וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השעיית חברי הפרלמנט: תיחקר האנטשימיות במפלגת הלייבור

בהודעה מטעם המפלגה נמסר כי היו"ר ג'רמי קורבין יודיע בקרוב על פתיחת חקירה בנושא, זאת בעקבות השעיית שני חברי הלייבור שהתבטאו באופן אנטישמי. צוות הבדיקה יתייעץ גם עם הקהילה היהודית בבריטניה

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
אמר כי אנטישמיות לא מקובלת במפלגתו. קורבין/רויטרס

יו"ר מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, יודיע בקרוב על פתיחת חקירה עצמאית בנוגע לאנטישמיות במפלגתו - כך הודיעה אמש (שישי) מפלגתו. על פי הדיווח ברשת BBC, ועדת החקירה בנושא תנוהל בידי מנהל ארגון זכויות האדם "ליברטי" לשעבר, שאמי צ'קרברטי. פתיחת הבדיקה בנושא מגיעה על רקע שתי ההשעיות האחרונות של חברי פרלמנט מטעם המפלגה בגין התבטאויות אנטשימיות ואנטי-ישראליות, שנאמרו לאחרונה או בעבר.

בהודעת המפלגה על פתיחת צוות הבדיקה בנושא נמסר כי מנהל הוועדה צ'קרברטי "יתייעץ באופן נרחב עם הקהילה היהודית ועם נציגים נוספים של קבוצות מיעוט בבריטניה". כמו כן, צוין כי ההתייעצויות בנושא יכללו את "כל צורות הגזענות".

עוד ידיעות מהעולם:
"אתה יורה עלינו, תכוון!": תיעוד הריב המביך של לוחמי דאעש בקרב
במחאה על סחר לא חוקי: קניה תשרוף את מצבור השנהב הגדול אי פעם
כתום זה הטרור החדש: תא דאעש הקיצוני שמאיים על אפריקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודחה לאחר שטענה כי הסכסוך עם הפלסטינים ייפתר אם ישראל תועבר לארה"ב. שאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע, כאמור, הושעו שני חברי הלייבור מהמפלגה לאחר לחצים כבדים שהופעלו על קורבין לעשות כן. ביום רביעי הושעתה חברת הפרלמנט נאז שאה, שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51. בפוסט שכתבה בפייסבוק בשנת 2014 כתבה שאה כי פתרון זה יכול להיות "סוף הסכסוך" בין ישראל והפלסטינים. במהלך דיון בפרלמנט בנושא, אמר ראש הממשלה דייוויד קמרון כי זהו "מצב יוצא דופן" שבו המפלגה לא פיטרה את שאה בשל "הערות גזעניות".

יום לאחר מכן, הודיעה המפלגה על השעייתו של חבר המפלגה קן ליווינגסטון, לאחר שאמר כי היטלר תמך בציונות בריאיון ל-BBC. ליווינגסטון, שכיהן בעבר כראש עיריית לונדון, אמר את הדברים כשניסה להגן על חברת הפרלמנט שאה. בריאיון שהעניק, אמר ליווינגסטון כי הצורר הנאצי תמך בציונות "לפני שהשתגע לבסוף הרג שישה מיליון יהודים". כמו כן, אמר כי "מתנהל קמפיין מתוזמר היטב של הלובי הישראלי להשמיץ כל אחד שמותח ביקורת על מדיניות ישראל ולכנות אותו אנטישמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חבר הפרלמנט הבריטי וראש עיריית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון, מרץ 2008. AP
הערותיו על היטלר והציונות נחקרות. ליווינגסטון/AP

קורבין התייחס השבוע להשעיות שביצעה מפלגתו ואמר כי הלייבור לא תסבול אנטישמיות בין שורותיה. לדבריו, הערותיו של ליווינגסטון עדיין נחקרות, והוא הוסיף כי "אנחנו מתנגדים לחלוטין לאנטישמיות בכל צורה שהיא במפלגתנו".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שלח הבוקר מכתב להנהגת מפלגת הלייבור, ובו גינה את דבריהם האנטישמיים של שאה וליווינגסטון, וקרא ליו"ר קורבין לפעול למיגור השנאה במפלגתו. "היטלר לא היה תומך הציונות ובפעם האחרונה שמישהו שינע יהודים ממקום למקום זה היה ברכבות למחנות ריכוז", כתב הרצוג, והוסיף: "אני קורא לכם למגר את המיעוט האנטישמי ולהגיע לביקור ב'יד ושם' כדי ללמוד את העובדות הכואבות, שאולי נשכחו מכם אבל אנחנו זוכרים מדי יום".

סערת ההדחות האחרונה אינה הראשונה המתרחשת בלייבור בחודשים האחרונים. בחודש מרץ האחרון הושעתה חברת המפלגה ויקי קרבי במסגרת חקירת הודעות אנטישמיות ואנטי-ישראליות שפרסמה ברשתות החברתיות. בשנה שעברה דווח כי קירבי, שהתמודדה על מושב בפרלמנט בלונדון, הושעתה - אך לאחר מכן נודע כי המשיכה לכהן כסגנית נשיא סניף מקומי של המפלגה בדרום אנגליה. בין היתר, טענה קירבי בהודעות שפרסמה בטוויטר כי היטלר הוא "האל הציוני", והוסיפה כי "המצאנו את ישראל כשהצלנו אותם מידי היטלר, והוא הפך כעת למורה שלהם". בציוץ אחר, כתבה: "לעולם לא אשכח ואוודא שילדיי יספרו גם לילדיהם עד כמה ישראל מרושעת". בהודעה שפרסמה בשנת 2011, התייחסה ל"אף הגדול" של היהודים.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully