדית מארה"ב הגישה עתירה שבה דרשה להשיב לה את הדרכון שנלקח ממנה לפני כחצי שנה, ומעכב את יציאתה מהארץ. זאת, לאחר שנמצא כי אינה מעורבת בהיותו של בנה סרבן גט זה עשור. "אי השבת הדרכון מנע השתתפותה בחתונת נכדה הראשון"

דרכון אמריקני. ShutterStock
"העותרת נאלצה להישאר לבדה בחג כי נמנעה ממנה החזרה לארה"ב"/ShutterStock

אישה חרדית מארצות הברית הגישה אתמול (שני) עתירה לבג"ץ שבה היא דורשת ממשטרת ישראל ומהנהלת בתי הדין הרבניים להחזיר לה באופן מידי את הדרכון האמריקני שנלקח ממנה לפני יותר מחצי שנה. לדבריה, הדרכון נלקח ממנה משום שעלה חשד כי היא תומכת בבנה שמסרב לתת גט לרעייתו יותר מעשר שנים. אף שהתברר כי אין לה מעורבות בכך, דרכונה ככל הנראה אבד, ובהנהלת בתי הדין ובמשטרת ישראל מטילים את האשמה האחד על השני, מה שגורם לכך שהאישה לא יכולה לצאת מישראל. הסיפור נחשף לראשונה לפני כשבועיים בוואלה! NEWS.

"אי השבת דרכונה של העותרת", נכתב בעתירה, "מסב לה והסב לה צער רב, וזאת בלשון המעטה, שכן בשל אי השבת דרכונה כמתחייב נמנעה ממנה האפשרות להגיע לחתונת נכדה הראשון, אשר התקיימה בארצות הברית. יתרה מכך, העותרת אף נאלצה להישאר בישראל לבדה במהלך חג הפסח, ונמנעה ממנה האפשרות לחגוג עם משפחתה בארצות הברית". עוד נכתב כי "כל זאת בנוסף לעובדה כי מלכתחילה לא היה כל מקום לעכבה בישראל, והיא למעשה הוחזקה בארץ בכפייה בחצי השנה האחרונה על לא עוול בכפה".

עוד בוואלה! NEWS:
נלכד החשוד בדקירה בשער האריות בירושלים; מצבו של בן ה-60 בינוני
כניעה לחרדים? הוועדה למינוי דיינים נסוגה מ"הדיל המתון"
ארבעה נערים נורו מרכב חולף בחיפה; הרקע בבדיקה

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
הדיינים חזרו בהם מהטענה כי האם מעורבת בתיק. בית הדין הרבני בתל אביב/שרון בוקוב

לפני יותר מחצי שנה הוציא בית הדין הרבני בתל אביב צו עיכוב יציאה מהארץ נגד זוג חרדים מארצות הברית, ודרכוניהם הוחרמו על ידי המשטרה. זאת, בטענה כי הם תומכים בבנם שמסרב לתת גט לרעייתו יותר מעשר שנים. בדיונים בבית הדין הרבני בתל אביב ובבית המשפט העליון, נגזר על אביו של סרבן הגט עונש מאסר תקדימי של 30 ימים, אולם יישומו נדחה בינתיים בהחלטת בית המשפט העליון.

עם זאת, במהלך הדיונים חזרו בהם הדיינים מהטענה כי לאם יש מעורבות בתיק. למרות זאת, האם טרם קיבלה את דרכונה האמריקני בחזרה, חרף פניות חוזרות ונשנות שלה ושל עורכי דינה. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי דינה, אליעד שרגא ויעל נגר, נכתב כי השבת דרכונה תביא לסיומה של "מסכת עינויים שעברה ועוברת העותרת בחצי שנה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully