וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים לחיסול אוסמה בן לאדן: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

2.5.2016 / 7:00

מקים אל-קאעדה חוסל לפני 5 שנים בפקיסטן בידי הקומנדו האמריקני. מעצרו של פיודור בייז'נרי החשוד ברצח יוארך בבית המשפט בחיפה. ועדת החוקה תדון במניעת נישואי קטינים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת

הארכת מעצר נוספת לחשוד ברצח ארבע נשים

פיודור בייז'נרי החשוד באונס וברצח ארבע נשים. פייסבוק, צילום מסך
עצור יותר מ-40 ימים. בייז'נרי/צילום מסך, פייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט השלום בחיפה דיון להארכת מעצרו של פיודור בייז'נרי, החשוד ברצח ארבע נשים ובשורה של עבירות אונס. בייז'נרי, עולה ממולדובה בן 26 שמתגורר בחיפה, עצור זה יותר מ-40 ימים. זאת, לאחר שבמרץ נמצאה גופת אישה בדירה במרחב לכיש וממצאי די-אן-איי קישרו אותו לזירה והוא נעצר בחשד למעורבות. נוסף לרצח שאפשר את מעצרו, בייז'נרי חשוד ברצח אישה בגוש דן וברצח שתי נשים באזור חיפה.

מה עושה המדינה כדי למנוע נישואי קטינים?

נישואי קטינים בהודו. AP
ניכר כי בארץ יש עדיין קטינות שמתחתנות בניגוד לחוק. נישואי קטינים בהודו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תקיים ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת דיון בנושא נישואי קטינים. בשנת 2003 העלתה הכנסת את הגיל שבו מותר להינשא מ-17 ל-18. ואולם, על פי נתונים שנחשפו בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ניכר כי עדיין ישנן קטינות רבות שמתחתנות בניגוד לחוק. רבות מהנערות שנישאות עושות זאת מסיבות כלכליות או דתיות ובדרך כלל לגברים שמבוגרים מהן. במקרים רבים אותם נערות עוזבות מסגרות חינוכיות ובכך ההתפתחות האישית שלהן נבלמת. הוועדה תדון בדרכים לאכיפת החוק שמגביל את הנישואים בישראל לגיל 18 ומעלה בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ניצולי שואה יחגגו בר מצווה באיחור של 70 שנים

ניצולי שואה חוגגים בר מצווה. עמותת יד עזר לחבר, מערכת וואלה! NEWS
ניצולי שואה חוגגים בר מצווה מאוחרת, יולי 2015/מערכת וואלה! NEWS, עמותת יד עזר לחבר

אתם צריכים לדעת שהיום יחגגו 50 ניצולי שואה מכפר סבא את בר המצווה שלהם בטקס מרגש יחד עם בני משפחותיהם בכותל המערבי שבירושלים. זאת, באיחור של 70 שנה ולקראת יום השואה שיתקיים ביום חמישי. חגיגת בר המצווה נערכת בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ובהשתתפות השרה גילה גמליאל. מדובר בחלק מיוזמה של "הקרן למורשת הכותל המערבי" לעריכת טקסי בר מצווה לניצולי שואה בשיתוף עם עיריות שונות, משרד הרווחה ועמותות נוספות ברחבי הארץ. המטרה העיקרית היא לחגוג לניצולי השואה, שלא זכו לטקס בר מצווה עקב המלחמה, את החגיגה שמגיעה להם, כמו לכל נער בגיל זה.

חמש שנים לחיסולו של אוסמה בן לאדן

אוסמה בן לאדן. GettyImages
היה מבוקש עוד לפני ה-11 בספטמבר. בן לאדן/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני חמש שנים חוסל מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, על ידי יחידת הקומנדו האמריקנית "אריות ים" בפקיסטן. בן לאדן נולד בערב הסעודית ובהיותו כבן 30 עבר לפקיסטן, לסייע לכוחות האפגניים במלחמתם. הוא הקים את ארגון אל-קאעדה שביצע פעולות טרור רבות, כשהגדולה שבהן היא פיגוע התאומים ב-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית. עוד בטרם הוצא הפיגוע לפועל, בן לאדן היה ברשימת עשרת המבוקשים של ה-FBI. עשור לאחר פיגועי 11 בספטמבר, חוסל בן לאדן במבצע "חנית נפטון" של הכוחות המיוחדים האמריקניים.

הנסיכה שרלוט בת שנה

קייט מידלטון ובתה הנסיכה שרלוט בחופשת סקי באלפים הצרפתים, מרץ 2016. AP
שרלוט הקטנה עם אימא קייט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הנסיכה שרלוט מקיימברידג', בתם השנייה של הדוכס והדוכסית ויליאם וקייט, יום הולדת שנה. שרלוט, אחותו הצעירה של הנסיך ג'ורג', היא חלק משושלת המלוכה הבריטית. שמה המלא הוא שרלוט אליזבת דיאנה והוא נקרא כך על שם סבה יורש העצר ששמו הוא צ'ארלס (מזכיר את שרלוט), הסבתא-רבה שלה, המלכה אליזבת וסבתה שנהרגה בתאונת דרכים, הנסיכה דיאנה. בשושלת המלוכה, הנסיכה שרלוט היא האישה הראשונה בתור לכתר, אולם הדרך לכתר עבורה עוד ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully