וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה תינוקות מקיבוץ בעוטף עזה לקו בתסמונת מעיים נדירה

2.5.2016 / 11:15

השניים אובחנו לוקים בתסמונת במהלך פסח, על רקע התפרצות שלשולים בתינוקייה. שני תינוקות נוספים אושפזו כי סבלו מחום, משלשולים ומסימני התייבשות. קיים חשש כי החיידק הופץ דרך פינת החי של הקיבוץ

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש
קיבוץ ניר עוז – פינת החי חיידק מעיים. שי מכלוף
ילדי הקיבוץ והתינוקות מבקרים בפינת החי בתדיקות גבוהה/שי מכלוף

שלושה תינוקות בני כשנה מקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, אובחנו במהלך חג הפסח כלוקים בתסמונת נדירה על רקע התפרצות שלשולים בתינוקייה, ופיתחו סיבוך נדיר של זיהום מעיים. ד"ר יובל כוורי, רופא במחלקת טיפול נמרץ לילדים בבית החולים סורוקה, אמר כי מדובר בתסמונת המולטית אורמית, שפוגעת במערכות גוף שונות ונגרמת על ידי חיידק אי-קולי שנמצא בצואה ומפריש רעלן. השלושה אושפזו בבית החולים סורוקה בבאר שבע יחד עם שני תינוקות נוספים, כולם בני כשנה, כי סבלו מחום, משלשולים ומסימני התייבשות.

קיים חשש כי החיידק הופץ דרך פינת החי של הקיבוץ. משרד הבריאות הורה לסגור אותה עד להודעה חדשה, וכן את התינוקייה, כדי למנוע הדבקות נוספות. בפינת החי מבקרים באופן תדיר ילדי הקיבוץ וגם התינוקות, ובה מצויים מגוון בעלי חיים.

תינוק אחד עדיין נמצא בטיפול נמרץ ומצבו מוגדר בינוני. עם זאת, ד"ר כוורי הוסיף כי "אין החמרה במצבו ואין סכנה לחיי התינוקות". ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה, הסביר כי "מדובר במחלה המתבטאת בהרס של כדוריות דם אדומות ושל טסיות דם, ובפגיעה בכליות ובמעורבות של מערכות אחרות". כמו כן, נאמר כי בית החולים העביר את הבדיקות שנערכו לתינוקות למעבדה הראשית בירושלים, לשם זיהוי סופי של סוג החיידק המסוים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הבריח סמים, איים על עו"ד: גם מהבידוד, "הסנדק" מנסה לשלוט בעולם הפשע
פעם נוספת: ענבל אור נחקרת במשטרה בחשד להלבנת הון ולמרמה
דיווח: ה-FBI סיכל פיגוע בבית כנסת בפלורידה במהלך פסח

קיבוץ ניר עוז – פינת החי חיידק מעיים. שי מכלוף
חמישה תינוקות מאושפזים. פינת החי בניר עוז, היום/שי מכלוף

ד"ר כוורי אמר כי "הטיפול במחלה מערב מערכות גוף שונות, בעיקר מערכת הדם והכליות. הוא כולל מעקב וניטור כמה פעמים ביום של בדיוקת המעבדה ושל המצב הקליני של הילד. אם יש סיבוכים לפעמים צריך התערבות נוספת".

משרד הבריאות מסר כי נעשתה חקירה ונאספו דגימות צואה מתינוקות נוספים, שחלקם לקו בשלשולים והבריאו. הדגימות הועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות. כמו כן, נמסר כי "נערכה ביקורת תברואית בתינוקייה בקיבוץ, נמצאו ליקויים תברואיים סביבתיים וכן ליקויים בתחום ההיגיינה האישית וניתן תדריך לתיקונם". בנוסף לכך, ניתן תדריך לכלל אנשי הקיבוץ הפנות ילד משלשל לבדיקת רופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully