וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור על צריחי מסגדים ועל חיג'אב: תכנית הימין הגרמני נגד האסלאם

מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה", שהתחזקה בבחירות המקומיות במדינה, חתמה על מסמך הצהרת כוונות המתנגד להגירה, תחת הכותרת "האסלאם אינו חלק מגרמניה". בין הדרישות: השתקת המואזינים והוצאת רעלות מחוץ לחוק

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(מאות הפגינו מחוץ לכינוס מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" בשטוטגרט ביום שבת, וכ-400 נעצרו)

מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) אימצה אתמול (ראשון) מסמך הצהרת כוונות אנטי-אסלאמי מובהק שדורש ויסות מיידי של ההגירה למדינה המרכז אירופית, ונחתם תחת הכותרת החד-משמעית "האסלאם אינו חלק מגרמניה". המסמך, שחלקים ממנו נוסחו תוך תיאום עם תנועת הימין הקיצוני "פגידה", אושר בידי 2,400 חברים במפלגה בכנס בעיר שטוטגרט. הוא כולל, בין היתר, דרישות לאיסור בניית צריחים למסגדים, להפסקת קריאות מואזין ברחבי גרמניה, להפיכת לבישת רעלה לבלתי חוקית ולאיסור על חבישת חיג'אב בבתי הספר במדינה.

בדיון שנערך בכנס המפלגה, שהוקמה רק לפני שלוש שנים, נדחו בקריאות בוז ניסוחים עדינים יותר למסמך, כמו "יש להפסיק את האסלאמיזציה אך לשאוף לדיאלוג עם האסלאם". התומכים שהגיעו לכנס הניפו שלטים שעליהם הכתובות "אומץ, אמת, גרמניה". "אסלאם בעצמו הוא פוליטי", אמר אחד הדוברים בכנס, זאת בעוד שאחר קישר בין הדת ל"שריעה, פיגועי התאבדות ונישואים בכפייה".

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
"נאצים חייבים ללכת": 400 נעצרו בהפגנה נגד מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה
למרות המכה בבחירות, מרקל מבטיחה: "לא אשנה המדיניות כלפי הפליטים"
על רקע משבר הפליטים: מכה למרקל בבחירות המקומיות בגרמניה

ראשת מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה פראוקה פטרי במהלך הצבעה על מצע המפלגה בשטוטגארט. 1 במאי 2016. רויטרס
תומכים בתפקידי מגדר מסורתיים ובגיוס חובה לצבא. ראשת המפלגה פטרי מצביעה בכינוס/רויטרס

"אלטרנטיבה לגרמניה" מציגה עצמה כמפלגה שמרנית ולאומנית, מטילה ספק גם בנושא שינוי האקלים ומקדמת חזרה ל"ערכי משפחה" ולתפקידי מגדר מסורתיים. כמו כן, המפלגה טוענת כי תחזיר את גיוס החובה לצבא גרמניה, ואף תוציא את המדינה מחוץ לגוש אירו.

כינוס המפלגה שהתקיים במהלך סוף השבוע בשטוטגרט עסק רבות גם בעוינותה כלפי האיחוד האירופי וכלפי המטבע האחיד הנהוג בו. לטענת אנשיה של "אלטרנטיבה לגרמניה", היא תקדם משאל עם לסיומו של "ניסוי האירו" על מנת לבחון את תמיכת העם בהישארות בגוש. בכנס סוכמה גם גישתה של התנועה לגבי מערכת המיסוי בגרמניה, במסגרתה הוצבה המטרה להקל את נטל המסים הנופלים על משפחות ועל בעלי הכנסה נמוכה.

מאות הפגינו נגד מפלגת ימין בגרמניה, 30 באפריל 2016. רויטרס
"נאצים צריכים ללכת". מפגינים בשטוטגרט ביום שבת/רויטרס

המפלגה הימנית צברה כוח בשלוש השנים האחרונות כשהיא נישאת על גלי הספקנות כלפי האיחוד האירופי וכלפי מדיניות ההגירה בגרמניה. התנועה נחשבת לקול ביקורתי חזק במיוחד נגד הקנצלרית אנגלה מרקל, שקיבלה לגרמניה יותר ממיליון פליטים במהלך שנת 2015. בבחירות המקומיות האחרונות בחלק ממדינות גרמניה, רשמה המפלגה הישגים נאים והצליחה לחזק את כוחה.

במהלך הכינוס, אמרה ראשת המפלגה פראוקה פטרי כי "בקיץ 2015 ויתרו עלינו ושמו אותנו בצד המת", ובכך רמזה כי בבחירות הבאות מפלגתה לא תסתפק במקום באופוזיציה.
כינוסה של המפלגה לא עבר בשקט, וביום שבת הפגינו מאות אנשי שמאל מחוץ לאולם הוועידות שבו התקיים האירוע בשטוטגרט. המפגינים הבעירו צמיגים וירו זיקוקים, וכ-400 בני אדם נעצרו בידי המשטרה. במהלך המהומות, כינו המפגינים את אנשי מפלגת הימין "נאצים", וקראו "הפליטים יכולים להישאר, הנאצים חייבים ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully