וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת ביוב ועומסים בפארקים: מאות אלפי מטיילים יצאו לטבע

27.4.2016 / 19:12

מזג האוויר אפשר למטיילים רבים לנצל את היום האחרון של חול המועד. כ-300 אלף איש הגיעו לאתרים ולגנים, והספארי נסגר בשל תפוסה מלאה. במקביל נסגרה הכניסה לפארק באזור ירושלים בשל זיהום

צילום: כיבוי אש זבולון, כיבוי והצלה מחוז צפון, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

(אתמול: גל החום ורשלנות מטיילים גרמו לשריפות בכמה מוקדים באזור הצפון)

כ-300 אלף מטיילים ניצלו את היום האחרון של חול המועד ופקדו משעות הבוקר (רביעי) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, כמו גם את הפארקים ואת יערות קק"ל. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים העיקריים שאליהם הגיעו המטיילים הם הגן הלאומי קיסריה, הפארק הלאומי אשכול (הבשור), שמורת הטבע עין גדי, שמורת הטבע עיינות צוקים, הגן הלאומי אשקלון, הגן הלאומי בית גוברין ושמורת הטבע מערת הנטיפים.

כמו כן נרשמה תנועה ערה של מטיילים באתרי המים של הרשות, על אף ההקלה בעומס החום. עומסים הורגשו במג'רסה, בשמורת הטבע נחל עיון, בשמורת הטבע תל דן, בשמורת הטבע חרמון (הבניאס) ובגן הלאומי חורשת טל.

לקריאה נוספת:
חשד: הצתה גרמה לשריפה שפרצה ליד שלומי וכילתה 300 דונמים
"פיגועים יש בכל מקום": אלפי מטיילים בירושלים למרות המתיחות

מטיילים בנחל כזיב, 27 באפריל 2016. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
מנצלים את מזג האוויר הנעים. מטיילים בנחל כזיב, היום/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

בנוסף, הספארי שברמת גן נסגר למבקרים בשל תפוסה מלאה, והכניסה לאתר תתחדש מחר בשעה 08:30 בבוקר. עומס כבד נרשם גם באתר סטף שליד ירושלים וקיימת המלצה לפנות לאתרי טיול אחרים בסביבה.

במקביל, אזור פארק בגין שבהרי ירושלים, בדגש על אתר עין קובי, נסגר לחלוטין לכניסת מטיילים עד להודעה חדשה. זאת בשל דליפת ביוב חמורה שזיהמה את השטח ומהווה סכנה בריאותית ותברואתית.

מטיילים בפארק אשכול, 27 באפריל 2016. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בפארק אשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

יערני קק"ל מסרו כי בצפון פקדו מירב המטיילים את פארק עמק התכלת, יער בירייה, פארק גורן, עמק המעיינות, יערות הגלבוע, יער שוויץ ויער מורדות הכרמל. כמו כן, אלפיים איש הגיעו לאגמון החולה, והערב נערך במקום אירוע הפרידה המסורתי מהעגורים.

במרכז נרשמו עומסים ביערות בן שמן, ביער הקדושים, ביערות הרי ירושלים, בפארק בריטניה, ביער אילנות, בפארק רמות מנשה ובפארק עדולם. בדרום הגיעו מרב המטיילים ליער המלאכים, יער בארי, יערות להב ודבירה, יער שרשרת ונחל גרר.

מטיילים בעין עבדת, 27 באפריל 2016. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בעין עבדת, היום/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, מסרה כי "מזג האוויר הנפלא שבחוץ הוציא עשרות אלפי מטיילים לטיולים בטבע. הם פוקדים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ומצטרפים להדרכות,לסיורים ולפעילויות המיוחדות שמציעה הרשות".

ליערות קק"ל הגיעו משעות הבוקר המוקדמות אלפי רוכבי אופניים. עיקר הרוכבים פקדו את יער בית קשת שבצפון, יער בן שמן שבמרכז ויערות להב ובארי שבדרום. בנוסף, אלפי משפחות הגיעו לחניוני הפיקניקים של קק"ל. מקק"ל נמסר כי יערנים פזורים ברחבי הארץ, מחלקים שקיות אשפה ומבקשים מהמטיילים לשמור על ניקיון היערות ועל כללי הזהירות באש.

מטיילים בבית שערים, 27 באפריל 2016. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
בית שערים, היום/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully