וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן יבקש לחון את אלאור אזריה: "לגבות חיילים גם אם טעו"

ביטן יחל בהחתמת עצומה באינטרנט ובדוכנים ברחבי הארץ, הפונה לנשיא ונועדה להביע את "תמיכת העם" בחייל שהואשם בהריגת המחבל בחברון. בפנייה, מתבקש ריבלין לחון את אזריה "כשם שראשי השב"כ קיבלו חנינה בפרשת קו 300"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) יחל הערב (שבת), עם צאת החג, בהחתמת עצומה הקוראת לנשיא המדינה ראובן ריבלין להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה, שהואשם בהריגת המחבל הפצוע בחברון. מטרתו של ביטן היא לבטא את "תמיכת העם בחייל", ולבקש מריבלין להעניק חנינה כמו זו שניתנה בידי הנשיא לשעבר חיים הרצוג לראשי השב"כ בפרשת קו 300.

בהודעה מטעם ביטן נמסר כי העצומה תעלה באינטרנט וניתן יהיה לחתום עליה גם בדוכנים ברחבי הארץ. לדבריו, הוא פועל "מתוך חובה מוסרית לגבות את חיילי צה"ל באשר הם". "אני פועל מתוך ההכרה כי עלינו לגבות את חיילינו הצעירים המטפלים באירועי טרור קשים בתוך אוכלוסיה עוינת גם אם עשו טעות. כשם שראשי השב"כ קיבלו חנינה על מעשים חמורים פי כמה כך, יש לחון את אלאור. תדע כל אם עברייה כי ננהג דין אחד בחיילינו, בין אם מדובר במפקד ובין אם מדובר בחייל פשוט", הסביר.

החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
ח"כ ביטן מבקש לחון אותו "מתוקף תקדים קו 300". אזריה בבית הדין/מגד גוזני

הפנייה לנשיא ריבלין נכתבה בשם "אזרחי המדינה", והיא מבקשת "לחון את החייל אלאור אזריה שנשלח להגן עלינו עם חבריו והוצב בחברון, כדי להגן על ביטחוננו מפני מחבלים מארגוני הטרור, מתוך ההכרה כי החייל פעל באירוע טרור מתגלגל ומתוך הצורך המוסרי לגבות את חיילינו, בין אם טעו ובין אם לאו, ובתוקף התקדים במסגרתו העניק נשיא המדינה המנוח חיים הרצוג חנינה בטרם משפט לבכירי השב"כ בגין מעשים חמורים פי כמה".

עוד נכתב בבקשה כי מטרתה "להעביר מסר ברור" כי "דין חייל פשוט כדין מפקד". "מתוך החובה המוסרית להעביר מסר חד וברור לדורות הבאים כי מדינת ישראל אינה מפקירה את בניה ובנותיה, הנך מתבקש לעשות שימוש בסמכותך ולחון את החייל מהאישומים שהואשם בהם או מאישום אחר", נכתב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עצרת תמיכה בחייל אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
העצומה תביע את "תמיכת העם". העצרת למען אזריה בשבוע שעבר בתל אביב/ראובן קסטרו

אזריה הואשם בהריגה בבית הדין הצבאי ביפו לפני כשבועיים, אז גם הותר שמו לפרסום. התביעה הצבאית הגישה נגדו אישום נוסף בגין התנהגות בלתי הולמת. בית המשפט אפשר לו לצאת לביתו לליל הסדר, אך הוא שב למעצר. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully