וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מדאעש או מדליפה גרעינית: הבלגים יצוידו בגלולות נגד קרינה

לבתי מרקחת במדינה יופצו גלולות יוד, שיחולקו לתושבים במקרה של אסון גרעיני. המהלך מגיע על רקע דיווחים שדאעש מתכנן לתקוף בעזרת פצצה רדיוקאטיבית, ולאחר התראות בטיחות לגבי כורים במדינה

עריכה: אביב אירגז

(בבי דן, מנהלת סוכנות קק"ל בבריסל על השפעות מתקפת הטרור בעיר, השבוע)

כל תושבי בלגיה יצוידו בגלולות יוד, כמה חודשים לאחר שהופצו התראות על כך שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) עשוי להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" – כינוי להוספת חומר רדיואקטיבי למטעני נפץ סטנדרטיים. גלולות יוד מסייעות להפחית את הקרינה הרדיואקטיבית המצטברת בבלוטות התריס, והונפקו בעבר במדינה רק עבור תושבים שחיים במרחק של עד 20 קילומטרים משני מתקני גרעין שנמצאים בה – טיהנג ודואל.

שרת הבריאות מגי דה בלוק אמרה כי הטווח יורחב למרחק של מאה קילומטרים ממתקני הגרעין, ויכלול למעשה את כל המדינה, שבה חיים 11 מיליון תושבים. לפי הודעתה, הגלולות יישלחו לבתי המרקחת, והציבור יתבקש לאסוף אותן במקרה שהליבה הגרעינית של הכור תימס ויהיה חשש מפני שחרור קרינה. לנשים הרות, ילדים ותינוקות תינתן קדימות בקבלת הגלולות.

המהלך מגיע לאחר מתקפת הטרור שאירעה בחודש שעבר בנמל התעופה וברכבת התחתית בבריסל, בירת בלגיה, שגבתה את חייהם של 32 בני אדם. בעקבות המתקפה עלתה הסברה כי דאעש מתכוון לחטוף מומחה גרעין כדי לבנות "פצצה מלוכלכת". בשל החששות, נשללו אישורי הכניסה לכורים הגרעינים של 11 מהעובדים בהם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
האישה ששמעה את נשימתם האחרונה של אלפי אנשים
"קטסטרופה בסוריה": ההפצצה שהרגה את רופא הילדים האחרון בחאלב
חשד: תא טרור באיטליה תכנן פיגועים בוותיקן ובשגרירות ישראל ברומא

פצועות לאחר הפיצוץ בשדה התעופה בבריסל. רויטרס
דיילת פצועה במתקפת הטרור בנמל התעופה בבריסל, בחודש שעבר/רויטרס

הדמות הבולטת ביותר בתכנון לכאורה של דאעש להכין "פצצה מלוכלכת" הוא מוחמד בקאלי, בן 28 מבריסל, שנעצר בנובמבר בחשד לסיוע בתכנון המתקפה בפריז. המשטרה פשטה על דירתה של אשתו ומצאה בה סרט וידאו של עשר שעות ממצלמה נסתרת, שבו תועד ביתו של בכיר במרכז לחקר גרעיני "מול" שבצפון בלגיה. הייתה לו גישה לחומרים רדיואקטיביים במרכז המחקר הגרעיני הלאומי. כמו כן, האחים איברהים וחאלד אל-בכראווי, שאחד מהם התפוצץ במטרו והשני בנמל התעופה, היו לכאורה מעורבים בתכנון לפזר חומר גרעיני באזורים מאוכלסים. ככל הנראה, הם סייעו למעקב אחר הבכיר.

קיימים חששות גם לגבי התבלותם של מתקני הגרעין בבלגיה, ובהקשר זה נשמעו אזהרות בטיחות חוזרות ונשנות. רק בשבוע שעבר ביקשה גרמניה משכנתה ממערב לסגור חלקים ממתקני הגרעין שלה, "עד שיימצא פתרון לבעיות הבטיחות החמורות". סוכנות הבטיחות הגרעינית הרשמית בבלגיה דחתה את בקשתה של גרמניה, והשיבה כי מתקני הגרעין שלה "עומדים בדרישות הבטיחות המחמירות ביותר האפשריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully