וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: קנס של 250 שקל לרוכבי אופניים שנוסעים על המדרכה

1.5.2016 / 10:00

התקנות החדשות, שייאכפו על ידי המשטרה, כוללות גם קנסות של עד אלף שקל לרוכבים שייסעו ברמזור אדום, שידברו בטלפון או שיפריעו להולכי רגל במעבר חצייה. במקביל מקודמת חקיקה שתעניק סמכות דומה לפקחי העירייה

עריכה: אביב אירגז

היום (ראשון) נכנסות לתוקף התקנות החדשות לרוכבי אופניים בתל אביב-יפו, ומשטרת ישראל תחל באכיפת עבירות התנועה, ההולכות וגוברות לנוכח העלייה במספר רוכבי האופניים בעיר והשימוש הגובר באופניים חשמליים. בין היתר, יינתנו קנסות בסך 250 שקלים לרוכבים שייסעו על המדרכות ולא על שבילי אופניים המיועדים לכך או על הכביש.

במסגרת התקנות החדשות לאופניים ולאופניים חשמליים, שעליהם הודיעה עיריית תל אביב בחודש שעבר, תוגבר גם האכיפה של עבירות חמורות, כמו נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. על העבירות המוגדרות חמורות יינתנו לרוכבים קנסות שינועו בין מאה שקלים לאלף שקלים.

כמו כן, יוכלו השוטרים להוציא לרוכבים את האוויר מהגלגלים ולהחרים סוללות לילדים בני פחות מ-16 הרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק. במקביל תזהיר המשטרה הולכי הרגל שלא ילכו על שבילי האופניים.

עוד על עבירות רוכבי אופניים:
המשטרה שוקלת להחמיר את הענישה על עבירות של רוכבי אופניים חשמליים
אכיפת אופניים חשמליים: הפקחים לא יעמדו בנטל
ועדת הכלכלה אישרה: רכיבה על אופניים חשמליים – מגיל 16

גבר רוכב על אופניים בטיילת בתל אביב. ShutterStock
קנסות של עד אלף שקל על דיבור בטלפון. רוכב אופניים בתל אביב/ShutterStock

בשלב זה לפקחי העירייה אין סמכות לאכוף בעצמם את התקנות החדשות, והם ייצמדו לשוטרים על מנת ללמוד את נושא האכיפה. בשנים האחרונות דרשה העירייה חקיקה לאומית לאכיפה אפקטיבית של עבירות רכיבה על אופניים, וכן דרשה שיינתנו לפקחי העירייה סמכויות אכיפה. בימים אלו מקדם המשרד לביטחון הפנים הצעת חוק בנושא, ובמסגרתה צפויים פקחי העירייה לקבל את הסמכות לעכב רוכבים, לרשום להם דוחות ולהחרים כלי רכב המסכנים הולכי רגל.

על פי נתוני העירייה, משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים, ובשנה הנוכחית הוקצה תקציב של כ-30 מיליון שקלים להמשך הקמת תשתיות לאופניים. במקביל מסרה העירייה כי היא שוקדת על יצירת פתרונות שיבטיחו הפרדה פיזית וברורה בין המדרכות לשבילים ופועלת להעלאת המודעות לחשיבות ההפרדה, בין היתר באמצעות פעולות הסברה בבתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully