וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין תשובות": דאגה בקיבוץ שבו 3 תינוקות לקו בתסמונת נדירה

2.5.2016 / 15:29

בקיבוץ ניר עוז דורשים ממשרד הבריאות לאתר את המקור להדבקת התינוקות בחיידק, ומבקשים להבהיר כי גן הילדים אינו הגורם. "זה אחד הגנים הכי נקיים שאני מכירה". אחת האימהות תיארה כי "יש דאגה אך לא היסטריה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

דוברת קיבוץ ניר עוז, רננה יעקב, התייחסה היום (שני) להתפרצות חיידק בתינוקייה ביישוב שבעוטף עזה ואמרה כי "אף אחד לא יודע לתת תשובות, כולם מנסים לאתר את מקור העניין. האחריות היא על משרד הבריאות". שלושה תינוקות בני כשנה מהקיבוץ שבעוטף עזה, אובחנו במהלך חג הפסח כלוקים בתסמונת נדירה על רקע התפרצות שלשולים בתינוקייה, ופיתחו סיבוך נדיר של זיהום מעיים, ושניים נוספים אושפזו עם חום ושלשולים. "החשד הוא שמדובר בחיידק שנפוץ בקרב בעלי חיים, ושההדבקה היא במגע ישיר עם צואה מזוהמת, אבל לא יודעים מהו מקור ההדבקה".

לדבריה, "נציגי משרד הבריאות הגיעו אתמול לבדיקה ראשונית בקיבוץ והחליטו לסגור את גן הילדים, בעיקר כפעולת מניעה. הגן נמצא נקי ומטופל, זה אחד הגנים הנקיים ביותר שאני מכירה". יעקב הבהיר כי הגן "אינו חשוד כמקור הדבקה". משק החי נסגר אף הוא, לדבריה, גם כן "כאמצעי מניעה, עד שייבדקו החיות ונוודא שגם זה אינו מקור הזיהום".

יעקב ביקשה למסור החלמה מהירה לתינוקות ולחזק את הוריהם. "אנחנו קהילה חזקה, משתדלים לשמור על שגרה ועל אופטימיות, סומכים על הרשויות. אנו בטוחים שהאירוע הזה יסתיים בטוב", הוסיפה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
החשוד ברצח סדרתי בתגובה ראשונה: "לא עשיתי כלום, מתגעגע למשפחתי"
הסערה בלייבור: חבר מפלגה קרא "להעביר את ישראל לארה"ב" - והושעה
שני מטפסי הרים אמריקניים נמצאו קבורים בקרחון בטיבט אחרי 16 שנה

קיבוץ ניר עוז – פינת החי חיידק מעיים. שי מכלוף
"החשד שמדובר בחיידק שנפוץ בקרב בעלי חיים". פינת החי בקיבוץ, היום/שי מכלוף

קורין משה, אם לתינוק המתגוררת בקיבוץ שהולך לגן הילדים שבו התפשט החיידק, סיפרה: "בערב חג שני התאשפז ילד של חברה טובה שלי ולאחר מכן גילינו שעוד ילד הובהל לבית החולים. אחר כך הודיעו מהקיבוץ כי יש קשר בין המקרים והוחלט שביום ראשון לא ייפתח בית התינוקות כדי שלא יהיה מפגש בין הילדים, ובין הילדים לצוות". משה הודתה כי "אכן יש דאגה", אך הבהירה כי "אין היסטריה". "אנחנו מעודכנים בכל דבר ומקבלים תשובות באופן מידי. הבנו שהבדיקה מתקדמת", אמרה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קיבוץ ניר עוז – פינת החי חיידק מעיים. שי מכלוף
נסגרה "עד שהחיות ייבדקו". פינת החי בקיבוץ, היום/שי מכלוף

מוקדם יותר הסביר ד"ר יובל כוורי, רופא במחלקת טיפול נמרץ לילדים בבית החולים סורוקה, כי התסמונת שבה לקו שלושה מהתינוקות נקראת התסמונת המולטית אורמית, שפוגעת במערכות גוף שונות ונגרמת על ידי חיידק אי-קולי שנמצא בצואה ומפריש רעלן. תינוק אחד עדיין נמצא בטיפול נמרץ ומצבו מוגדר בינוני. עם זאת, ד"ר כוורי הוסיף כי "אין החמרה במצבו ואין סכנה לחיי התינוקות".

קיים חשש כי החיידק הופץ דרך פינת החי של הקיבוץ. משרד הבריאות הורה לסגור אותה עד להודעה חדשה, וכן את גן הילדים, כדי למנוע הדבקות נוספות. בפינת החי מבקרים באופן תדיר ילדי הקיבוץ וגם התינוקות, ובה מצויים מגוון בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully