וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על סחר לא חוקי: קניה שרפה את מצבור השנהב הגדול אי פעם

הנשיא קניאטה הצית חלק ממאה הטונות שהכילו חטי פילים וקרנות קרנפים, כחלק מהניסיון להילחם בסחר הבלתי-חוקי ביבשת. "הם שווי ערך רק כשהם על בעלי חיים", הצהי.ר שווי הכמות נאמדת ב-150 מיליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא קניה אוהורו קניאטה הצית אמש (שבת) אלפי חטי שנהב של פילים וקרנות של קרנפים והשמיד מצבור ששוויו הוערך בכ-150 מיליון דולר במטרה להעביר מסר לציידים ולסוחרים באיברים של בעלי חיים מוגנים. שריפת המצבור הייתה הגדולה ביותר מסוגה שתועדה אי-פעם.

"קניה נתנה הצהרה שלפיה השנהב שווה ערך עבורנו רק כשהוא על הפילים שלנו", אמר הנשיא לפני שהצית חלק מהמצבור. מצבור השנהב שנשרף הכיל כמות שוות ערך לחטיהם של יותר מ-6,700 פילים. 1.35 טון של שנהב מתוך יותר ממאה הטונות שהובערו מקורם בקרנפים. מדובר בכמות המהווה כמעט את כל השנהב שהוחרם בקניה, ומייצגת על פי ההערכות כ-5% ממלאי השנהב ברחבי העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
כתום זה הטרור החדש: תא דאעש הקיצוני שמאיים על אפריקה
"קטסטרופה בסוריה": ההפצצה שהרגה את רופא הילדים האחרון בחאלב
חשש מדאעש או מדליפה גרעינית: הבלגים יצוידו בגלולות נגד קרינה

שנהב מוחרם שנשרף על ידי הרשויות בקניה כחלק מהמאבק בציד הפילים בפארק הלאומי בניירובי, 30 באפריל 2016. רויטרס
בכל שנה נהרגים ביבשת 30 אלף פילים. שריפת השנהב, אתמול/רויטרס

מומחים מעריכים כי בתוך עשורים בודדים ייכחדו הפילים באפריקה לחלוטין. מספרם של הפילים ביבשת מוערך בין 450 אלף לחצי מיליון פילים, אך בכל שנה נהרגים ביבשת למעלה מ-30 אלף פילים. כך לדוגמה בטנזניה, הצטמצמה אוכלוסיית הפילים ב-65% תוך חמש שנים.

על פי ההערכות, אוכלוסיית הפילים באפריקה כולה מונה כיום רק כעשירית ממה שהייתה לפני מאה שנים. המקור העיקרי לביקוש לשנהב הוא במדינות אסיה, כשהאפיק העיקרי למעבר הסחורות הוא דרך נמל מומבסה שבקניה. שווי קילוגרם שנהב מוערך בשוק בעד 60 אלף דולר, יותר מאשר כמות זהה של זהב או קוקאין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שנהב מוחרם שנשרף על ידי הרשויות בקניה כחלק מהמאבק בציד הפילים בפארק הלאומי בניירובי, 30 באפריל 2016. רויטרס
שווי קילוגרם שנהב מוערך בשוק בעד 60 אלף דולר/רויטרס

ביום שישי התקיימה ועידת פסגה שעסקה בנושא הציד הבלתי חוקי ביבשת. "עתידם של הקרנפים והפילים באפריקה אינו בטוח כל עוד ישנו ביקוש למוצרים משנהב", אמר קניאטה בוועידה, שבה השתפו בין היתר נשיא אוגנדה יוורי מוסווני ונשיא גבון עלי בונגו.

קניאטה הוסיף כי מותם של הפילים הוא גם גזר דין מוות לתיירות ביבשת. הנשיא ציין את הציד הבלתי חוקי כאיום ישיר על המאמצים להביא לשגשוג כלכלי וחברתי באפריקה. "קיימות עדויות נחרצות לפיהן ציד בלתי חוקי הוא תחום שבו פועלים גם ארגוני פשיעה בינלאומיים", הוסיף נשיא קניה. "הדבר מעודד שחיתות, חותר תחת שלטון החוק ומספק מימון לתחומי פשע נוספים מסביב לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully