וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השטן בהתגלמותו": יו"ר בית הנבחרים לשעבר במתקפה חריפה נגד קרוז

ג'ון ביינר נפגש עם סטודנטים ושחרר קיטור על המועמד המזוהה עם הפלג השמרני במפלגה הרפובליקנית. קרוז בתגובה: "מעולם לא שוחחתי עם ביינר". במקביל, מכחישים בסביבת הסנאטור מטקסס כי כרת ברית עם קייסיק נגד טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טד קרוז מכריז על ריצה משותפת עם קרלי פיורינה במסיבת עיתונאים השבוע)

"השטן בהתגלמותו" – כך כינה אתמול (רביעי) יו"ר בית הנבחרים האמריקני לשעבר, ג'ון ביינר, את המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות, טד קרוז, במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית. "יש לי חברים דמוקרטים וחברים רפובליקנים. אני מסתדר כמעט עם כולם, אבל מעולם לא עבדתי עם בן זונה אומלל שכזה בכל חיי", אמר ביינר לנוכחים במקום. ביינר דיבר גם על דונלד טראמפ, יריבו של קרוז במרוץ לראשות המפלגה, ואמר כי הוא נוהג להתכתב עמו במסרונים. הדברים פורסמו לראשונה בעיתון של אוניברסיטת סטנפורד, ה"סטנפורד דיילי".

יו"ר בית הנבחרים הנוכחי, פול ראיין, אמר בתדרוך השבועי לעיתונאים כי הוא נמצא ביחסים טובים יותר עם קרוז, מאשר עם קודמו בתפקיד. "תפקידי הוא לשמור על אחדות המפלגה, אני נמצא ביחסים טובים מאוד עם קרוז ועם ביינר, ובכוונתי להמשיך לשמור על המצב הזה".

עוד בנושא:
חיים בסרט: המאבק האחרון של הברית נגד טראמפ
"לא ראיתי דבר מגעיל כזה": טראמפ משיב אש ליריבו למרוץ
יכול להיות שזה נגמר? הניצחונות של טראמפ וקלינטון עשויים להכריע את המרוץ

הצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר בית הנבחרים האמריקאי גון ביינר, מרץ 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מסתדר עם כולם ונוהג להסתמס עם טראמפ. ג'ון ביינר במהלך ביקור בישראל/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

טד קרוז שוהה בימים אלה במדינת אינדיאנה יחד עם סגניתו המיועדת קרלי פיורינה, כחלק ממסע הבחירות שלו לקראת הפריימריז שייערכו במדינה ביום שלישי הקרוב, 3 במאי. הוא הגיב לדבריו של ביינר ואמר כי האחרון "שחרר את הטראמפ הפנימי שלו", בניסיון להפנות את הביקורת אל יריבו הידוע בהתבטאויותיו הפרובוקטיביות.

"ג'ון ביינר כינה את טראמפ חבר שהוא נוהג להתכתב ולשחק גולף איתו. אם אתם רוצים לבחור באדם כזה ואם הייתם מרוצים מכהונתו של ביינר כיו"ר בית הנבחרים והייתם רוצים לראות נשיא כמוהו – דונלד טראמפ הוא האיש שלכם". קרוז אמר עוד לכתבים כי לא הזדמן לו לעבוד יחד עם ביינר במהלך תקופתם המשותפת בבית הנבחרים. "למען האמת, נפגשתי עם ביינר פעם או פעמיים בחיי וגם אז לא שוחחנו, אלא רק בירכנו זה את זה לשלום במסדרון", אמר קרוז.

ביינר וקרוז משני צדי השולחן ב"מסיבת התה"

ביינר התפטר בחודש ספטמבר האחרון מתפקידו כיו"ר בית הנבחרים, לאחר שהופעל עליו לחץ מצד חברי קבוצת "מסיבת התה" השמרנים, המזוהים עם קרוז. בשנת 2013 קרוז וחברי מסיבת התה עמדו מאחורי השבתת הממשל בארצות הברית למשך 16 יום. זאת כחלק מהמשבר הפוליטי שסבב סביב רפורמת הבריאות שביקש להעביר הנשיא, ברק אובמה. ביינר היה אז ממבקרי המהלך, בטענה שהוא לא יביא לתוצאות ורק יפגע במפלגה הרפובליקנית.

המועמד הרפובליקני טד קרוז, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
"לא שוחחתי עם ביינר מעבר לשלום במסדרון". קרוז/רויטרס

לדברי קרוז, הכינוי שהטיח בו ביינר מעיד על התסכול שהוא חש כלפי אזרחים שתמכו בחברי המפלגה הרפובליקנית מהאגף השמרני, במשבר הפוליטי שנוצר סביב ההצבעה על רפורמת הבריאות. "כשג'ון ביינר אומר שאני השטן הוא מכוון את דבריו לא רק כלפיי – אלא גם אליכם", אמר קרוז לכתבים.

קרוז מכחיש את קיומה של ברית עם קייסיק

ברשת CNN דווח הערב כי קרוז הכחיש את הידיעות מתחילת השבוע על ברית בינו לבין ג'ון קייסיק, המתמודד גם הוא על ראשות המפלגה הרפובליקנית, נגד דונלד טראמפ. מנהל הקמפיין של קייסיק, ג'ון וויבר, הגיב על הידיעה בציוץ בטוויטר וכתב "אני לא סובל שקרנים".

מוקדם יותר השבוע דווח כי השניים מסרו הצהרות משותפות באותו הזמן, ובהן פירטו את המהלך, הנחשב לכמעט חסר תקדים בפוליטיקה האמריקנית המודרנית. הקמפיין של קייסיק "יפנה את הדרך באינדיאנה" לטובת קרוז. בתמורה, קרוז "יפנה את הדרך" לקייסיק באורגון ובניו מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully