וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח השיחות על סוריה, מאמץ להפסקת אש בחאלב: "שעות קריטיות"

יותר מ-250 בני אדם נהרגו בשבוע האחרון בהפצצות בעיר הסורית, שהותקפה בעיקר על ידי כוחות הממשל. האופוזיציה דורשת הפסקת הלחימה בכל המדינה. קרי בז'נבה: "אנו זקוקים לשיתוף הפעולה של רוסיה"

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: הפיצוץ הקטלני שהחריב את בית החולים בחאלב)

"אלה שעות קריטיות, אנו זקוקים לשיתוף הפעולה של רוסיה וכמובן מצפים מהמשטר להקשיב לרוסיה ולפעול בהתאם" – כך אמר אמש (ראשון) שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, בפתח פגישתו עם מקבילו הירדני נאסר ג'ודה בז'נבה, בהתייחסות ללחימה בסוריה ולקראת סבב שיחות נוסף במטרה להגיע להסכמה בין הצדדים. דבריו של קרי מגיעים בצל מתקפה קשה במיוחד על העיר חאלב, בעיקר על ידי מטוסי חיל האוויר של משטרו של בשאר אסד.

יותר מ-250 בני אדם נהרגו בהפצצות בחאלב בשבוע וחצי האחרון, על פי הארגון הסורי לזכויות אדם. לאחר כמה ימים קשים במיוחד, שבהם גם הופצץ בית החולים בעיר, דווח על רגיעה מסוימת בהפצצות היום. במקביל, הממשל הכריז על הארכת הפסקת האש באזור הבירה דמשק ומחוז לטקיה המערבי, במסגרת המאמצים של המשטר ושל ארגוני האופוזיציה לשמור על הפסקת האש השבירה ברחבי המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: הפיצוץ הקטלני שהחריב את בית החולים בחאלב
בסיכום ארה"ב ורוסיה: הלחימה הוקפאה בשני אזורים בסוריה
"קטסטרופה בסוריה": ההפצצה שהרגה את רופא הילדים האחרון בחאלב

הפגנת סולידריות עם תושבי חאלב מול מטה האו"ם, ביירות, לבנון, 1 במאי 2016. רויטרס
"חאלב עולה באש". מפגינים סורים מול מטה האו"ם בביירות, אתמול/רויטרס

למרות הפסקת האש, יותר מ-850 אזרחים, בהם 143 ילדים, נהרגו בחודש האחרון בסוריה. ארגון הסיוע "רופאים ללא גבולות" מסר כי לפחות 50 בני אדם, בהם שישה אנשי צוות, נהרגו בהפצצה על בית החולים "אל-קודס" שבחאלב, שהופעל על ידי הארגון, בשיתוף עם הצלב האדום.

מרוסיה נמסר כי נערכים מגעים להשבת הפסקת האש לחאלב. גורם בכיר במשרד ההגנה במוסקבה, התומך בכוחותיו של הנשיא אסד, אמר כי נפתח משא ומתן "על מנת ליישם רגיעה גם במחוז חאלב". עם זאת, לא נמסר מי הצדדים למשא ומתן בנוגע לאזור זה.

הפגנת סולידריות עם תושבי חאלב מול מטה האו"ם, ביירות, לבנון, 1 במאי 2016. רויטרס
טרם התבר מי שותף למו"מ על חאלב. מפגינים מניפים את דגל האופוזיציה, ביירות/רויטרס

כמה מארגוני האופוזיציה דחו את הסכמי הרגיעה האזוריים, וטענו כי יש לכלול בהפסקת האש את כל האזורים שבהם יש לחימה בין המשטר למורדים. "לא נקבל בשום נסיבות הסכמי רגיעה אזוריים", מסר גורם אופוזיציה בכיר, שטען כי הארגונים יגיבו "באופן מתואם" לכל מתקפה של כוחות המשטר. אכן, היום דווח על מתקפת כוחות האופוזיציה באחד מרבעיה של חאלב.

במקביל, בימים האחרונים גורמים רבים ביקשו להסב את תשומת הלב הבינלאומית למתרחש בחאלב, וברשתות החברתיות רבים שינו את תמונת הפרופיל לריבוע אדום, המסמל את טבח האזרחים בעיר. תג ההקבצה "חאלב עולה באש" נפוץ גם הוא, לצד הדיווחים על המתרחש בעיר ועל מתקפות חיל האוויר של צבא אסד.

הפגנת סולידריות עם תושבי חאלב מול מטה האו"ם, ביירות, לבנון, 1 במאי 2016. רויטרס
המנהיג הדרוזי וואליד ג'ונבלאט בהפגנה מול מטה האו"ם בביירות, אתמול/רויטרס
הפגנת סולידריות עם תושבי חאלב מול מטה האו"ם, ביירות, לבנון, 1 במאי 2016. רויטרס
מפגינה נושאת תמונות של הפצועים מחאלב, מול מטה האו"ם בביירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully