וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכש מנהרה והניח מטענים נגד חיילים: אישום חריג נגד פעיל חמאס

לפי כתב האישום נגד מדחת אבו סנימה, הוא היה מרוויח 2,000 דולר בחודש עבור חלקו בבעלות על מנהרת הברחה מעזה. כמו כן, הפעיל מטענים נגד חיילים בגבול וירה פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום

עריכה: מתן חדד

(תיעוד הצפת מנהרות חמאס בידי מצרים, אוקטובר 2015)

פעיל חמאס בן 24 מרצועת עזה שיגר טילים לעבר מוצב של צה"ל, רכש מנהרת הברחה ממצרים לרצועת עזה באורך קילומטר והניח מטעני חבלה נגד ג'יפים של הצבא – כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (ראשון) נגד הצעיר, מדחת אבו סנימה. לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מורן גז, האיש הצטרף לארגון בשנת 2007 ומאז פעל על מנת לפגוע בחיילי צה"ל ובאזרחים ונתפס על ידי שב"כ בגבול הרצועה. מיוחסים לו 18 אישומים, ובהם מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לביצוע רצח, ניסיון רצח, מסירת ידיעות לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, אימונים צבאיים אסורים וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

כתב האישום מתאר כי מאז שחבר אבו סנימה לארגון, היה מבצע תצפיות לעבר מטרות צבאיות בגבול הרצועה, עקב אחר תנועת הכוחות והניח את מטעני החבלה נגד הג'יפים הצבאיים. בשנת 2012, לאחר מבצע "עמוד ענן", שיגר יחד עם פעילים נוספים טילים למוצב וירה פצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום. באורח נס, לא נפגעו חיילים. כמו כן, הוא השתתף באימוני הארגון, התאמן באמצעי לחימה שונים ועבר אימונים תיאורטיים ומעשיים בירי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המשטרה: "ספיר ניסני איימה בעבר להרוג את אמה ואמרה לה 'תישרפי'"
בנו של נהג האוטובוס שרוצה להפוך לראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון
הרבנית המחזירה בתשובה רונית ברש מאושפזת בבית החולים לאחר תסחיף ריאתי

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
השתתף באימונים תיאורטיים ומעשיים בירי. פעילי חמאס ברצועה/רויטרס

עוד עולה מכתב האישום כי ב-2014 הצטרף אבו סנימה כשותף לבעלות על מנהרת ההברחה תמורת 7,000 דולר. במנהרה, שעברה מרפיח בעזה לפיח המצרית, הבריח יחד עם שותפיו מדים של יחידת הקומנדו הימי של חמאס ואמצעי לחימה שהועברו לסוחרים ברצועה. תמורת חלקו, היה מקבל תשלום חודשי של 2,000 דולר. כוחות הביטחון המצרים הציפו לאחרונה את המנהרה במים והרסו אותה.

ילדים פלסטינים בדרום רצועת עזה, באזור שהוצף על ידי המצרים, ספטמבר 2015. רויטרס
אזור הצפת אחת המנהרות בגבול מצרים והרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully