וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש: מאבטחים ירו למוות בפלסטינים בקלנדיה - ולא שוטרים

אמרי סדן, כתבנו לעניינו משפט בירושלים

1.5.2016 / 19:13

בעקבות הקריאה לחקור את האירוע שבו נהרגו אח ואחות שהתקרבו חמושים למחסום, הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים כי לא שוטרי מג"ב ירו בהם ולכן הנושא לא בסמכותה. מחוז ירושלים: "הנסיבות ייבדקו"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, רויטרס

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) קבעה היום (ראשון) כי שני האחים שנורו למוות במחסום קלנדיה בשבוע שעבר מאחר שהתקרבו לעמדת לוחמי מג"ב חמושים בסכינים, נורו בידי מאבטחים אזרחיים ולא שוטרים כפי שדווח לראשונה. לפיכך, מח"ש הודיעה כי "אינה הגוף המוסמך לטפל בעניין. המשך החקירה והבדיקה, על פי ההודעה, ייערך על ידי משטרת מחוז ירושלים. האחים הם מראם סאלח חסן אבו אסמאעיל, צעירה בהריון בת 23, משכונת א-ראם במזרח ירושלים, אם לשתי בנות, ואבראהים סאלח טאהה בן 16 מבית סוריכ?.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי נסיבות האירוע ובתוכן הירי שבוצע על ידי המאבטחים ייבדקו. במשטרה מדגישים כי המאבטחים ירו שלושה כדורים לעבר השניים, וזאת רק לאחר שהשוטרים ביצעו ירי אזהרה באוויר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
רכש מנהרה והניח מטענים נגד חיילים: אישום חריג נגד פעיל חמאס
חדירת מחבלים לאוניברסיטה ובני ערובה: לוחמי גולני נערכים לתרחיש האימים
"צה"ל: אידיאולוגיה מעוותת הובילה את החייל אלאור אזריה לירות במחבל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים ירו באוויר. שני האחים מוטלים בסמוך למחסום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון קראה היום לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן "להורות בדחיפות למשטרה לחשוף את הסרטון המתעד את הירי במחסום קלנדיה. מדיניות הערפל של ממשלת ישראל מעלה חשש כבד ליד קלה על ההדק". גלאון הוסיפה כי "העמימות המוטלת על הרג האחים במחסום קלנדיה מטילה דופי וחשש כבד כי מדובר בעבירה פושעת על חוקי המדינה. אל לנו לתת למדיניות הירי ללא הבחנה להפוך לשגרה, מדובר במקרה שנדרש בגינו שיח ציבורי ער ושקוף לצד הליך ובירור משפטי מעמיק''.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) התייחס לנושא ביום חמישי האחרון וקרא לשר הביטחון משה יעלון ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן לפתוח בחקירה בנושא ולפרסם את הסרטונים מהאירוע. "על פי דיווח עדי ראייה, השניים לא הבינו את הקריאות אליהם בעברית לעצור, ונורו בשעה שלא נשקפה כל סכנה מהם לשוטרים במקום", אמר חנין. "צוותי רפואה פלסטינים לא הורשו להתקרב לזירה ולהגיש סיוע".

בהודעת המשטרה הראשונית על האירוע דווח כי כוח מג"ב הורה לשני החשודים להתרחק, ובשלב מסוים שלפה האישה סכין, המשיכה להתקדם ולא נשמעה להוראות המאבטחים. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד וירו לעבר השניים. עם זאת, לפי הודעת מח"ש מהיום, השוטרים ירו באוויר ומאבטחים ששהו במקום ירו לעבר הפלסטינים עצמם. בחגורתו של הפלסטיני נמצאו שני סכינים נוספים.

(עדכון ראשון: 17:00)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכינים שהאחים נשאו עליהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully