וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג בפקולטה: אוניברסיטאות רומניה יכירו במועדים יהודיים ובשבת

1.5.2016 / 20:03

השר להשכלה גבוהה חייב את המוסדות להתחשב בסטודנטים היהודים, ולאפשר להם להיעדר משיעורים וממבחנים בשבתות ובחגים לפי דתם. עם זאת, הדרך להטמיע את המהלך בשאר מדינות האיחוד עוד ארוכה

אילוסטרציה. ShutterStock
סטודנטים יוכלו להיעדר משיעורים כדי לחגוג. משפחה בליל הסדר/ShutterStock

כל האוניברסיטאות ברומניה חויבו להכיר בשבתות ובחגים יהודיים כימי מנוחה עבור סטודנטים יהודים – כך קבע בשבוע שעבר השר להשכלה גבוהה של רומניה גיגל פראסצ'יב. ממשלת רומניה הנחתה את כלל האוניברסיטאות להתחשב בסטודנטים היהודים ולאפשר להם להיעדר משיעורים וממבחנים הנערכים בשבתות ובחגים יהודיים, בעקבות פניית הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) , למנהיגי האיחוד האירופי ולשרי החינוך של מדינות היבשת.

"אנו רוצים להבטיח לך כי האוניברסיטאות הרומניות יאמצו את כל המלצותיך עבור כלל הסטודנטים היהודים במדינה", השיב פראסצ'יב לפנייתו של מרגולין, שמצדו הודה לשר להשכלה גבוהה של רומניה על המענה המהיר. "שרי חינוך אירופים רבים השיבו לפנייתנו וציינו כי על אף שקיימת במדינתם אוטונומיה לאוניברסיטאות, הם יפעילו את מירב השפעתם על מנת ליישם את דרישותינו. לא ננוח עד שכל יהודי אירופה יוכלו לחיות חיים שלווים ובטוחים, הכוללים חופש דת מלא", הוסיף.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המשטרה: "ספיר ניסני איימה בעבר להרוג את אמה ואמרה לה 'תישרפי'"
בנו של נהג האוטובוס שרוצה להפוך לראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון
תכשיטים במיליונים וחובות עתק: נחשף דוח הנכסים של ענבל אור

"למצוא פתרונות שלא יגבילו חופש דת ליהודים"

בנוסף לשרי החינוך ביבשת, מרגולין פנה גם לנציבות החינוך האירופית. הוא ציין כי "יהודי אירופה הם חלק בלתי נפרד מהתרבות האירופית כבר יותר מ–2,000 שנה", אך הוסיף כי לצערו לא תמיד יכלו ליהנות מחופש דת מלא. "מאז הקמת האיחוד האירופי, חופש הדת מהווה עקרון יסוד במדינות האיחוד ואני מאוד מקווה שמנהיגי האיחוד ושרי החינוך של המדינות החברות בו יגיבו במהירות, וימצאו פתרונות שלא יגבילו את חופש הדת והפולחן של הסטודנטים היהודים", סיכם.

יותר מ-200 אלף סטודנטים יהודים לומדים באוניברסיטאות ברחבי אירופה. מערכות החינוך במדינות היבשת אינן מכירות בשבתות ובמועדי ישראל כימי מנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully