וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיגועים יש בכל מקום": אלפי מטיילים בירושלים למרות המתיחות

26.4.2016 / 0:15

מאות שוטרים בבירה העניקו תחושת ביטחון למבקרים שעלו אליה לרגל. "לא יכול להגיד שאני לא מפחד, אבל אבא למעלה שומר עלינו", סיפר אלי מחולון. אחרים טיילו בטבע ונהנו בעיקר באתרי המים

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

מאות אלפי מטיילים ביקרו אתמול (שני) בגנים הלאומיים, בפארקים, ביערות, בשמורות הטבע ברחבי הארץ. אלפים מהם ביקרו באתרים הקדושים בירושלים. זאת אף שהעיר חוותה מספר גדול של פיגועים בגל הטרור האחרון. מאות שוטרים שהתפרסו במוקדי התיירות והבילוי בבירה לא הפריעו לרבים שהגיעו ליהנות ממראות העיר.

"נורא כיף לי כאן, זו הארץ שלי, אני מבסוטה שאני פה, אין בי טיפת פחד. המקום מאובטח ואני נהנית מכל שנייה", סיפרה ארלט יהודה, תושבת נתניה שהגיעה היום לירושלים. פעמיים בשנה היא מבקרת בעיר. "זו מסורת", אמרה. אירועי הטרור שהיו בעיר לאחרונה, בהם פיגוע האוטובוס בתלפיות לפני שבוע בדיוק, לא טורדים את מנוחתה. "לי זה לא מפריע. בארץ שלי אני מרגישה הכי בטוחה שיש". עבור יהודה, ירושלים היא אי של רוחניות. "יש פה איזה שלווה. משהו שאני לא מכירה בשום מקום בארץ".

גם אלי דיין מחולון חש באווירה הייחודית של העיר. "ירושלים זו עיר שאתה מקבל בה את כל המצברים שאין לך בתל אביב, בחולון או בבת ים", אמר לוואלה! NEWS. המצב הביטחוני לא מפריע לו. "פיגועים יש בכל מקום, אבל אבא למעלה שומר עלינו". כשנשאל אם בכל זאת פחד להגיע לעיר, הודה: "לא אגיד לך שלא, אבל בסדר, ברוך השם הכול בסדר. העיניים פתוחות והכול טוב".

עוד בוואלה! NEWS:
"כיף לראות את עם ישראל רוקד": אלפים גודשים את חופי הכינרת
ירדן מזהירה את ישראל: להמשך העלייה להר הבית יהיו השלכות חמורות
מאות מבקרים עלו להר הבית ביום הראשון של חול המועד; 13 הורחקו

ברכת הכוהנים בכותל המערבי, ירושלים. אפריל 2016. רויטרס
"ירושלים זו עיר שאתה מקבל בה את כל המצברים". ברכת הכוהנים בירושלים, היום/רויטרס

רבבות בני אדם הגיעו הבוקר לרחבת הכותל המערבי על מנת להשתתף בטקס "ברכת כוהנים", המתקיים בכל שנה בחול המועד פסח וסוכות, זכר לעלייה לרגל לבית המקדש. אבישי כהן מבני ברק נטרל את הפחד שבו בהבטחה מהתורה כי "כל מי שיבוא לירושלים לעלות לרגל, הקב"ה שומר לו על הרכוש ועל הבתים שלו". לעזרת הכוח העליון, התפרסו מאות שוטרים ומאבטחים ברחבי העיר. "כל שני מטרים אתה רואה שוטר. הכול מאובטח לגמרי", מעיד כהן. אולם גם הוא מודה כי בשנה שעברה היו הרבה יותר מבקרים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שריפת ענק פרצה ביער ביריה: ייבדק החשד לרשלנות מטיילים

אך לא רק ירושלים הייתה מוקד לעלייה לרגל. כ-200 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. האתרים הבולטים היו אתרי המים של הרשות, בהם חורשת טל, מג'רסה, בניאס, גן לאומי עין גדי, גן לאומי ירקון (תל אפק), גן לאומי אשקלון, גן לאומי קיסריה ופארק לאומי אשכול (בשור). עומסי מטיילים כבדים מאוד נרשמו באתרים: גן לאומי מעין חרוד, גן לאומי אכזיב, שמורת טבע חוף דור הבונים, עין ירקעם, גן לאומי אשקלון וחוף פלמחים.

שריפה ביער ביריה שבגליל העליון, אפריל 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הושגה שליטה על השריפה. יער ביריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

מאות אלפי מטיילים בילו גם בפארקים וביערות קק"ל, בהם יערות הרי נפתלי, ביריה, בית קשת, הגלבוע, רמות מנשה, אילנות, עמינדב, הסטף, פארק בריטניה, בן שמן, מצפה מי נפתוח, יער המלאכים (שחרייה), פארק נחל באר שבע, שרשרת ויתיר.

ביער ביריה פרצה שריפת ענק ומאות מטיילים פונו ממנו בשל כך. בכבאות ובמשטרה בודקים את החשד כי החלה בעקבות רשלנות מטיילים. תקרית מצערת אחרת אירעה בצפת כשגבר בן 62 ממרכז הארץ התמוטט בעת טיול בסמטאות העיר העתיקה בצפת. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים זיו שבעיר, שם נאלצו לקבוע את מותו.

מטיילים במעיין עמשא בהר ברכה, שומרון. אפריל 2016. ראובן קסטרו
מתרחצים בהר ברכה/ראובן קסטרו

מחר בשל השרב הצפוי מדגישים ברשות הטבע והגנים את החשיבות בשמירה על כללי הטיול הנכון. המטיילים מתבקשים להצטייד במים, כובעים וקרם הגנה ולהישמע להוראות הפקחים באתרים ובמסלולים השונים. כמו כן, ברשות ממליצים להגיע לאתרים הנחשבים לקרירים כמו מערת הנטיפים, גן לאומי בית שערים והשוק הנבטי בגן לאומי ממשית שיהיה פתוח עד 22:00 בלילה.

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים אמרה: "יום הראשון של חול המועד נפתח בסערה עם שיא בכמות מטיילים מזה שנים, עשרות אלפי מטילים הגיעו לפעילויות הערב בגנים בשעות הקרירות יותר ונהנו מחוויית ביקור שונה באווירה אחרת. אלפי אנשים פקדו את חניוני הלילה ולנו תחת כיפת השמים ורבבות מטילים ירדו לנגב למסלולי שטח בשטחים הפתוחים. אנחנו פגשנו את הישראלים היפים שנהנו, פרגנו והשתדלו להשאיר נקי לבאים אחריהם".

(עדכון ראשון: 19:17)

חופי הכינרת בתפוסה מלאה. אפריל 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שלומי גבאי
חופי כינרת נסגרו מעומס מבקרים/שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully