וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים: "לא ירמסו את זכויותינו"

3.5.2016 / 15:27

השביתה שיזמה מועצת התלמידים הארצית יצאה לדרך עם מאות אלפי צעירים שימחו על מניעת פעילויות מחוץ לבתי הספר ועל שביתת בוחני הנהיגה המעשיים: "זו זכותנו לשבות"

עריכה: ניר חן

מאות אלפי תלמידים משביתים היום (שלישי) את הלימודים בכיתות י'-י"ב בבתי הספר התיכוניים, לאור החלטתה של מועצת התלמידים והנוער הארצית. זאת, במחאה על החלטת ארגון המורים למנוע את הפעילויות מחוץ לבתי הספר ועל שביתת בוחני הנהיגה המעשיים – שמשפיעה בעיקר על תלמידי התיכונים. "אני מאמין בשביתה", אמר עומר בר, תלמיד כיתה י"ב בתיכון עירוני ג' במודיעין, לוואלה! NEWS. "זו הדרך להחזיר את הזכויות שמגיעות לנו עם הטסטים והטיולים, ולהזכיר שלא ירמסו זכויות של בני נוער כל כך מהר".

לדבריו, בחלק מבתי הספר הצוות והמנהלים מאיימים להעניש תלמידים שישבתו, "אבל זו זכותנו לשבות, ויותר מזה, זו הדרך ליישם את מה שאנחנו לומדים בשיעורי האזרחות". בר הוסיף: "אני מאמין שתהיה היענות גדולה. הרבה תלמידים מחכים לטסטים, הרבה תלמידים רוצים לצאת לטיולים אחרונים שלהם בשנה הזאת, יותר ויותר תלמידים מבינים שהכוח בידיים שלהם".

תלמידים מוחים על ביטול הטיולים, בי"ס דרור מועצה אזורית לב השרון. 11 באפריל 2016. סער להיס, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת תלמידים במועצה האזורית לב השרון בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, סער להיס

לפי שעה, עדיין לא ברור מה תהיה מידת ההשפעה של הודעת מועצת התלמידים והנוער על היענות התלמידים לשביתה. רבים מהם טענו כי הם חוששים מעונשים שיוטלו עליהם במידה ויעדרו מיום הלימודים ואחרים הוסיפו כי מדובר בתקופת בגרויות ואי הגעה לשיעורים עלולה לפגוע בציון שלהם ובהכנה שלהם למבחנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תגובות תלמידים על השביתה. פייסבוק, צילום מסך
תלמיד מודאג מהשפעות השביתה של הציונים/צילום מסך, פייסבוק

"שר התחבורה מעדיף להצטלם ליד מחלפים במקום לפתור את המצוקה", אמר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, שמפנה אצבע מאשימה ליו"ר ארגון המורים רן ארז. "הגיע הזמן שהוא ישים את המפתחות על השולחן וילך הביתה. אם יו"ר ארגון המורים חושב שתלמידי ישראל הם טפילים שצריך להיפטר מהם לאחר שעות הלימודים, אז הגיע הזמן שיניח את המפתחות על השולחן וילך הביתה. התגובה שבה בחר לנקוט רן ארז היא תגובה מבישה שמזכירה משטרים אפלים שהיו נהוגים בימי הביניים. משמח לראות כי דווקא מורי ישראל הם הראשונים אשר מתנערים מרן ואמירותיו".

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הועדה לזכויות הילד, גיבתה את השביתה ואמרה כי "משרד התחבורה וארגון המורים ממשיכים בפגיעה שיטתית בבני הנוער משיקולים לא ענייניים. הראשון מאפשר שביתה של טסטרים למשך חודשים ללא פתרון יצירתי, ואילו השני עסוק במאבקי אגו וכוח ומאיים בהשבתת הטיולים השנתיים".

שאשא ביטון קראה לשר התחבורה ישראל כץ "להפסיק להחזיק את בני הנוער ואת מורי הנהיגה כבני ערובה", והפצירה ביו"ר ארגון המורים רן ארז "להתעשת ולהפסיק את מה שהפך לשיטה שבה כל שנה במועד זה מוכרזת שביתה על גבם של הילדים". לטענתה, "גוף רציני שמנהל מאבק אמיתי וענייני ולא מאבק פוליטי, מנהל את השיח כל השנה ולא רק ערב הטיולים השנתיים. אני מחזקת את ידם של בני הנוער על מהלך אזרחי דמוקרטי צודק".


(עדכון ראשון: 23:00)

אליאב בטיטו יו"ר מועצת התלמידים הארצית. פייסבוק, צילום מסך
"רז ארז צריך לשים את המפתחות על השולחן וללכת". בטיטו/צילום מסך, פייסבוק
תגובות תלמידים על השביתה. פייסבוק, צילום מסך
תלמיד שתומך בשביתה/צילום מסך, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השיעור הכי טוב באזרחות"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיכה רחבה בתלמידים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully