וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקוי אורוות בלייבור: הושעו שלושה חברי מפלגה שהתבטאו נגד ישראל

אחרי שמנהיג מפלגת השמאל הבריטית פתח בחקירה פנימית, החלו לצוץ עוד דברים אנטישמיים מחבריה. "היהודים שותים את הדם של עזה", כתב חבר מועצה בנוטינגהאם. "ישראל הקימה את דאעש", טען ראש עיר לשעבר וחבר מועצה אחר אמר ליוסי בניון: "אתם עושים מה שהיטלר עשה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שלושה ימים לפני הבחירות בלונדון, הסערה במפלגת הלייבור בבריטניה סביב ההתבטאויות נגד ישראל נמשכת. היום (שני) הושעו שלושה חברי מפלגה נוספים בעקבות דברים אנטישמיים ואנטי-ישראליים שהביעו חברי הלייבור בתוך שבוע. שלושת המושעים הם אליאס עזיז, חבר מועצת העיר נוטינגהאם, סלים מולה, חבר מועצת העיר בלקבורן וראש העיר לשעבר ושאה חוסיין, חבר מועצת העיר ברנלי.

עזיז פרסם בדף הפייסבוק שלו בין היתר תמונות שבהן הוא קרא ליהודים "להפסיק ולשתות את הדם של עזה". בנוסף לכך, הוא גם כתב בפוסטים אחרים כי ייתכן שחכם יותר היה אילו הקימו את ישראל ביבשת אמריקה וכי "ניתן להעביר אותה" גם עכשיו.

חוסיין הושעה בעקבות ציוצים נגד שחקן מכבי חיפה יוסי בניון, ששיחק בעבר בליגה האנגלית. "אתה והמדינה שלך עושים מה שהיטלר עשה לגזע שלך", כתב. עמו כן, הוא כינה אותו "אידיוט" והוסיף את התגית "לשחרר את פלסטין".

עוד על הסערה בלייבור
60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות
בנו של נהג האוטובוס שרוצה להפוך לראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"

מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, אוקטובר 2015. רויטרס
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין/רויטרס

כל אלה, נוסף על השעייתו של קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר פרלמנט כיום, הובילו למשבר חריף בשורות הלייבור ובעקבות זאת פתח מנהיגה ג'רמי קורבין בחקירה פנימית, שהבטיח כי לא יסבול אנטישמיות וגזענות במפלגתו.

עזיז כתב כי ישראל היא מדינה בלתי חוקית והוא שיתף פוסטים על "הפולשים הציונים". ב-2014 הוא כתב: "יהודים ומוסלמים חיו יחד במזרח התיכון בשלום לפני 1948. ייתכן שהיה חכם יותר להקים את ישראל באמריקה. היא גדולה מספיק. אפשר להעביר אותה לשם אפילו עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ציוץ של חבר מפלגת הלייבור נגד יוסי בניון, 2014. טוויטר, צילום מסך
ציוץ של חבר מפלגת הלייבור נגד יוסי בניון, 2014/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוא כתב כי אם "הישראלים רוצים באמת לפגוע בטרוריסטים, מדוע הם לא הורגים את עצמם?". בפוסט אחר, שפרסם ב-8 באוגוסט 2014, בזמן מבצע "צוק איתן" הוא פרסם פוסט שבו קרא ליהודים "להפסיק לשתות את הדם של עזה", ברמיזה לעלילות הדם, שטענו כי יהודים שותים את דמם של הנוצרים.

סלים מולה, חבר מועצת העיר בלקבורן. פייסבוק, צילום מסך
סלים מולה ורעייתו/צילום מסך, פייסבוק

מולה, בדומה לעזיז ולשאה, קרא אף הוא להעביר את ישראל לארצות הברית. בפוסט שפרסם באוגוסט האחרון הוא העלה מפה, ובה נראית ישראל בתוך שטחי ארצות הברית. "הפתרון של העולם למשבר במזרח התיכון וכיצד לחסוך מאות מיליארדי ליש"ט עבור אמריקה. זה פתרון קל מאוד", כתב. עוד הוא טען כי ישראל אחראית להקמת דאעש וכי "היהודים הציונים הם חרפה לאנושות".

"זהו צירוף מקרים. אתם ממש צודקים. כולנו מכירים את המשחק הציוני. זה ברור לחלוטין מי מנהל את זה. אלו שאינם בטוחים. ישראל", כתב.

(עדכון ראשון: 13:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully