וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב התלונן: "גרושתי מרעילה את בני בהורמונים נשיים ובכספית"

1.5.2016 / 13:05

אב לילד אוטיסט מהמרכז התלונן במשטרה לאחר שבנו הצמיח שדיים, ובעבר נמצאו בגופו כמויות חריגות של חומר מתכתי. לטענתו, קיים חשש שגרושתו לוקה בהפרעה נפשית ומזיקה לילד. הרווחה: "הילד מטופל היטב"

אילוסטרציה. ShutterStock
בשנת 2008 נמצא בשיערו של הילד ריכוז גבוה פי שמונה של כסף/ShutterStock

אב לילד אוטיסט מאזור המרכז התלונן השבוע במשטרת מחוז תל אביב כי אשתו לשעבר הרעילה את בנו בן ה-12 בחומרים מסוכנים ובהם ההורמון הנשי אסטרוגן וחומר מתכתי החשוד ככספית. חשדו, שהתבסס על חוות דעת רפואיות שהגיש האב מטעמו במעמד התלונה, התעורר בתקופה האחרונה כשהבחין כי לבנו צמחו שדיים וכי איבר מינו התכווץ. אחות שזיהתה חשד להרעלה הציעה לו לערוך בדיקה לילד, ובה לטענתו התגלתה חריגה הורמונלית.

לדברי האב, לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתגלים ממצאים חריגים אצל הילד, שמצוי במשמורת משותפת אצל הוריו שהתגרשו לפני שמונה שנים. לטענתו, באפריל 2008 נמצא בשיערו ריכוז גבוה באופן קיצוני של חומר מתכתי – יותר מפי שמונה מהסף העליון של הנורמה. מומחה שבדק את הילד מטעם האב קבע אז שלא ניתן להכריע אם הכסף הוכנס לפיו של הילד, אולם התעורר החשד כי חומרים המכילים תרכובות של המתכת ניתנו לו לכאורה בדרך כזו או אחרת. האב פנה למחלקת הרווחה בעירו, אך נאמר לו שהילד מטופל אצל אמו בצורה מיטבית וכי "אין מה לדאוג, הכול בסדר".

לטענת האב, אמו של בנו לוקה בתסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, הפרעה נפשית שמביאה את הלוקה בה לגרום נזקים בריאותיים לילדיו על מנת להפיק רווח מסוים לעצמו, בין היתר על ידי הטיפול בו. הספרות המדעית גורסת כי ההתנהגות הזו, של גרימת תחלואה באמצעות הרעלה, נפוצה במיוחד בקרב הלוקים בתסמונת וחוזרת על עצמה גם לאחר עונש מאסר.

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
האב העלה את הסוגיה לראשונה במסגרת הליך משפטי לגבי אבחון שבנו היה צריך לעבור/יותם רונן

האב העלה את הסוגיה לראשונה במסגרת הליך משפטי לגבי אבחון שבנו היה צריך לעבור, לבקשת האם. אז, דרש לבדוק אם אשתו לשעבר לוקה בתסמונת מינכהאוזן ואמר שהוא חושש שהילד הורעל. בית המשפט קיבל את בקשת האם לגבי ביצוע האבחון, אך דחה את דרישת האב לבדוק אותה וקבע כי אין מקום לחייב אותה לעבור את הבדיקה במסגרת ההליך.

עד עתה לא התלונן האב, אך כעת, כשהוא חושב שבנו משנה את מבנה גופו בעקבות הרעלה, הוא מקווה שהמשטרה תתייחס לטענות בכובד ראש ותבדוק את הנושא. במהלך השנים פנה לא אחת למחלקת הרווחה בעיר שבה הוא מתגורר, ולעתים אף גורמים אחרים פנו למחלקה בנושא, אך זו פעלה כפי שהורה בית המשפט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מהעירייה של העיר שבה מתגוררים האב והילד נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל שנים רבות באמצעות האגף לשירותים חברתיים בעירייה. היות שמדובר במקרה של קטין חסר ישע, אין העירייה יכולה להתייחס לפרטי המקרה המדובר, אולם יצוין כי ההורים נמצאים בסכסוך מתמשך ועניינם אף נדון בבית המשפט, שבהתאם להחלטתו פועלים גורמי הרווחה העירוניים".

עורכי הדין עמיקם הדר וחדוה שפירא שמייצגים את האב אמרו לוואלה! NEWS: "אנו כואבים מאוד על מצבו של הקטין. זמן רב האב מתריע על פגיעה בקטין והרשויות מתעלמות. אין סכסוך גירושין בין ההורים, כל שיש הוא דאגה כנה וגדולה לשלומו הפיזי של הקטין שסובל מלקויות קשות. אנחנו מבקשים שהמשטרה וגורמי הרווחה יבדקו בדחיפות ובהקדם את הנתונים הקשים ודי לראות את מצבו הפיזי של הקטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully