וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות עבודה בפרך לאמריקני שהואשם בריגול בקוריאה הצפונית

29.4.2016 / 10:08

קים דונג צ'ול, יליד ארצות הברית ואזרח דרום-קוריאה, נשפט על עבירות חתרנות בפיונגיאנג. הוא הודה ב"ריגול בלתי נסלח", אך אזרחים זרים ששוחררו מהכלא במדינה טענו בעבר: ההודאות נלקחות בכוח

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט העליון של קוריאה הצפונית גזר על אזרח אמריקני-דרום-קוריאני עשר שנות עבודה בפרך היום (שישי) כעונש על חתרנות נגד המדינה, כך מסרה היום פיונגיאנג. קים דונג צ'ול נעצר בקוריאה הצפונית באוקטובר, ואף הודה בביצוע "ריגול בלתי נסלח", לרבות גניבת סודות צבאיים, כך דיווחה בעבר סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית.

"בית המשפט העליון של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה שפט אזרח דרום-קוריאני יליד ארצות הברית, קים דונג צ'ול, לעשר שנות עבודה בפרך על חתרנות וריגול", דווח. קוריאה הצפונית השתמשה בעבר באמריקנים עצורים כדי לחלץ ביקורים מתוקשרים מארצות הברית, איתה אין לה יחסים רשמיים. בעבר אף גזרה עונשים כבדים על אזרחים זרים – ולבסוף שחררה אותם. שישה אזרחים זרים בהם קים דונג צ'ול ועוד שלושה דרום קוריאנים ידועים כעצורים במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי פירסינג וג'ינס: המבצע החדש של צפון קוריאה נגד תרבות המערב
קים שיבח את שיגור הטיל מהצוללת: "נוכל לפגוע באמריקה מתי שנרצה"
האישה ששמעה את נשימתם האחרונה של אלפי אנשים

האזרח האמריקני קים דונג צ'ול מודה בריגול, פיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 25 במרץ 2016. רויטרס
קים דונג צ'ול בהודאתו בבית המשפט. "ריגול בלתי נסלח"/רויטרס

קים, שנעצר בחודש אוקטובר, הודה ב"ריגול שאין לו מחילה" עבור ממשלות ארצות הברית ודרום קוריאה, והתנצל, כך לפי סוכנות הידיעות KCNA של קוריאה הצפונית. "הפשע החמור ביותר שביצעתי השמיץ והעליב את כבודה הגדול ביותר של הרפובליקה ושל מערכות השלטון, והביא להפצת תעמולה שקרית שנועדה לפגום בסולידריות שלה", צוטט קים בהודאתו. זרים שנעצרו במדינה סיפרו אחרי שחרורם כי ההודאות מהם נלקחו בכוח.

הצפון מחזיק באמריקני אוטו וורמבייר, שנידון ל-15 שנות עבודה בפרך בחודש מרץ, כשניסה לגנוב שלט תעמולה. הם מחזיקים גם בכומר קנדי-קוריאני, שמרצה מאסר עולם על חתרנות. קוריאה הצפונית הידקה את האבטחה במדינה לרגל הקונגרס הראשון של מפלגת השלטון מזה 36 שנים, שיחל ב-6 במאי.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
האזרח האמריקני קים דונג צ'ול מודה בריגול, פיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 25 במרץ 2016. רויטרס
האם ההודאה נלקחה בכוח? קים דונג צ'ול בבית המשפט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully