וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "סין אונסת אותנו, היא אחראית לגניבה הגדולה בהיסטוריה"

2.5.2016 / 13:00

יממה לפני הפריימריז באינדיאנה, המועמד הרפובליקני המוביל תקף את בייג'ינג, שאותה הוא מאשים במניפולציות במטבע כדי לשפר את כוחה בשוק הגלובלי. "נשנה זאת", הבטיח. בסין טרם הגיבו

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני דונלד טראמפ תקף הלילה (שני) בחריפות את סין, שאותה הוא האשים ב"אונס" של ארצות הברית. המיליארדר, שנשא את הדברים בעצרת בחירות באינדיאנה שם יתקיימו הפריימריז מחר, האשים את בייג'ינג באחריות ל"גניבה הגדולה ביותר בהיסטוריה של העולם". בסין טרם הגיבו לכך.

איש העסקים טוען זה זמן רב כי סין עושה מניפולציות במטבע שלה כדי להפוך את מוצריה לתחרותיים יותר בשוק הגלובלי. זאת, לדבריו, פגע קשות באנשי העסקים והעובדים האמריקנים. "אנחנו לא יכולים להמשיך ולאפשר לסין לאנוס את המדינה שלנו", הכריז. "אנחנו הולכים לשנות זאת, אל תשכחו. יש לנו את הקלפים המתאימים, יש לנו המון כוח כלפי סין".

עוד בוואלה! NEWS:
עוזבת את הקן: מליה אובמה תצא לשנת חופש - ותלמד בהרווארד
אובמה חסר עכבות בסעודה עם כתבים: "טראמפ רק רצה לקדם את עסקיו"
מרגישים את הסוף: מה יעלה בגורל יחסי ישראל-ארה"ב אחרי אובמה?

מועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, אינדיאנה. מאי 2016. רויטרס
"מנדט לשינוי, אבל לא שינוי של אובמה. שינוי אמיתי". טראמפ באינדיאנה/רויטרס

קודם לעצר, התראיין טראמפ לרשת "פוקס" ואמר כי הבחירות באינדיאנה יבטיחו לו ניצחון במרוץ הלאומי ואת המועמדות הרפובליקנית. "זה נגמר", הוא טען. טראמפ, שכבר צבר 996 צירים, מקווה להגיע ל-1,237 הנחוצים לו על מנת להבטיח את מועמדותו לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש יולי.

סקר של רשת NBC בשיתוף עם העיתון "וול סטריט ג'ורנל" שפורסם היום חוזה לטראמפ יתרון גדול על פני יריבו המרכזי טד קרוז. על פי הסקר, איל ההון מניו יורק יקבל 49% מקולות המצביעים הרפובליקנים באינדיאנה, קרוז יקבל 34%, ומושל אוהיו ג'ון קייסיק יזכה רק ל-13% מהקולות.

קרוז מקווה למנוע מטראמפ להשיג 1,237 צירים, ולפעול לבחירתו שלו בוועידה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד, בתמיכת הממסד המפלגתי. בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC, נשאל קרוז כמה פעמים אם יתמוך בטראמפ אם זה יזכה במועמדות, אולם הוא סירב לענות, וטען: "כלי התקשורת היו רוצים לראות אותי נכנע בפני טראמפ, כי זה אומר שהילרי תנצח".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המועמד הרפובליקני טד קרוז, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
"התקשורת העניקה לדונלד טראמפ פרסום בחינם בשווי שני מיליארד דולרים". קרוז/רויטרס

"התקשורת העניקה לדונלד טראמפ פרסום בחינם בשווי שני מיליארד דולרים", הוסיף קרוז, בהתייחסות לסיקור המוגזם של המועמד המוביל, לטענתו. קרוז טען עוד כי הסיכויים באינדיאנה לטובתו, לאחר שהכריז על המועמדת שפרשה קרלי פיורינה כסגניתו, אם ייבחר לנשיאות, ולאחר שמושל אינדיאנה מייק פנס הביע בו תמיכה באופן רשמי.

57 צירים עומדים על הכף באינדיאנה, ועל אף שלא יעבירו את
טראמפ את הסף הנדרש, הם יהפכו עבור קרוז את הדבקת הפער לכמעט בלתי אפשרית. בעצרת בחירות בעיר טרה הוט, קרא טראמפ לרפובליקנים להצטרף אליו בהמוניהם. "הניצחון באינדיאנה הוא מנדט חשוב מאוד", טען, "מנדט לשינוי, אבל לא שינוי של אובמה. שינוי אמיתי".

(עדכון ראשון: 2:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully