וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השווארמה תשרוד": מוסקבה נלחמת בדוכני האוכל - והתושבים זועמים

הרשויות בבירת רוסיה טוענות כי הדוכנים הפופולריים לא עומדים בתקני ההגיינה הבסיסיים ובכיר בעירייה הצהיר כי בקרוב הם ייעלמו מהנוף. על אף שחזר מדבריו, התושבים פתחו במחאה

הריסות של דוכן שווארמה במוסקבה, רוסיה, פברואר 2016. AP
הרס של דוכן שווארמה במוסקבה, פברואר/AP

הרשויות במוסקבה מאיימות להוציא מחוץ לחוק את דוכני השווארמה הפועלים בעיר בטענה שהם אינם עומדים בתקני התברואה. אלכסיי נמריוק, ראש מחלקת המסחר והשירותים בבירת רוסיה, אמר ביום שני כי "אנחנו מנקים את כל הרחובות מהשווארמה. זה הולך להיעלם לחלוטין". בהמשך הוא חזר בו מדבריו, אך הערותיו כבר עוררו זעם רב בקרב התושבים, שחוששים שמאכל הרחוב האהוב עליהם ייעלם.

בריאיון לתחנת רדיו מקומית אמר נמריוק כי בעלי הדוכנים סירבו "אפילו לשאת במחירים המינימליים לתחזוק התברואה הסטנדרטית ביותר". ואולם, בדברים שמסר באותו יום לתחנת טלוויזיה מקומית הוא טען כי הערותיו לא הובנו כהלכה וכי הוא לא קרא לסגירת כל הדוכנים – אלא רק אחד מסוים.

חרף ניסיונות ההרגעה, תושבי בירת רוסיה הביעו את מורת רוחם בטוויטר כשהשתמשו בהאשטג #שווארמהז'יבי – שמשמעותו ברוסית "תחי השווארמה" או "השווארמה תשרוד". חלק מהם השוו את המניעים של ראש העיר סרגיי סוביאנין לאלו של הצאר איוון האיום, שנודע לשמצה כמי שרצח את בנו. אחרים התבדחו על כך שהם יסתירו את המנות שלהם מהמשטרה. חשבון אחד סירב לקחת ברצינות את האיום וצחק על כך שיש יותר סיכוי שאיש האופוזיציה אלכסיי נבלני יהפוך לראש העיר מאשר שדוכני השווארמה ייעלמו לתמיד.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מנסות הרשויות במוסקבה לסגור את דוכני השווארמה. ב-2006, הן קבעו תקנות בריאות ובטיחות חדשות ושנה לאחר מכן הבטיחו פקחי העיר להפסיק את מכירת הבשר הפופולרי לאלתר. ב-2010, סוביאנין, שרק נכנס לתפקידו בתור ראש העיר, הורה על הריסת הדוכנים בכיר כדי להיפטר מהמבנים "הבלתי חוקיים" ו"לסדר את העיר".

עוד ידיעות מהעולם
חיים בסרט: המאבק האחרון של הברית נגד טראמפ
בצל החשש ממתקפת דאעש: ראש הביון הגרמני הודח במפתיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully